Facebook?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Tyckte det gick tokfort!

Det var i en tid då jag precis gått från 300/1200 baud modem -> 9600baud -> 11600 -> 28800 -> 33600, utvecklingen var hysterisk!

Med tanke på att bilderna var lågupplösta, flash ej uppfunnet, video var att glömma, reklam saknades men irriterande giffar fanns i överdos :hihi

Microsoft hade fortfarande dominans tyckte dom, så TCP/IP var ju inget man behövde. Man fick starta upp Trumpet Winsock och se en massa mysko parametrar susa förbi innan man kanske fick upp länken.

En härlig tid höll jag på att skriva, men det var det fan inte. Internet innehöll ju inte så mycket.

Bland det första jag sökte på (med webcrawler såklart!) var reparationsmanual för min Technics 1200. Den sidan finns kvar än idag, och ser exakt likadan ut. Imponerande, och den visar hur torftigt webbsidor såg ut.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Microsoft hade fortfarande dominans tyckte dom, så TCP/IP var ju inget man behövde. Man fick starta upp Trumpet Winsock och se en massa mysko parametrar susa förbi innan man kanske fick upp länken.

En härlig tid höll jag på att skriva, men det var det fan inte. Internet innehöll ju inte så mycket.

Bland det första jag sökte på (med webcrawler såklart!) var reparationsmanual för min Technics 1200. Den sidan finns kvar än idag, och ser exakt likadan ut. Imponerande, och den visar hur torftigt webbsidor såg ut.

En 1200:a har jag skjutit på att köpa i cirkus 17 år, men nån gång! :hihi

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vaddå comeback? Har du hört talas om transportbranschen? Där är faxen fortfarande alive and kicking. :fakta

Mjao, på mitt jobb så får vi fortfarande 80% av alla order på fax, svårt att få 50talister att använda computers! :hihi

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!