Facebook - Tvåtusentalets största luftslott eller kommer FB-aktien säkra din pension?

Kommer FB-aktien visa sig vara en bra investering på sikt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Facebook användandet i västvärlden har redan börjat minska.
Det är därför de hoppar in på börsen nu.
Det är för att "casha" in så mycket som möjligt.

Dock ökar fortfarande det totala användandet då 3:e värden sakta men säkert börjar hoppa in på Fejjan

Jag och många av mina vänner gör inte så mycket på FB längre.
Man loggar in en gång om dan och ser om man fått nått medeland.
En - två gånger i veckan kanske man gör nån uppdatering.

Så jag tror att FB aktien kommer att flyga som ett järnspett :p

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
OK, Fejjan-aktien är nu nere i 31$.

Låt oss ha en liten tävling:

- När når FB en slutkurs som ligger under 25$ för första gången? (Vilket datum)

Utslagsfråga:
- Vad slutar FB-aktien på för kurs när Nasdaq stänger 31/5 (Utslagsfråga & möjlighet att få en guldstjärna i kanten.

Edit:
Egna gissningar:
- 25$ -> 29/5
- 31/5 -> 26.6$

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Utslagsfråga:
- Vad slutar FB-aktien på för kurs när Nasdaq stänger 31/5 (Utslagsfråga & möjlighet att få en guldstjärna i kanten.

Asså, jag tog det som värsta tipset och har övertalat mina gamla föräldrar att investera hela sitt sparkapital i det här. Det skulle ju vara framtiden!

Vad ska jag nu göra? Finns det inget sätt att rätta till det här? ARN? Känns som det kan bli lite jobbi stämning på familjeträffarna framöver annars.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Asså, jag tog det som värsta tipset och har övertalat mina gamla föräldrar att investera hela sitt sparkapital i det här. Det skulle ju vara framtiden!

Vad ska jag nu göra? Finns det inget sätt att rätta till det här? ARN? Känns som det kan bli lite jobbi stämning på familjeträffarna framöver annars.

Stäm dom :tummenupp Ja, alltså inte föräldrarna utan någon annan inblandad. Hoppa på valfri:
http://di.se/Default.aspx?
sr=23&tr=304364&rlt=0&pid=268091__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=http%3A%2F%2Fdi.se%2FNyheter%2F%3FCollapseTopMenu%3Dtrue%26referrer%3Dhttp%3A%2F%2Fdi.se%2F

Vi har följt reglerna, säger Morgan Stanley, bankjätten som skötte det sociala nätverket Facebooks börsintroduktion, efter att ha blivit stämd i delstaten Massachusetts, en av en lång rad stämningar i spåren av säljstarten.
[...]
En investerare som stämt teknikbörsen Nasdaq anklagar börsen för att ha hanterat introduktionen av Facebooks aktier vårdslöst.

En annan stämning är riktad mot Facebook, nätverkets grundare Mark Zuckerberg och Morgan Stanley,för brott mot säkerhetslagarna.

Philip Goldberg i delstaten Maryland har lämnat in en gruppstämning på alla ekonomiska förlorares vägnar mot Nasdaq, som anklagas för att fördröjt eller på annat sätt misskött deras köporder. Ett datatekniskt problem försenade säljstarten omkring en halvtimme och senare blev orderbekräftelserna till köpare fördröjda.

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

Stäm dig själv!
Om du blir fälld och inte kan betala skadeståndet till dig själv så får du fråga dina föräldrar om du kan få låna av dem.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

Utslagsfråga:

På fråga A svarar jag 2012-05-23.
På fråga B svarar jag 0$.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Utslagsfråga:

I övermorgon vid stängning gissar jag på.
31/5 tror jag aktien ligger 18,27$

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Att man ökade antalet aktier med 25% kort innan introduktionen tyder på att många som ägde andelar i bolaget innan det gick publikt passade på att sälja av när de insåg att de fick bra betalt. Vem kan klandra dem? Jag hade sålt mina innehav på stubinen om jag var i samma situation och investerat i annat. Jag tror inte det finns något sådant som nya tidens ekonomi som myntades strax före IT kraschen år 2000. Så fort något blir haussat blir det övervärderat per automatik. Folk är som flugor. Men den här gången hade man ingen vidare taktkänsla. Jag tror man skulle introducerat Facebook på börsen för flera år sedan eller fortsatt vid sidan om utanför. Nu kommer kraven på avkastning. Levererar man inte kommer aktien att dyka. Med tanke på den värdering man gick ut med lär det nog dröja innan facebook aktien når nya höjder från introduktionskursen.

Jag hoppas att fond bolagen inte köpte Facebook på introduktionen. Men de är inte kända för att visa respekt för andras pengar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Stäm dig själv!
Om du blir fälld och inte kan betala skadeståndet till dig själv så får du fråga dina föräldrar om du kan få låna av dem.

Kan jag få ut rättsskyddet om 1600 kr/tim (*eller vad det är på numera) om jag företräder mig själv? Med sjukt dålig planering skulle jag kunna reparera en del av skadan skadan så länge jag kan motivera "skälig konsultation" åt mig själv av mig själv.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tror att aktien har gått upp till 47$ den sista maj. Garanterat. En ny Pricer.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO