Facebook?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Aha, du måste ha en sån där gammal smartphone :rofl
Kameran på min är löjligt vass, funkar dessutom under vatten! :)
Men ja, Facebook är hemskt, men man hittar alltid något annat att fylla ut tiden med.
Numera sitter jag och slösurfar tapatalk hela dagarna istället...
Jag har ofta hört folk säga att just deras mobilkamera tar jättebra bilder, men ännu inte sett någon mobilkamerabild som kan mäta sej med ens en halvkass kompaktkamera.

Kan du inte lägga upp några bilder så vi får se?
http://fstoppers.com/iphone Med lite hjälp kan man få bra bilder med en mobil
"Lite" hjälp? :hihi
* Fullutrustad studio.
* Perfekt ljussättning och bakgrund.
* Statiskt objekt.
* Kamerastativ.
* Digital efterbearbetning.

Med sådan hjälp hade t.o.m. min allra första kamera (plastleksak med 110-film) tagit fantastiska bilder!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Hur orkar man lägga så mycket energi på att stolt meddela världen om att man INTE använder en pryl?

Att dessutom göra det på ett annat socialt medium gör det lite löjeväckande.

Fejan har ingen konkurrens att tala om i nuläget. Det kommer säkert ändra sig, ty så fungerar ju Internet.

Deras utmaning blir att behålla folk aktiva på sidan och inte bara förvandlas till en central inloggningstjänst.

Jag undrar hur nästa generations sociala medium kommer se ut, som dessutom har attraktionskraft att slå ut fejan. Inte superlätt tror jag. Räcker definitivt inte med grym app, fejan måste begå nåt rejält misstag samtidigt.

Tjita1

Guest
Grejen med facebook att det slog ut alla vid tiden populära sociala medier, såsom lunarstorm, bilddagboken, med flera, tack vare sin mångsidighet. Google har ju gjort ett försök att ta marknadsandelar, men enda sättet för dom just nu verkar vara att tvinga in alla med ett Youtubekonto på G+..

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Jag har ofta hört folk säga att just deras mobilkamera tar jättebra bilder, men ännu inte sett någon mobilkamerabild som kan mäta sej med ens en halvkass kompaktkamera.

Kan du inte lägga upp några bilder så vi får se?"Lite" hjälp? :hihi
* Fullutrustad studio.
* Perfekt ljussättning och bakgrund.
* Statiskt objekt.
* Kamerastativ.
* Digital efterbearbetning.

Med sådan hjälp hade t.o.m. min allra första kamera (plastleksak med 110-film) tagit fantastiska bilder!
Säkert men det är inte kameran som tar bilder utan den som håller i den .Tror nog att många hobbyfotografer inte kommit i närheten även med en proffskamera med fullutrustad studio

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Instagram dök ju upp just för att lägga upp bilder och dela till vänner, facebook vart väl svettig och köpte upp instagram för rätt bra pengar.

Testa instagram! jag har ingen erfarenhet då jag inte testat.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När jag laddar sidor från SH ser jag även att den laddar nåt från Facebook. Vad är det för skit?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

Kan du inte lägga upp några bilder så vi får se?"Lite" hjälp? :hihi

Hade jag väl kunnat göra, men som du säger så piskar valfri kompaktkamera mobilkamerorna alla dagar i veckan.
Men att säga att bilderna man tar med mobilkamera är pissdåliga är att ta i, jag kan ta skapligt högupplösta bilder med min mobilkamera och sen kan man ju dessutom ringa, messa och surfa sporthoj i luren!
Så ja, en kompaktkamera piskar en mobilkamera, men ifall man vill ha en bra kamera så köper man ju inte en mobiltelefon, då köper man en kamera.
På samma sätt så köper du inte en äventyrshoj om du vill börja köra bana, då köper du en banhoj, inte en allroundhoj :)

Tjita1

Guest
Nokias nya 41 Mpix-kamera är rätt skaplig faktiskt, och jag blev positivt förvånad av ljuskänsligheten på kameran på nya iPhone 5s. Men att säga att dom är lika bra som en systemkamera (som Apple faktiskt försökte göra under presentationen av 5s) köper jag inte riktigt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nja, jag är inte så säker på det. Dagens ungar har ju redan börjat använda andra tjänster, och "alla" söker efter nåt nytt. Hoppar några stycken av kan det absolut bli en kedjereaktion tror jag.

Jag undrar hur nästa generations sociala medium kommer se ut, som dessutom har attraktionskraft att slå ut fejan. Inte superlätt tror jag. Räcker definitivt inte med grym app, fejan måste begå nåt rejält misstag samtidigt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur orkar man lägga så mycket energi på att stolt meddela världen om att man INTE använder en pryl?

Att dessutom göra det på ett annat socialt medium gör det lite löjeväckande.

Fejan har ingen konkurrens att tala om i nuläget. Det kommer säkert ändra sig, ty så fungerar ju Internet.

Deras utmaning blir att behålla folk aktiva på sidan och inte bara förvandlas till en central inloggningstjänst.

Jag tror inte att Facebook behöver göra några misstag.
Det sköter användarna om.
Jag ser inga större fel på tjänsten.
De som klagar brukar vara de som accepterar alla vänförfrågningar och lägger ut statusar som de sedan skäms för.
Facebook kommer att dö när folk skaffar en ny, likvärdig tjänst för att starta om utan bagage.
Själv tycker jag att det är trevligt att ha lite kontakt med gamla vänner som man inte längre träffar.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Säkert men det är inte kameran som tar bilder utan den som håller i den .Tror nog att många hobbyfotografer inte kommit i närheten även med en proffskamera med fullutrustad studio
Fotografen trycker av, kameran exponerar. Båda kan sägas "ta" bilden.
Alla kan ta dåliga bilder även med den bästa kamera, men nog fan underlättar det att ta bra bilder om man har en bra kamera. Speciellt när man är ute i verkligheten och inte har all den hjälp han hade.
Ännu har jag inte stött på en mobilkamera som håller en acceptabel nivå för vardagsbruk. Det är därför jag släpar med mej min kompaktkamera nästan var jag än går trots att jag inte fotar så mycket.

Mobilkamerorna utvecklas ju snabbt och dom kommer tveklöst ersätta kompaktkamerorna en vacker dag, men vi är inte riktigt där än enligt mej, fast många påstår det.

Hade jag väl kunnat göra, men som du säger så piskar valfri kompaktkamera mobilkamerorna alla dagar i veckan.
Men att säga att bilderna man tar med mobilkamera är pissdåliga är att ta i, jag kan ta skapligt högupplösta bilder med min mobilkamera och sen kan man ju dessutom ringa, messa och surfa sporthoj i luren!
Så ja, en kompaktkamera piskar en mobilkamera, men ifall man vill ha en bra kamera så köper man ju inte en mobiltelefon, då köper man en kamera.
På samma sätt så köper du inte en äventyrshoj om du vill börja köra bana, då köper du en banhoj, inte en allroundhoj :)
Bra inlägg.
Fast jag kör bana med min äventyrshoj...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tror inte att Facebook behöver göra några misstag.
Det sköter användarna om.
Jag ser inga större fel på tjänsten.
De som klagar brukar vara de som accepterar alla vänförfrågningar och lägger ut statusar som de sedan skäms för.
Facebook kommer att dö när folk skaffar en ny, likvärdig tjänst för att starta om utan bagage.
Själv tycker jag att det är trevligt att ha lite kontakt med gamla vänner som man inte längre träffar.

Ganska så väl sammanfattat. Surkukar som brölter utiav om hur de stolt vägrat facebok av principiella skäl är ofta jobbiga jäklar.

Orka vara offensivt icke delaktig i något...

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...