...vad tror ni? Kommer Facebook bli en långsiktigt lönsam investering (för de som ser aktiehandel som något långsiktigt) eller kommer luften gå ur detta luftsslott på ett som sätt som får Telia-noteringen att framstå som en megasuccé?!
Facebooks vinst 2011 var 1 miljard.Känns väl lite osäkert iom att de inte tjänar några pengar på Facebook, och vet inte hur de skall göra det heller.
Känns väl lite osäkert iom att de inte tjänar några pengar på Facebook, och vet inte hur de skall göra det heller.
Du kanske inte använder Facebook men om du gör, har du missat alla annonser som visas hela tiden? De är verkligen inte i närheten av gratis att lägga upp och de kan riktas så extremt exakt att de är värda varenda spänn också för marknadsföringsavdelningarna. Så tjänar pengar gör de och mycket också.
Är ingen stor användare av Facebook och kommer aldrig att bli det heller. Många jag känner är heller ingen frekvent användare. Det är en mindre klick aktiva som gillar att snoka och hålla sig uppdaterad i andra människors liv. Känner många som helt valt att lämna Facebook eftersom det inte tillför dem något i sina liv. De har insett att mycket tid går åt till ingen nytta. Bättre att leva livet i nuet där man befinner sig. Enda anledningen att jag har en profil på Facebook är för att vänner långt ifrån har bett mig lägga upp en. Ibland skickar de personliga inbjudningar till olika saker. Men det skulle de egentligen lika gärna kunna göra via e-post. Jag tror Facebook får passa sig lite när det gäller integritet. Ett dussintal jag känner har gått ut på grund av att de inte känt sig bekväm med Facebooks villkor. Nu när Facebook blivit publikt aktiebolag kommer kraven på vinster och det återstår att se om de kan uppfylla de högt ställda förväntningarna.
Du kanske inte använder Facebook men om du gör, har du missat alla annonser som visas hela tiden? De är verkligen inte i närheten av gratis att lägga upp och de kan riktas så extremt exakt att de är värda varenda spänn också för marknadsföringsavdelningarna. Så tjänar pengar gör de och mycket också.
Facebooks vinst 2011 var 1 miljard.
Dollar!
Det är oerhört lite för ett företag som är värderat till 100 miljarder. Dollar!
Absolut, men du sa ju att de inte tjänade något.Det är oerhört lite för ett företag som är värderat till 100 miljarder. Dollar!
Problemet blir väl ökat tryck från aktieägare att öka vinster = mer reklam = är plottrig tung hemsida ala aftonbladet.
Då drar användarna.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |