Falskskyltad CRF450 motard

grannes

Ny medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
öööö
Hoj
ööööö
kolla reg nummer me sms

Om man vill veta vem som äger ett fordon..
Kan man skicka ett sms me reg nummret till nummer 71456..
Så får du ett sms tillbax me ägaren..
kostar som ett vanligt sms
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ktmjacke skrev:
Hur många snor en hoj för att senare sticka ut o glida på den i samma område?Personligen tror jag att det är nån utan körkort som tänkte va lite förutseende o köra falskskyltat för att "bara" behöva dra om han blir anmodad att stanna av haffa.

Jag slutar aldrig förvånas över människors dumhet, det finns folk till allt http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45681
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
PMR skrev:
Tyvärr kan man inte det eftersom det iblan smyger sig in gamla nummer som återanvänds efter skrotade bilar (har jag hört).


Hmm är du säker på det ...?

Klart att gamla nummer återanvänds... men jag tor nog att dom återupplivas i turordning så att dom passar in på T = 02 t.ex.
Jag är inte säker på det men det borde ju vara så, Jag har aldrig sett en ny bil 02-04 med ett gammalt nr.
Däremot finns det en hel del gamla fordon med nya reg.nr dom är importerade.

/Dan
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Gilgo, nästa gång ringer du 739 20 00 så kommer du till polisen på skånegatan, sen kan dom koppla dig vart du vill, och där är fan aldrig upptaget.
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Ravetrancer skrev:
Gilgo, nästa gång ringer du 739 20 00 så kommer du till polisen på skånegatan, sen kan dom koppla dig vart du vill, och där är fan aldrig upptaget.

Jo jag inser det nu att jag kanske borde försökt ringa någon annanstans än det lokala kontoret. Lägger det numret på minnet tillsvidare utifall killen dyker upp igen.
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
yonsson skrev:
Min heter Tox och reggades 03. Vet även en kompis som har Toy. Reggades oxå 03

Men det var ganska tidigt på året eller ?

Som jag skrev tidigare att det är på ett ungefär.

/Dan
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
SV-RIDER skrev:
Hmm är du säker på det ...?

Klart att gamla nummer återanvänds... men jag tor nog att dom återupplivas i turordning så att dom passar in på T = 02 t.ex.
Jag är inte säker på det men det borde ju vara så, Jag har aldrig sett en ny bil 02-04 med ett gammalt nr.
Däremot finns det en hel del gamla fordon med nya reg.nr dom är importerade.

/Dan

De återanvänder gamla regnummer hur som helst. Bara de varit "vilande" något år eller så.
 

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Bromma
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
FreddeH skrev:
De återanvänder gamla regnummer hur som helst. Bara de varit "vilande" något år eller så.


nu när vi ändå snackar reg. nummer...
Undrar varför vissa nyare bilar har "P" som första bokstav? Har ex. sett ett flertal XC90 med det :confused: Om jag inte har fel så var P första bokstaven 92 el. 93 precis innan de "nya" plastskyltarna kom.
 

Pelleni

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
Numera bara trampcykel
Kan ha missat en del inlägg, men...
"P" i början var för några år sedan "P"rivat-importerade, detta frångicks dock, vet inte när.
Bokstäverna har inte med exakta år att göra, varje bokstav "räcker" drygt ett år verkar det som. Sen finns det en del skumma undantag, har te.x. sett en uppsjö -98or som börjar på "E" och många -95or med "P".
Utöver detta tar de ibland in gamla nummer, helt utan logisk ordning verkar det som...
För övrigt har de nyss börjat med "W"

Och angående denna tråd: Gilgo, kollar du ALLA nr du ser? Eller hade du bara väldigt tråkigt...? Vaket dock! :tummenupp
 

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
Pelleni skrev:
För övrigt har de nyss börjat med "W"

Försäkringsbolaget påminner mig varje gång jag ringer dem att de inte haft något annat ärende med reg.nummer som börjar på W. Aja... de vet i alla fall vilken hoj det rör sig om när jag ringer. :D
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
martini skrev:
nu när vi ändå snackar reg. nummer...
Undrar varför vissa nyare bilar har "P" som första bokstav? Har ex. sett ett flertal XC90 med det :confused: Om jag inte har fel så var P första bokstaven 92 el. 93 precis innan de "nya" plastskyltarna kom.
Anledningen till att vägverket använde P på ett antal bilar var helt enkelt att man ville vänta med att gå vidare i alfabetet och använda lite gamla skyltar istället. Var ju även populärt runt 2000 då man kunde få vilken bokstav som helst om man köpte nytt fordon.
 

Anton1

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
...
Hoj
...
Ring till han som äger skylten som sitter på CRF´en och fråga om han blivit av med sin skylt..?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
LelleB: hade din bror Dragon däck på hojen???Tror det e Pirelli som gör Dragon......
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top