Facebook?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nja, jag är inte så säker på det. Dagens ungar har ju redan börjat använda andra tjänster, och "alla" söker efter nåt nytt. Hoppar några stycken av kan det absolut bli en kedjereaktion tror jag.

Jag tror du resonerar fel där. Fejan har uppnått att även 40-talister och ännu äldre har reggat sig och har kontakt med släkt och vänner via sidan. Det är en rejäl kulle att bestiga att få en så massiv användarbas att flytta på sig. De flesta nöjer sig med att kunna posta nån bild och visa farmor när barnbarnet badar på Mallis.

Människor är långt mycket enklare än vad man kan tro, ta bara skivförsäljningen som exempel. Elvis och Beatles och Michael Jackson är väl fortfarande störst varje år? Begreppet sociala medier är inget som får den genomsnittlige medborgaren att fundera över om det är dags att flytta till en ny plattform.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Uusmann blir ständigt felciterad :tungan

Vette fän om orginalet är smartare? :D

"Jag vågar inte ha någon alldeles bestämd uppfattning men jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet. [...] Att sitta och surfa på nätet tar en himla massa tid. Vad är det bra för? [...] Det kanske är så att det är något som vuxit upp nu. Alla pratar om internet men kanske är det övergående och sedan blir inriktningen mer specificerad."

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Nja, jag är inte så säker på det. Dagens ungar har ju redan börjat använda andra tjänster, och "alla" söker efter nåt nytt. Hoppar några stycken av kan det absolut bli en kedjereaktion tror jag.

Google+ visade hur lätt det är att få folket att byta plattform :hihi

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Uusman-citatet ska dessutom ses i skenet av att när hon yttrade sig, så satt människor på 28.800 modem eller kanske i bästa fall 33.600. Internet tog eoner av tid bara för några få sidor.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Uusman-citatet ska dessutom ses i skenet av att när hon yttrade sig, så satt människor på 28.800 modem eller kanske i bästa fall 33.600. Internet tog eoner av tid bara för några få sidor.

Ja, det var på den tiden det räckte med att tanka ner tre porrbilder för att hinna klart. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var minuttaxa också, något som Telia in i det absolut sista slogs för att få behålla.

Jo, det var ett jäkla ofog. Men å andra sidan var ju telias servrar vidöppna och totalt osäkra på den tiden med. :hihi

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Ursäkta mig mina herrar, jag skulle bara lägga ut en obskyr förfrågan här i OT-delen och får se att här hänger : Skrotnisse, Ulvhamne, Starstriker, Geggamoja, Kottsson. WTF? Att Bullysmile och Old Bager finns här förvånar mig inte ett skit men att hitta PeteR1 här i träsket trodde jag inte. :krama:fyllisar:D

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Ursäkta mig mina herrar, jag skulle bara lägga ut en obskyr förfrågan här i OT-delen och får se att här hänger : Skrotnisse, Ulvhamne, Starstriker, Geggamoja, Kottsson. WTF? Att Bullysmile och Old Bager finns här förvånar mig inte ett skit men att hitta PeteR1 här i träsket trodde jag inte. :krama:fyllisar:D
Att vara i träsket o vara fast hoppas jag är olika...
Nej inte med, aldrig varit, kommer inte bli.. Ingen motståndare heller iof, saknar intresse för sociala ting.. efter som jag skrev här blir det väl oftast^^
Edit nn

Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R

Det varade så kort men jag vill dit nu en gång till
så ta mig till den värld där man kan göra som man vill

Du kan göra som du vill, Här, JUST NU. Du är i den världen NU:banana

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Det varade så kort men jag vill dit nu en gång till
så ta mig till den värld där man kan göra som man vill

Du kan göra som du vill, Här, JUST NU. Du är i den världen NU:banana

no shit!! :banana:banana:banana
Hjälpa mej ut imor´n? ;)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har ofta hört folk säga att just deras mobilkamera tar jättebra bilder, men ännu inte sett någon mobilkamerabild som kan mäta sej med ens en halvkass kompaktkamera.

Som vanligt är det sylvassa bilder när man tittar på telefonens skärm.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
När surfade du senast, enligt den gamla betydelsen?
På wikipedia och Youtube kan man visserligen fastna och bara klicka vidare lite tanklöst.
Men på internet i stort?

Tämligen ofta? Dvs varje dag.

Men du besöker aldrig länksamlingssidor som existens, eller läser vidare på orginalartiklar om saker? :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

Tyckte det gick tokfort!

Det var i en tid då jag precis gått från 300/1200 baud modem -> 9600baud -> 11600 -> 28800 -> 33600, utvecklingen var hysterisk!

Med tanke på att bilderna var lågupplösta, flash ej uppfunnet, video var att glömma, reklam saknades men irriterande giffar fanns i överdos :hihi

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!