Jag har ofta hört folk säga att just deras mobilkamera tar jättebra bilder, men ännu inte sett någon mobilkamerabild som kan mäta sej med ens en halvkass kompaktkamera.Aha, du måste ha en sån där gammal smartphone
Kameran på min är löjligt vass, funkar dessutom under vatten!
Men ja, Facebook är hemskt, men man hittar alltid något annat att fylla ut tiden med.
Numera sitter jag och slösurfar tapatalk hela dagarna istället...
"Lite" hjälp?http://fstoppers.com/iphone Med lite hjälp kan man få bra bilder med en mobil
Framkalla/printa ut bilderna, skriv nåt fyndigt på baksidan å skicka med snigelpost?
Hur orkar man lägga så mycket energi på att stolt meddela världen om att man INTE använder en pryl?
Internet är bara fluga!
Själv tror jag stenhårt på faxens comeback
Är väl inte mer annorlunda än att på Sporthoj.com INTE köra Sporthoj!
Säkert men det är inte kameran som tar bilder utan den som håller i den .Tror nog att många hobbyfotografer inte kommit i närheten även med en proffskamera med fullutrustad studioJag har ofta hört folk säga att just deras mobilkamera tar jättebra bilder, men ännu inte sett någon mobilkamerabild som kan mäta sej med ens en halvkass kompaktkamera.
Kan du inte lägga upp några bilder så vi får se?"Lite" hjälp?
* Fullutrustad studio.
* Perfekt ljussättning och bakgrund.
* Statiskt objekt.
* Kamerastativ.
* Digital efterbearbetning.
Med sådan hjälp hade t.o.m. min allra första kamera (plastleksak med 110-film) tagit fantastiska bilder!
När jag laddar sidor från SH ser jag även att den laddar nåt från Facebook. Vad är det för skit?
Like-knappen med medföljande skräp.
(facebook watching you still )
Jag har ofta hört folk säga att just deras mobilkamera tar jättebra bilder, men ännu inte sett någon mobilkamerabild som kan mäta sej med ens en halvkass kompaktkamera.
Kan du inte lägga upp några bilder så vi får se?"Lite" hjälp?
Jag undrar hur nästa generations sociala medium kommer se ut, som dessutom har attraktionskraft att slå ut fejan. Inte superlätt tror jag. Räcker definitivt inte med grym app, fejan måste begå nåt rejält misstag samtidigt.
Hur orkar man lägga så mycket energi på att stolt meddela världen om att man INTE använder en pryl?
Att dessutom göra det på ett annat socialt medium gör det lite löjeväckande.
Fejan har ingen konkurrens att tala om i nuläget. Det kommer säkert ändra sig, ty så fungerar ju Internet.
Deras utmaning blir att behålla folk aktiva på sidan och inte bara förvandlas till en central inloggningstjänst.
Jag undrar hur nästa generations sociala medium kommer se ut, som dessutom har attraktionskraft att slå ut fejan. Inte superlätt tror jag. Räcker definitivt inte med grym app, fejan måste begå nåt rejält misstag samtidigt.
Fotografen trycker av, kameran exponerar. Båda kan sägas "ta" bilden.Säkert men det är inte kameran som tar bilder utan den som håller i den .Tror nog att många hobbyfotografer inte kommit i närheten även med en proffskamera med fullutrustad studio
Bra inlägg.Hade jag väl kunnat göra, men som du säger så piskar valfri kompaktkamera mobilkamerorna alla dagar i veckan.
Men att säga att bilderna man tar med mobilkamera är pissdåliga är att ta i, jag kan ta skapligt högupplösta bilder med min mobilkamera och sen kan man ju dessutom ringa, messa och surfa sporthoj i luren!
Så ja, en kompaktkamera piskar en mobilkamera, men ifall man vill ha en bra kamera så köper man ju inte en mobiltelefon, då köper man en kamera.
På samma sätt så köper du inte en äventyrshoj om du vill börja köra bana, då köper du en banhoj, inte en allroundhoj
Jag tror inte att Facebook behöver göra några misstag.
Det sköter användarna om.
Jag ser inga större fel på tjänsten.
De som klagar brukar vara de som accepterar alla vänförfrågningar och lägger ut statusar som de sedan skäms för.
Facebook kommer att dö när folk skaffar en ny, likvärdig tjänst för att starta om utan bagage.
Själv tycker jag att det är trevligt att ha lite kontakt med gamla vänner som man inte längre träffar.
Internet är bara fluga!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari