Zee skrev:
2137837 Oftast är ju eftermarknadsprylar billigare än orginal. När folk klotar så är det ju inte helt ovanligt att man monterar trimpipor som ju endå är billigare än att köpa in orginalpipor. Det stämmer ju inte alltid, men oftast. Och normalpriset/riktpris på en hoj sätts ofta med förutsättningen att det ska vara orginal.
Det beror ju förstås på hur mycket wxtrautrustning vi pratar om, men folk tror ofta att de kan få en tusing extra för att det sitter ett trimblås för 4000kr på hojen och orginal inte finns.
Tycker mig se att de flesta som gnäller inte har hittat sin pärla än?
Är det värt att grina bort halva säsogen över nån tusenlapp, eller ligger det kanske andra orsaker bakom.
Har sålt fler motorcyklar än medeltalet det kan jag lova.
Och vore det inte för att det finns ett forum att gnälla på så bryr sig ju inte säljaren om dem som är gnälliga och inte vill betala, så länge det finns andra som kommer med pengar och koncentrerar sig på det roliga i det hela.
Äga och köra hoj.
Tror många som gnäller kanske vill ha en hoj utanför sin ekonomi,
och då blir det lätt att man blir lite grinig.
Som det är nu får man mer för sin hoj än för två år sen, mkt pga av försäkringar och efterfrågan.
Är nog bara för de som inte vill betala vad det kostar att sitta på sitt
och vänta in en bra affär, men då är det garanterat inte ensamma om att vilja ha den när annonsen väl är framme.
Nu syftar jag inte bara på dig utan har stått i mcaffär och sett detta om och om igen.
Vissa letar och grinar i evigheter.
Vissa kommer in och köper vad de vill ha.
Men sen dan efter när solen skiner och polarna drar iväg tror jag nog killen som la (enligt vissa) ett par tusen för mkt, är betydligt mer nöjd än killen som sitter hemma när de andra är ute och åker( pga ett par tusen till i pris)
Näe man får nog lov och betala för en vara om man vill ha den, eller så kan man enkelt vara utan.
Givet ska man försöka göra en så bra affär som möjligt och pruta så mkt man kan.
Men när man sen kommer till gränsen för köp eller inte, bör man ju även tänka in om man tror sig hitta ngt bättre inom snar framtid, hur mycket det är värt för just mig att ha den här hojen.
Och framför allt hur galen blir jag om jag blir utan hoj en månad till.
Ibland är inte 4-5000 så mkt pengar