Facebook - Tvåtusentalets största luftslott eller kommer FB-aktien säkra din pension?

Kommer FB-aktien visa sig vara en bra investering på sikt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag tycker det är imponerande att folk överlag är införståda med en övervärding av bolaget, men trots det köper finanshajar aktier till tokhöga summor. :fyllisar

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Men tänk om det blir ännu mer övervärderat imorgon!?

Tjöp för fan! :banana

Smart som ett pyramidspel, jag går med på att bli lurad på 1000kr i förhoppning om att kunna blåsa andra på 2000kr :yoparty

Är man en negativ jäkel om man undrar hur världen egentligen står till när ett vansinnigt ekonomiskt spel styr världen?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
VEM är så naiv att tro att en community utan någon substans skall generera pengar förutom reklamintäkter? Hoppas ingen härinne är så dum o naiv att man satsat på detta? Gråstenen kommer sjunka till botten, var så säker :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
VEM är så naiv att tro att en community utan någon substans skall generera pengar förutom reklamintäkter? Hoppas ingen härinne är så dum o naiv att man satsat på detta? Gråstenen kommer sjunka till botten, var så säker :)

Vem är så dum och naiv att han tror att en sökmotor utan substans skall generera pengar förutom reklamintäkter?

Läste någonstans att fejjan har samma vinst som google hade 2005 dvs 5 år efter start liksom fejjan 2007-2012.

Google borde däremot dö kvickt om en värdig konkurrent dök upp, går fan inte söka längre pga alla sponsrade länkar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vem är så dum och naiv att han tror att en sökmotor utan substans skall generera pengar förutom reklamintäkter?

Läste någonstans att fejjan har samma vinst som google hade 2005 dvs 5 år efter start liksom fejjan 2007-2012.

Google borde däremot dö kvickt om en värdig konkurrent dök upp, går fan inte söka längre pga alla sponsrade länkar.

Well. Google har problem eftersom de inte kommit på nåt annat sätt att tjäna pengar än via sina annonser.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
OK, Fejjan-aktien är nu nere i 31$.

Låt oss ha en liten tävling:

- När når FB en slutkurs som ligger under 25$ för första gången? (Vilket datum)

Utslagsfråga:
- Vad slutar FB-aktien på för kurs när Nasdaq stänger 31/5 (Utslagsfråga & möjlighet att få en guldstjärna i kanten.

Edit:
Egna gissningar:
- 25$ -> 29/5
- 31/5 -> 26.6$

Trådlyft.

Även om dom var nära 5e juni så verkar det vara först idag som dom är under $25 vid stängning (åtminstone om jag tolkar graferna på Nasdaq rätt), dagens stängningskurs $23.72. Så nu är det dags att avgöra vem som vann tävlingen och framförallt vad dom vann.

Jag var inte med i tävlingen så jag hade minst fel! :glömdet

http://www.nasdaq.com/symbol/fb/interactive-chart?timeframe=6m

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Samtidigt har det börjat röra på sig på Google+
De har nog lite ont i magen borta på FaceBook. Han Zocker har ju däremot sitt på det torra....

blue pill red.jpg

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Google+ var dött innan det ens lanserades. De kommer lägga ner det inom ett år är min gissning.

Nix pix. Det är superintegrerat i alla googles tjänster och mobiler nu. Folk kommer trilla över till G+ vare sig de vill eller ej. Bara på några månader har aktiviteten ökat väsentligt. Jag har gott om polare som hänger på både FB och G+, och det är nog bara en tidsfråga innan alla hänger där eftersom FB håller på att ruttna.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Värdet på Facebook utgår från reklamvärdet.
Varje användare beräknas vara värd (nästan) 100 dollar i reklamvärde.
Är det någon som köpt något pga. reklamen?
Är det någon som ens läst reklamen?
Klickat på en länk?
Vad betalas för en annonsplats?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Är en tjänst gratis är det man själv som är produkten.

När vi ändå pratar Facebook kan jag passa på att tipsa om en liten plugin som heter Facebook Purity.
Den tar bort ett lass med skit (invites, spelinbjudningar osv osv) och sorterar om lite såa tt det blir snyggare. Funkar mycket bra!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Värdet på Facebook utgår från reklamvärdet.
Varje användare beräknas vara värd (nästan) 100 dollar i reklamvärde.
Är det någon som köpt något pga. reklamen?
Är det någon som ens läst reklamen?
Klickat på en länk?
Vad betalas för en annonsplats?

Det är ganska billigt att annonsera. Det är därför man gör det. Finns olika modeller att betala. Aningen några ören per visningen av annonsen eller några kronor per klick. Jag har bara kört per klick på extern webbplats. Betalade 4 kr per klick. Tror det var värt det (alltså beroende på hur man räknar).

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Tror det kan hålla i sig.. det som hänt är ju en målgruppsförändring. När dom vuxna föräldrarna kom in la kidsen mindre tid. Visst dom är fortfarande kvar, men inte fullt så aktiva. Skulle man få se siffror på medelåldern för de mest aktiva skulle jag gissa att den är 25+.

Tror denna äldre målgruppen är mer trogen och konvervativ och mindre rastlös. Därmed kommer dom stanna på facebook. Morsorna har sina gamla vänner där, det är inte helt motiverbart att byta socialamedier... inte heller klarar dom lägga av tvärt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO