Falskskyltad CRF450 motard

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
-04:eek:rna har väl annan färg på plasten, bla svart framskärm. Typsnittet på bokstäverna på svingen ser också ut att vara till en äldre hoj än -04:ans.

I mina ögon ser det ut som en tvättäkta HM motard -03.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ser du han igen så ring snuten, och gå fram och snacka med honom om han är på väg att sticka, fråga om han vill sälja den ..

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
cRoC skrev:
Gilgo: Varför fick du för dig att kolla upp regnumret?

Fick bara nån såndär känsla, plus att den saknade skattemärke. Var inte rätt förare på hojen, körde men en öppen gammal hjälm. Inte ens en crosshjälm alltså. (av samma modell som den som sitter på sadeln) Iofs ett Alpinestars ställ men det hela kändes inte rätt. Så jag tänkte att jag slår väl på reggnumret då så får vi se om min känsla var rätt. Tiden får utvisa om min känsla var rätt eller fel. Det får vi veta först när harry haffa har fått syn på killen så dom kan kolla ramnumret på hojen.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Honda CRF450M 2004
{70C420DB-6FD4-4021-B725-0D809DD58B7B}.jpg

Honda CRF450M 2003
{4D944A70-C710-4C55-81F3-B7BA31689161}.jpg

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
kamikaze skrev:
Det verkar vara en ny -04:a, så jag skulle gissa på att han precis har köpt den men inte fått skyltn ännu, så då tar man helt enkelt sin gammla original skylt från GSX:en, och kör lite så länge.

-04:an är svart och med annan framlampa så det är en -03 med all säkerhet..

ojj va långsam jag var..

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Fina e dom i alla fall!
Kanske precis e importerad och han har inet hunnit regga den ännu? Osså ville han köra lite så han satte på skylt från sin gamla hoj. Därav skinnstället oxå..

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Gilgo skrev:
Har aldrig sett honom tidigare men tjejen sa att han snackade med någon som uppenbarligen bodde här. Hon lär känna igen den killen igen för han hade visst nåt tuppkamsliknande på huvudet. Hon trodde att det var hans son för dom var lika. Dyker hojen upp igen här kommer jag slänga mig på telefonen direkt så får harry haffa komma hit och kolla upp det.

Gubben är bortredigerad eftersom jag inte VET om hojen är stulen och således om han är skyldig. Kvaliteten beror på att det är taget genom ett fönster.

Någon reflekterade över om han verkade vara ovan vid att kicka igång och jag är benögen att säga både ja och nej. Dels var han såpass kunnig att han inte bara ställde sig och hoppade på den men samtidigt letade han efter rätt läge m.a.p kompet. Å andra sidan så verkade han inte ha någon som helst känsla för det för han lyckades döda den några gånger och det tog en bra stund innan han lyckades få igång den. Slutsatsen är väl den att han verkade vara ovan vid hojen och/eller kick men ändå visste lite om hur man kickar.

Låste han hojen efter sej? är man uppmärksam så är där ju en lås kätting på ena sidan nära fotbromsen.Personen som fick sin stulen,kunde han känna igen nåt på bilden du tog (om du vissat den?).

Last edited:

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Plelle skrev:
Får endast gripa om brottet ger 2 år har jag för mej, men annars har du ju helt rätt... ganska onödigt inlägg men ja måste

Fängelsestraff är det som gäller, då får du göra en civil arrestering och hålla kvar personen tills polis kommer.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
R1 racer skrev:
Låste han hojen efter sej? är man uppmärksam så är där ju en lås kätting på ena sidan nära fotbromsen.Personen som fick sin stulen,kunde han känna igen nåt på bilden du tog (om du vissat den?).

Han tyckte sig känna igen hojen och kättingen. Vilket även svarar på följdfrågan. Om killen här låste den vet jag inte då jag inte kunde se det p.g.a. soprummet.

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Wiseguy skrev:
[Besserwissermode]Envarsgripande heter det faktiskt :mattias[/Besserwissermode] :tungan

f´låt dåååå :Bugar

mendetvarfaktiskt en polis som kallade det så när jag frågade! :fatta!

Benet X3M

beroende
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
ZX9R:or,en grön och en flockad.
Halloj! Kan ingen bara ringa upp Sören Nilsson, och fråga han om han har snott en motard :lol ..... Skojar bara, men om det inte är en stulen regplåt, så har man ju både namn och adress till motard föraren... :banana

Rev it!!!!! //

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Hur många snor en hoj för att senare sticka ut o glida på den i samma område?Personligen tror jag att det är nån utan körkort som tänkte va lite förutseende o köra falskskyltat för att "bara" behöva dra om han blir anmodad att stanna av haffa.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
ktmjacke skrev:
Hur många snor en hoj för att senare sticka ut o glida på den i samma område?Personligen tror jag att det är nån utan körkort som tänkte va lite förutseende o köra falskskyltat för att "bara" behöva dra om han blir anmodad att stanna av haffa.

Säkert inte omöjligt, men det är lika bra att kolla upp det.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Angående Skyltar...

På senare år har ju första bokstaven anknytning till årstalet dom är reggade, på ett ungefär...

00 = R
01 = S
02 = T
03 = U
04 = W

Då kan man dra slutsatsen att en "NY" hojs reg nr inte börjar på K t.ex.

/ Dan

Kalle_rs

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
snart!
Tristan skrev:
Falskskyltade motarder borde vara högintressant för polisen. Är väl inte helt ovanligt att sådana används vid rån och dylikt, eller?

Du har nog kollat på för mkt hollywood filmer (IRONI)

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
SV-RIDER skrev:
Angående Skyltar...

På senare år har ju första bokstaven anknytning till årstalet dom är reggade, på ett ungefär...

00 = R
01 = S
02 = T
03 = U
04 = W

Då kan man dra slutsatsen att en "NY" hojs reg nr inte börjar på K t.ex.

/ Dan

Tyvärr kan man inte det eftersom det iblan smyger sig in gamla nummer som återanvänds efter skrotade bilar (har jag hört).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln