Fantasi priser på Yamaha R1!?

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Maax skrev:
2133341

Misstaget många gör är att jämföra tex en 04 - 05:a med årets modell, klart årets modell kan vara billigare på grund av alla möjliga orsaker, inflation osv. men det ändrar ju inte faktumet att 04-05:an kostade vad den kostade ny.

Hur tänker du nu ???

Så tex -05an är en mycket bättre hoj för att den kostade mer ny än vad -06 gör idag ??

Jag får inte ihop det iaf. (Har iofs sett ganska många annonser som hävdar "bättre än ny", är det dessa du tänker på ??)

//Peter
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Froven skrev:
2133364 Hur tänker du nu ???

Så tex -05an är en mycket bättre hoj för att den kostade mer ny än vad -06 gör idag ??

Jag får inte ihop det iaf. (Har iofs sett ganska många annonser som hävdar "bättre än ny", är det dessa du tänker på ??)

//Peter

Njää, tänkte nog mer på saker som gör årets modeller billigare över lag, allt från inflation till billigare produktion osv. Menade nog mer att det kan vara lite missvisande att jämföra årets priser med föregående års.

Brukar väl oftast vara att en ny modell alltid är dyrare första året/åren?
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Vad säjer ni om det här ?

Vilket pris kan jag sätta ???

R1 - 99

2900 mil

kanon i motor och låda

Yosimura Rs-3 slipon
ensits cuts och tankpads
miniblinkers bak
inf blink fram
Mörka lyktglas och kåpglas
ombyggd bakdel med el nedfällbar skylt
vitlackade fälgar
blå lackade backspeglar och kedjeskydd
stålomsp. fram
clipon styre med yzf handtag
framdäck OK
bakdäck 5 mil gamalt
drivpaket OK
Alla servicar gjorda utom kommande 3000

Medföljer lite reservdelar...
Tankväska!!!
kedjeskydd orginal
miniskylt
styren
orginal blås
orginal blinkers
m.m m.m

Helt enkelt en svinsnygg 99-a
Säljes för jag vill ha en 05:a eller en gixxer :)
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Eftersom vi har expertpanelen från sporthoj.com närvarande
så kan du väl sikta på 42000:- (prutbart givetvis) :D
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
alla är vi väl lite :dummer
så det ä väl klart att alla jeklar tar över pris. men ska man hålla sig till motto så: 1.när du köpt en ny hoj sjunker den i värde med 20%(bara du ÄGER den!)
2. räkna - några tusen för åren som går så får du slutligen ut resultatet på vad hojen SKA kosta. + eventuell mil.
Men nu tänker ju alla så här istället: min hoj är bäst och nu är den till salu för jag ska ha en nyare. och då lyder mottot: köpt mig en ny retta för 100.000 ska sälja den för 200.000.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Köp min skrapade, buckliga R1a utan orginalkåpor istället.

Det är en -03a som ligger ute här på SH för 89.000:-

Du lär inte bli besviken :pannkyss

Kram
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Trimma är när man gör mer än öppnar upp avgas och insug (typ luftfilter slipon). Kammar, kolvar mm som ökar effekten avsevärt kallar jag för trimm. Resten är bara omptimering :fakta

Anledningen till att en trimmad hoj inte är värt ett skit är för att den har gått med mer effekt än vad den är byggd för och att förra ägaren antagligen har andvänt denna. Risken att hojen är totalt slut är ju verkligen överhängande. Allt detta kommer ju garanterat resultera i att man får oerhörda merkostnader på hojen (fast allt detta måste ju säga sig självt)
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Robban Nr1 skrev:
2133481 alla är vi väl lite :dummer
så det ä väl klart att alla jeklar tar över pris. men ska man hålla sig till motto så: 1.när du köpt en ny hoj sjunker den i värde med 20%(bara du ÄGER den!)
2. räkna - några tusen för åren som går så får du slutligen ut resultatet på vad hojen SKA kosta. + eventuell mil.
Men nu tänker ju alla så här istället: min hoj är bäst och nu är den till salu för jag ska ha en nyare. och då lyder mottot: köpt mig en ny retta för 100.000 ska sälja den för 200.000.



Bah vad är överpris för dej då, vilket pris är lagom för min 99:a enligt dej
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
bebbe skrev:
2133568 Trimma är när man gör mer än öppnar upp avgas och insug (typ luftfilter slipon). Kammar, kolvar mm som ökar effekten avsevärt kallar jag för trimm. Resten är bara omptimering :fakta

Anledningen till att en trimmad hoj inte är värt ett skit är för att den har gått med mer effekt än vad den är byggd för och att förra ägaren antagligen har andvänt denna. Risken att hojen är totalt slut är ju verkligen överhängande. Allt detta kommer ju garanterat resultera i att man får oerhörda merkostnader på hojen (fast allt detta måste ju säga sig självt)


Och anledningen till att det säger sig självt är vadå? "Allt detta kommer garanterat resultera i..." Vadå garanterat Att du kanske tror att det blir så är väl ok eftersom det då är din högst personliga uppfattning, men att säga att det garanterat blir några merkostnader är ju så fel det bara kan bli.

Skulle vara intressant att höra vad du grundar dina påstånden på?
 

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ingen hoj
PiEn skrev:
2134076 56.500.. det kändes bra

Jag tycker 48.000kr-50.000kr för en -99:a!

En vän till mig köpte en R1a (förra veckan) en ägare sen ny, 99a:a med Styrdämpare,Annat avgas, skinnställ ,stövlar och handskar. Äää var det nått mer? För 51000kr

Den hojen hade varit ute över en vecka på annons.

Det tycker inte är är superbilligt men endå inte dyrt!

Sen så ser man annonser, en 99 för 60.000kr det är inte billigt (vad ja tycker) lägg till 5000kr så har du en Gsxr 1000 -02:a istället.

Men nu vill ja inte lägga så mkt pengar, ja vill ha en hoj för runt 45.000kr gärna 35.000kr :)
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Henren skrev:
2134302 Jag tycker 48.000kr-50.000kr för en -99:a!

En vän till mig köpte en R1a (förra veckan) en ägare sen ny, 99a:a med Styrdämpare,Annat avgas, skinnställ ,stövlar och handskar. Äää var det nått mer? För 51000kr

Den hojen hade varit ute över en vecka på annons.

Det tycker inte är är superbilligt men endå inte dyrt!

Sen så ser man annonser, en 99 för 60.000kr det är inte billigt (vad ja tycker) lägg till 5000kr så har du en Gsxr 1000 -02:a istället.

Men nu vill ja inte lägga så mkt pengar, ja vill ha en hoj för runt 45.000kr gärna 35.000kr :)


Hehe man får va man betalar för.... glöm inte det :7peta

PiEn skrev:
2134076 56.500.. det kändes bra


tja, det kan ju diskuteras :)
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
Henren skrev:
2134302 Jag tycker 48.000kr-50.000kr för en -99:a!

En vän till mig köpte en R1a (förra veckan) en ägare sen ny, 99a:a med Styrdämpare,Annat avgas, skinnställ ,stövlar och handskar. Äää var det nått mer? För 51000kr

Den hojen hade varit ute över en vecka på annons.

Det tycker inte är är superbilligt men endå inte dyrt!

Sen så ser man annonser, en 99 för 60.000kr det är inte billigt (vad ja tycker) lägg till 5000kr så har du en Gsxr 1000 -02:a istället.

Men nu vill ja inte lägga så mkt pengar, ja vill ha en hoj för runt 45.000kr gärna 35.000kr :)


jo känns ju alltid bra att köpa billigt! sj köpte jag ju min zx6r 98 för 24 papp.. dock bankörd 1 säsong +krashkåpor fram.. men orginalbak + alla saker man behöver för att köra gata.. jag är iaf nöjd :tummenupp
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Henren skrev:
2134302 Jag tycker 48.000kr-50.000kr för en -99:a!

Men nu vill ja inte lägga så mkt pengar, ja vill ha en hoj för runt 45.000kr gärna 35.000kr :)

Då får du nog ändra planer o skita i att åka R(etta) :va
 

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ingen hoj
Jonte*FZ6 skrev:
2134527 Då får du nog ändra planer o skita i att åka R(etta) :va


Det tror ja inte, om det finns fokk som begär 54000 för -00:eek:r så är det nog inga problem o det finns ju Mc firmor som vill ha runt 50.000 för 98:a så det ska nog inte vara några problem!

Ev köper ja en Gsxr 750 igen i väntar på att en R1 eller nått dyker upp...

Jonte*FZ6 skrev:
2134527 Då får du nog ändra planer o skita i att åka R(etta) :va


Jonte! Ja måste bara fråga!

Vad skulle du köpa en R1-99:a för 60.000kr

eller denna?

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=34025
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swedda skrev:
2134074 Och anledningen till att det säger sig självt är vadå? "Allt detta kommer garanterat resultera i..." Vadå garanterat Att du kanske tror att det blir så är väl ok eftersom det då är din högst personliga uppfattning, men att säga att det garanterat blir några merkostnader är ju så fel det bara kan bli.

Skulle vara intressant att höra vad du grundar dina påstånden på?

Om du är naiv nog att tro att en trimmad hoj håller lika bra som en originalare så är det upp till dig! Antingen så har du en trimmad hoj som skall säljas eller så har du köpt en trimmad hoj. Alt att du aldrig själv haft en trimmad hoj och set konsekvensen utav det (såvida du inte är en 50 mil per år åkare för då lär det ju ta ett tag). För mig som kör ca 3k om året är en trimmad hoj i det närmaste ödestigert.

Bra exempel på sådant här är alla som har köpt en trimmad före detta rejs hoj (kan tom ha varit som reserhoj) kört något år på vägen för att sedan få totalt general ras.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top