Falskskyltad CRF450 motard

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nyteknik skrev:
Det är säkert en oregistrerad cross som är ombyggd till motard och körs av ägaren.


Kul sätt att få uppmärksamhet från ordningsmakten. Utöver oregistrerat/oförsäkrat fordon så tillkommer urkundsförfalskning iom falsk-skyltningen. Kommer inte ihåg exakt men tror inte det är billigt....
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Nyteknik skrev:
Det är säkert en oregistrerad cross som är ombyggd till motard och körs av ägaren.

Mkt möjligt. Det som gör mig lite misstänksam är hjälmen. En cross förare har sannolikt oxå en crosshjälm & skulle välja den framför glidarkrukan som ligger på sadeln.
Det behöver ju inte betyda att den är stulen, men nått skumt är det ju!

Edit: Upptäckte nu att det står "motard" på svingen, det handlar sannolikt inte om en oreggad cross med sm-kit
 
Last edited:

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Nyteknik skrev:
Det är säkert en oregistrerad cross som är ombyggd till motard och körs av ägaren.

Tror inte en normal snubbe som kör cross eller motard skulle använda en sådan hjälm som jag antar killen på hojjen kör med... tycker det luktar lång väg om detta.

Edit Oops.. Chris Husky hade samma tanke..
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Wiseguy skrev:
Du får som privatperson endast gripa på bar gärning och brottet skall ge fängelse.
Att stå och kicka igång en falskskyltad hoj är inte ett brott som ger fängelse.
Hojen kanske är hans och han satte på fel skylt. vad vet vi..

Sannolikt är det ju inte men vi vet inte och att då gripa vederbörande är ett ganska grovt brott i sig.

Ta några fler foton och ring polisen.



Får endast gripa om brottet ger 2 år har jag för mej, men annars har du ju helt rätt... ganska onödigt inlägg men ja måste
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Mr J skrev:
Tror inte en normal snubbe som kör cross eller motard skulle använda en sådan hjälm som jag antar killen på hojjen kör med... tycker det luktar lång väg om detta.

Edit Oops.. Chris Husky hade samma tanke..
Jag hade precis samma tanke..

En motard/crossåkare som köpt en hoj för X-antal 1000:- kr brukar vilja skylta med nya hjälm, kläder eller skinnställ och ingen sådan där kruka. Och, för det mesta så tror jag man tränar lite på att kicka hemma innan man kör ut på stan, reggat eller oreggat för att inte verka oerfaren ju! :)

Hoppas att om snuten plockar honom, så är det den stulna hojen och att den är hel och i bra skick vid återlämnande....
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Du får gripa en person om brottet ger fängelse straff i skalan,och här har det inget med 2år att göra!!!! :fakta

Plelle skrev:
Får endast gripa om brottet ger 2 år har jag för mej, men annars har du ju helt rätt... ganska onödigt inlägg men ja måste
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Den har hm org. plast. och motard dekalen på svingen.
Dvs. såld som motard och reggad.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nyteknik skrev:
Urkundsförfalskning?! :confused:

Polaren hävdade med bestämdhet att det var det som hanns farsa blev dömd för när han flyttade regskylten från den skattade/besiktigade släpkärran till husvagnen med körförbud.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tjyv å pålis :corn
bra initativ, hoppas han åker fast om den e stulen.

envarsingripande kan jag allt om, men orkar inte nu
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Crille skrev:
Du får gripa en person om brottet ger fängelse straff i skalan,och här har det inget med 2år att göra!!!! :fakta
Thnx...



Att tänka på vi vet faktiskt inte alla omständigheter i fallet.
-Vi vet inte om han äger hojen. Det kan mycket väl vara hans. Eller så kanske han har lånat den legitimt av en polare.
-Vi vet inte varför regnumret var felaktigt. Han kanske satt på fel skylt senast han mekade med den. Gilgo kanske såg fel. Hojen kanske inte är reggad och han ville köra lite med den på allmän väg.
- Att han inte kan kicka igång den behöver inte betyda något.
- Fel hjälm. Alla får ju ha vilken hjälm dom känner för.

Så man bör inte gå för långt ifall man se honom på stan eller dyl. Det kan ju faktiskt vara att han är helt oskyldig. Även om det i det här fallet finns mycket fakta som pekar på att så inte är fallet.

Därmed inte sagt att man inte bör kolla upp det hela ifall man får chansen. Polisen är ett utmärkt hjälpmedel eftersom det är deras jobb.
Ifall man ser hojen stå någonstans utan att föraren är i närheten så kan man kolla upp ramnummer, motornummer, ta några bra bilder, osv.

Kollar du ramnummret med polisen och får reda på att hojen är stulen kan man ju alltid fråga ifall det är ok att man själv låser den till polisen kommer och hämtar den. Tror inte polisen säger nej i det fallet.

Man kan gå prata med personen som håller på med hojen. Fast det är inget jag rekommenderar i alla fall. Det kan lätt bli fel. Man vill ju inte ha en arg tjuv som är ute efter en.
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Wiseguy: Mkt bra sagt. Det är så jag vill att folk ska agera ifall dom ser hojen. Vill som jag sa INTE vara inblandad i nån misshandel eller annat bråk. Det hela är bara en aning misstänksamt och därför la jag upp tråden så kan folk hålla ögonen öppna och att utifall den är stulen så kanske den kan komma till rätta igen. Använd hjärnan om ni ser hojen, inte nävarna. Visst pekar en del saker på att den kan vara stulen men det är inget jag VET utan bara något jag misstänker p.g.a. vissa saker. Men ha det i åtanke som Wiseguy sa, han kan vara oskyldig.

Har även nyss snackat med killen som hade fått sin CRF snodd här i närheten och kommer ringa honom på direkten om jag ser hojen igen så får han komma och kika för att se om det är just den. Givetvis kommer polisen ringas i samma veva.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är det någon som vet vart ramnummret och motornummret sitter på en CRF ?
Är det ramen uppe vid styrhuvudet och motorblocket som på dom flesta andra hojar ?
 

Kill emAll

Skrapat asfallt igen !!!!
Gick med
18 Feb 2004
Ort
På Hojen
Hoj
KTM 525 SM,Knatten,4-Hjuling,brandkniv!!
:tummenupp
Härligt o se vilken hjälp man kan få här på forumet,
om det nu visar sig att kille har stulit hojen kan du väl hänga ut fotot på honom , så man kan känna igen honom för framtida bruk :fatta! .

Ps: Hoppas du får tillbaka din båge..
 

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Ort
Älmhult
Hoj
CB1000Turbo -97
Det verkar vara en ny -04:a, så jag skulle gissa på att han precis har köpt den men inte fått skyltn ännu, så då tar man helt enkelt sin gammla original skylt från GSX:en, och kör lite så länge.
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
kamikaze skrev:
Det verkar vara en ny -04:a, så jag skulle gissa på att han precis har köpt den men inte fått skyltn ännu, så då tar man helt enkelt sin gammla original skylt från GSX:en, och kör lite så länge.

Jag tycker mig se rätt mycket slitage på motorkåpan vid bakbromsen, så jag tror inte den är ny... jaja.. man kan bara spekulera. Vore roligt att få reda på sanningen :va
 

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
Kina 250cc
Mr J skrev:
Jag tycker mig se rätt mycket slitage på motorkåpan vid bakbromsen, så jag tror inte den är ny... jaja.. man kan bara spekulera. Vore roligt att få reda på sanningen :va

Mycket intressant läsning i den här tråden. Håll oss uppdaterade och låtom oss bedja för att åtminstone En motorcykeltjuv får sitt straff denna säsong :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top