Faaaaaaaaaaan...

SteffoXL

Uppsala Roadrunners
Gick med
1 Aug 2003
Hoj
Crescent
Hmmmm!

Detta är en ganska intressant diskussion!

Jag blir förbannad titt som tätt på dessa j-a EU moppedister som kör som svin på cykelvägar i ca 50-60 knyck. :4skrika Det är inte speciellt smart!! Speciellt inte med hjälmen på skallen men ändå inte.... Ganska skumt faktiskt att ha hjälmen uppe på pannan! Nå väl det är väl inte det vi snackar om kan man tycka...
Men det är ju inte så långt ifrån att köra +90 km/h på 50 väg. Och att vissa MC-förare kör i T-shirt och kortbyxor... (Inga URR:are vad jag vet)

Sen jag blev farsa så har man börjat att tänka till lite, skulle inte vara kul om man fick ett samtal från polisen att ens barn har blivit påkört. Jag har själv inte varit så bra på att hålla mig i skinnet på 50-väg speciellt inte på större vägar. Men har nu försökt att dämpa mig lite. Men f-y fan vad det är svårt!!!
Gör nästan aldrig exakt 50 men försöker närma mig!

Det jag vill säga med detta är att det är lätt att gnälla men man ska nog sopa upp på sin bakgård innan man gör detta!! Jag knyter näven i fickan när dom jäva moppedisterna åker förbi, men klagar gör jag inte, för jag var inte mycket bättre själv när jag var yngre....!

Sen att man har mage att sitta och klaga över att man har torskat körkortet är ju rent löjligt! :kocko
Har man kört för fort ska man ta konsekvenserna, det ju bara att erkänna!
Man ska stå för vad man har gjort... slingerbultar!! :D :D

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
SteffoXL skrev:
...det ju bara att erkänna!
Man ska stå för vad man har gjort... slingerbultar!! :D :D
Klart man ska. Men varför skall man göra det genast? Bättre då att vänta några månader tills åklagaren hör av sig. Det blir mer körtid på sommaren då. :tummenupp

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om mina paraleller annses urusla, men att blanda in förnuft som inte alla har (rödljuskörningar m.m) känns också lite fel i denna diskussion.

När det gäller att hålla begränsningarna på femtio och trettio sträckor så hade jag också svårt med detta i yngre dar (framförallt på 125´a tiden) men jag har numera börjat tänkt på vad som kan hända om man skulle köra på någon. Jag vill ju inte att någon skall köra på mig när jag går över gatan på ett övergångsställe, jag antar iofs att ingen vill bli det...
Sen har vi ju det där med irrationella barn.......

Jag ber om ursäkt för att ha läst mellan raderna på vissa inlägg och formulerat mig så att det kan tolkas som personangrepp, det var inte alls min mening med inlägget.

När det gäller nivån så kan jag hålla med om att den är låg, men det är jag inte ensam om, dessutom så speglar den min känsla just nu, förlåt.
Dessutom så tycker jag att diskussioner om fortkörningar och smitningar borde hållas på den "hemliga delen".

//Björn

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
För det första så startade jag inte tråden för att få höra hur korkad och dum jag är som körde för fort på en 50 sträcka... Jag startade tråden för att den kvällen så kändes det som att ett par uppmuntrande rader skulle göra det hela lite lättare... Tyvärr så kunde inte några låta bli att hoppa på ändå. Den dagen ni står där kommer jag iaf inte att tycka synd om er!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Äh, det är inget att bry sig om. Alla som åker fast står där med darrande underläpp och tycker att det är orättvist.

Så är det. :fakta

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
JoS skrev:
Äh, det är inget att bry sig om. Alla som åker fast står där med darrande underläpp och tycker att det är orättvist.

Så är det. :fakta
Och det värsta är att man inte har någon annan att skylla på än sig själv. Jag vet mycket väl hur det känns eftersom jag varit av med lappen två gånger. Det är bara att bita ihop och försöka dra någon lärdom av det hela.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst kan det anses var en låg nivå på diskussionen men det beror ju inte på Bears inlägg. Tough shit att bli av med kortet men det är en av paramentrarna som ingår i dealen vi gör när vi kvitterar ut ett körkort och ger oss ut i trafiken.

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Lider med trådskraparen ....man står där och både polisen och en själv funderar varför i h**vete man inte höll igen lite, jag hade ju inte ens bråttom.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Klart man känner sig deppig när man torskat lappen.
Tror nog att de flesta inser att de bara har sig själva att skylla men det känns alltid bättre när man fått en klapp på axeln och lite förståelse.
Det borde vi väl kunna bjussa varandra på. :tummenupp
Men det blir nog inte så lång tid eftersom det är en ganska marginell överträdelse så du är snart uppe i sadeln igen.....med en polisnojja du aldrig sett maken till :tungan Du kommer se poliser både högt och lågt :lol

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Bear skrev:
Dessutom så tycker jag att diskussioner om fortkörningar och smitningar borde hållas på den "hemliga delen".
//Björn

Då fortsätter vi där då :yoparty

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
M:et skrev:
Misstag och misstag.
Det handlar mer om tur om det inte kommer en polis och vill kolla på körkortet varje gång man är ute med en sporthoj.
Det är inte många minuter man ligger inom laglig hastighet... Och allt som oftast över det magiska 30 +.
Så är det iaf för mig och de flesta jag kört med som hänger här inne.
Kan faktiskt inte påminna mig en enda gång i mitt liv som jag varit ute och inte paserat gränsen för körkortsindragning. Sorgligt men sant.

Word. :tummenupp

Det är inte alltid meningen men går helt enkelt inte att undvika.

Jhonte

Dalmas Forever.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
08, Kawasaki Z750
Men Jonas!!!!, Fan vilken otur!!! :mad: , hoppas du har tur och får tillbaka det snart iaf!!, tänk på att säga att du måste ha den för att kunna transportera dig och jobba. Det var så jag fick behålla mitt förut iaf. :hihi , Sticker hem till Falun nu, men vi höres!

c0la

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Skrotad
blub skrev:
Ajaj, ja jag menade inte att strö salt i såren, utan att du borde komma till åland och gasa istället!
Fast det är ju rätt tätt med snutar där också... :näsblod

Har vart på åland varje år sen jag fick KK:et men har inte sett till en enda (vad jag kan minnas).
Kan däremot tillägga att det är fin väg mellan Eckerö & Mariehamn :tungan

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Bear skrev:
.....Dessutom så tycker jag att diskussioner om fortkörningar och smitningar borde hållas på den "hemliga delen"....

//Björn

Hur får jag tillgång till den "hemliga delen" av forumet?? :confused:

talib

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
Yamaha FZR 600
c0la skrev:
Har vart på åland varje år sen jag fick KK:et men har inte sett till en enda (vad jag kan minnas).
jag såg dem 3dje dan jag hadde körkortet jag, och dom var inte glada... sen dess ha jag bara träffat en civil bil som villa klaga på min blinkers backlampa och att min regplåt var böjd :D man lär vällan träffa på dom snart igen i 130 på nån 90sträcka.... usch usch

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
c0la skrev:

"Storavägen", alltså väg nr. 1, är lite väl rak och polisen tycker om att häcka på den, men beläggningen är ju bra. Vill ni ha guide till mycket kurvigare vägar här på Åland så är det bara att hojta till! Fast jag kollar väl inte PM så ofta så hör av er i tid :tummenupp

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Nu har jag äntligen fått veta hur lång tid jag är av med kortet. Det blev 2 månader (!) vilket jag själv är ganska nöjd med. Som tur var så löste det sig för mig med jobbet också, så man skall alldrig ge upp utan bita ihop och komma tillbaka.

Vi syns på vägarna efter 3 Augusti!
/Jonas

BusNicke

Så har man blivit pappa igen....Junie!!
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
den e dessvärre såld...
RR_Jonas skrev:
Nu har jag äntligen fått veta hur lång tid jag är av med kortet. Det blev 2 månader (!) vilket jag själv är ganska nöjd med. Som tur var så löste det sig för mig med jobbet också, så man skall alldrig ge upp utan bita ihop och komma tillbaka.

Vi syns på vägarna efter 3 Augusti!
/Jonas

Fan va trist men skönt att de inte blev mer som du va rädd för.... nåja du får hitta på nåt annat på din semester... :fyllisar :fyllisar

edit...kolla min avatar....inte ironi men ganska träffande....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...