Argyle
ingen
Man ska köra motorcykel som om man är osynlig
Nautilus skrev:2494247Det var alltså en raksträcka utan korsningar, han bytte körfält utan att se sig om ordentligt för att köra om bilen framför honom. Jo, jag förutsätter (både på hojen och bakom ratten) att andra trafikanter är idioter. Men här var timingen så tråkig att jag inte hann. Tack förresten.
Poccis skrev:2544061Fasiken vad trist!
Men du hade tur i oturen om man nu kan säga så. Jag bröt båtbenet för några år sen,och jag fick gå gipsad i 6 månader. Jag hoppas ditt läker ordentligt och att du inte får några men av det. Krya på dig!
Nautilus skrev:2545159Tack för det! 6 månader? Det var rejält länge. Jag har 1 brott och ett metallstift som sticker ut ur handen (såg och fotade det i förra veckan när jag fick gipset omlagt, det ser rätt macho ut ). Men du måste ha fått det mer eller mindre splittrat, eller?
Poccis skrev:2549957Ja,tyvärr gick jag med gipset i 6 månader. Bröt det på Valborg (tänker inte berätta vad som hände ) och gick sen resten av sommaren och en del av hösten. Läkaren tänkte först operera,men ändrade sig i sista stund,och det får jag väl lida för nu när jag insett att det inte läkte ihop ordentligt.
Haha,det måste ha sett riktigt coolt ut.
KING KONG skrev:2550240varför ska du inte berätta?????
satte du tummen i ha ha ha ha ha ha
Jörgen Karlsson skrev:2544041I de två situationerna ringer mina varningklockor också. Men mest på min vakt (om vi pratar situationer med bilar inblandade) är jag när jag kommer på huvudled och passerar en väg eller korsning där en bil står och väntar på att köra ut. Alternativt möter en bil som stannat i mötande fil för att vänstersvänga. I de situationerna drar jag alltid ned farten och är beredd om nu bilisten skulle få hjärnsläpp.
Mvh
J
Nautilus skrev:2545159Tack för det! 6 månader? Det var rejält länge. Jag har 1 brott och ett metallstift som sticker ut ur handen (såg och fotade det i förra veckan när jag fick gipset omlagt, det ser rätt macho ut ). Men du måste ha fått det mer eller mindre splittrat, eller?
skylt skrev:2587486Jag med! --> efter det att jag för en dryg månad sedan träffade en bilist med just detta hjärnsläpp på exakt det viset du beskriver. Våra ögon möts - tror jag - han kvitterer genom att sakta ner och jag släpper bromsen - samtidigt som han gasar ut mitt framför mig!
Bruten handled, ont överallt ett par veckor och en hoj till skroten...han blev vållande
Nautilus skrev:2587897En liten uppdatering: Idag (eller formellt sett igår) blev jag av med gipset och metallstiftet jag hade i handen.. Det blev 5,5 veckor för mig. Nu har jag en vänsterhand med rejält mycket sämre rörlighet än förut, men det såg bra ut (enligt läkaren iaf).
När stiftet rycktes bort var det väldigt oceremoniellt. Läkaren kom in med en plattång, vred och bände lite, sen ryckte han ut stiftet. Bokstavligen. Ingen bedövning.
Eftersom jag slipper gipspaketet får jag handen igenom ärmen på vinterjackan. Tidigare var jag tvungen att gå med jackan oknäppt, och det har ju blivit lite kallare nu.
Synd bara att jag aldrig åkte förbi någon flygplats med gipset på, jag ville kolla om metallstiftet i handen gav utslag i den där säkerhetskontrollen.
Nautilus skrev:2587897En liten uppdatering: Idag (eller formellt sett igår) blev jag av med gipset och metallstiftet jag hade i handen.. Det blev 5,5 veckor för mig. Nu har jag en vänsterhand med rejält mycket sämre rörlighet än förut, men det såg bra ut (enligt läkaren iaf).
När stiftet rycktes bort var det väldigt oceremoniellt. Läkaren kom in med en plattång, vred och bände lite, sen ryckte han ut stiftet. Bokstavligen. Ingen bedövning.
Eftersom jag slipper gipspaketet får jag handen igenom ärmen på vinterjackan. Tidigare var jag tvungen att gå med jackan oknäppt, och det har ju blivit lite kallare nu.
Synd bara att jag aldrig åkte förbi någon flygplats med gipset på, jag ville kolla om metallstiftet i handen gav utslag i den där säkerhetskontrollen.
Hoppas du mår bättre snart, varma hälsningarNautilus skrev:2587897En liten uppdatering: Idag (eller formellt sett igår) blev jag av med gipset och metallstiftet jag hade i handen.. Det blev 5,5 veckor för mig. Nu har jag en vänsterhand med rejält mycket sämre rörlighet än förut, men det såg bra ut (enligt läkaren iaf).
Jörgen Karlsson skrev:2587903Vet du hur det har gått med det juridiska, vem som blev vållande?
Kawakex skrev:2587927Hoppas du mår bättre snart, varma hälsningar
Nautilus skrev:2590240Det andra försäkringsbolaget har inte hört av sig än... Ungefär en månad efter att mitt bolag hörde av sig första gången. Mitt bolag ska höra av sig igen nästa vecka.
Jag vet inte om det är bilisten som segar, eller om det är hans bolag.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|