Fantasi priser på Yamaha R1!?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chronic skrev:
2138198 Jag håller helt med, saknas orginalgrejerna så drar sig många ur. Därför blir det kanske ett lägre försäljningspris till slut. Bara körkåta tjugoåringar som skiter helt i org.grejerna..
Beror väl på vad det är som sitter på. Det är skillnad på ett sunkigt slipon och miniblinkers och Öhlins bakdämpare och ett Yoshimura helsystem i titan.
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Micke .S. skrev:
2130874 Ok, jag sålde min R1á -01 Till min Bror *Swedda Här på sporthoj*, Jag gav 79,000 tusen för den Augusti -03, Den var utttagen -02, Och hade gått 850 mil på mätaren *Köpt Bike trollhättan* Fick ganska bra betalt för min Fireblade i inbyte så jag slog till. Jag kostade på denna maskin med diverse *LullLull* Utseende mässigt för ett par tusen kronor, Sen när det vart kallt ute och vi norrlänningar går i ide *För det gör jag ivarjefall* Så vart det lite mera LullLull Fast Motormässigt denna gång, Högkomps Kolvar, Portat topp. Hel acra system, Moddad luftburk/Kn Filter,Trattar till förgasarna, Ny koppling, För att nämna något jag kostade på.......

Vilket gjorde att jag fick en ny lustig leksak, Detta vart ganska dyrt, men jag tyckte det var värt dom pengarna jag la ner på R1án. Den såg bra ut R1án. Och gick minst sagt bra/Bätttre/Bäst, Detta i mina ögon sett då förståss

Ok. Jag satt ett pris på den på 72,000 i höstas, Fick en massa löjliga mess om vilket idiot jag var för att jag var så dyr på den, För mig spelar det ingen roll för jag var säljare och hade inte någon panik att bli av med den, Många var tydligen intresserad av den, men inte för 72,000. Så jag *Sket* ivilket, Ingen köpte och jag sålde inte under det pris jag begärt himla enkel matematik för mig.

Min Bror hade velat köpa den av mig. Han åkte då en Thundercat. Och hade provkört den och vart lyrisk, Jag köpte thundercaten av honom och han min R1á. Så vad gav han för min R1á. Jo ett pris vi båda tyckte var bra gentimot vad han fick för maskin av mig.

Ok. Lite opartiskt vart det för att det var min bror som köpe den, Den vart billigare än 72,000,(Men inte många Tusen) Jag tyckte att en R1á i pedantiskt skick. Inte en repa, 1600mil på mätaren och en lustig liten Xtra knuff på bakhjulshästarna var värt någon Xtra tusing också, Min bror heller ej. Annars kan man köpa någons annans resonerade jag, Fick medhåll och affär gjordes

Sålde thundercaten vad jag tyckte den var värd, Köpte mig en Hayabusa -05 fick den *TokBilligt* men han som sålde den till mig tyckte han gjorde sig en bra affär. Så alla vart väll nöjda. Men alltid finns det någon som tyckte/Tycker att R1án var för dyr, Thundercaten såldes för dyrt. Hayabusan vart alldeles för tokbillig *Hahahallelulia* För det var den, Men WHO CARES i slutändan säljare Vs Köpare så vart alla inblandade nöjda.

En liten berättelse om hur det kan vara/Bli

THE END

Starring


R1á köpare Dennis Swed
R1à säljare Micke swed

Thundercat Köpare John Doe
Thundercat Säljare *Han som förlorade ca 40,000 på R1án*

Hayabusa Köpare *Han som vart skit nöjd överpriset*
Hayabusa Säljare *Han stack till Thailand*


:fyllisar :D
 

IronMike

Guest
Ni som ska chaka R1a.... Testa dom hårt när ni provkör.

Jag missade ju att min växellåda var slut :huvet

Man är ju ödmjuk å har respekt för andras saker, så det är lätt att missa, dvs om man är ärlig/ödmjuk - men var inte det när ni testar hoj.

Min R1a som jag tyckte var "ok, lagom pris", vart ganska mkt dyrare nu när jag måste byta låda - den började strula direkt, inget jag tänkte på förrän jag åkt en bra bit hemmåt.

Jag orkar inte tjaffsa med säljaren, han bor långt från stan - och det skulle bara bli ord mot ord om man tog upp det.

Men om jag någonsin ser lirarn igen så... :kulspruta :kulspruta :kulspruta :machinegu
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Zilversurfer skrev:
2137311 Du verkar arbeta på verkstad? Att göra service är inte svårt. Men, när det gäller reparationer så pratar vi ngt helt helt annat. Jag tror säkert att många skulle klara delar av mitt arbete, dock ej dom tekniska/mekaniska/hållfastheter osv.

Nu var det inte det frågan gällde.Läs din egna beskrivning,dra inte alla över en kam!!En sak till,tror du att om en verkstad ständigt gjorde servicar halvdant skulle ha ett bra rykte,har läst här inne där folk rekommenderar till och med vissa verkstäder så frågan är..gör dom sämre jobb än du gör hemma då?Alla som inte jobbar på verkstad verkar ju i dina ögon göra ett bättre jobb än dom som inte jobbar i verkstad.Är det så i ditt yrke också? :rolleyes:
Och nej,inte mc-mekaniker
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ja, halleda..!

[LÄNK]---->Fantasipris?

7467668541.jpg

:näsblod



WTF?

dsc01776.jpg

:jisses
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
ja, jämför den med annonsen jag la in, nästan 20papp dyrare och har gått mer än dubbelt så långt...
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jaaamen..

67tkr
5410555700.jpg


:hihi

Kanske om hojen vatt i toppskick. men denna är bara i top skick.
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
B-Byggarn skrev:
2136653 Om du fattade en sak så gäller det iallafall att 1998 R1 e reggad som (55Kw)
dvs jag betalar inte mera än 5000 kr i helf därav priset på dessa årsmodeller så bara inse fakta!!! varför dessa e lite dyrare innan du yttrar dig pga försäkringsdelen.-....
Visst lev i en drömmvärld där det finns R1 40-50 tkr men sakert kraschade och mätaren avstäng antal säsonger så visst simma i den prisklassen det e ett val man gör själv! eller en annan sak kanske man kan ta i akt antal ägare??? eller!!!!! En R1 med 1 ägare istället för 10 också en pris skillnad med det kanske du inte förstår...

Det var väldigt va folk måste vara korkade. vi fattar inte, vi inser inte fakta och vi förstår absolut icke!!! :tomten
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Chronic skrev:
2138198 Jag håller helt med, saknas orginalgrejerna så drar sig många ur. Därför blir det kanske ett lägre försäljningspris till slut. Bara körkåta tjugoåringar som skiter helt i org.grejerna..

höre du...
inga förutfattade meningar...

lr ska jag bli stolt :D

för jag köpte min R1:a utan orginal kåpor och lyse....(vid 30+)
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Nybörjare skrev:
2141988 Nu var det inte det frågan gällde.Läs din egna beskrivning,dra inte alla över en kam!!En sak till,tror du att om en verkstad ständigt gjorde servicar halvdant skulle ha ett bra rykte,har läst här inne där folk rekommenderar till och med vissa verkstäder så frågan är..gör dom sämre jobb än du gör hemma då?Alla som inte jobbar på verkstad verkar ju i dina ögon göra ett bättre jobb än dom som inte jobbar i verkstad.Är det så i ditt yrke också? :rolleyes:
Och nej,inte mc-mekaniker

Jag drog inte alla över en kam, skrev jag att alla mc ägare gjorde ett bättre utfört arbete själv? Varför tror du att vissa verkstäder blir rekommendera? Svar: Jo, för många har dåliga erfarenheter av verkstäder som inte har gjort ett fullgott arbete oas om det gäller service eller rena reperationer. Därför blir andra som gör bra arbete rekommenderade. Ja, det finns väldigt många inkompetenta i mitt yrke ( Bergsingenjör ): Så varför skulle det inte finnas mindre bra mekaniker i verkstads branschen?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Var inne på yamahacenter idag efter att oljelampan tändes idag :3freak ville visst ha lite olja.....

Så va jag och hörde vad jag skulle få för cykeln vid inbyte 60k kr :tuttar för -01 som gått 1700mil.

Tycker det var ganska bra betalt..... blev så sugen på att ta ut en -06 men de va ju visst en del pengar emellan då :näsblod

Är det överpris? :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top