Fantasi priser på Yamaha R1!?

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Zilversurfer skrev:
2135665 Jag talar för många, vi som KAN serva gör ofta bättre jobb än verkstad, då vi förhoppningsvis är rädda om våra ögonstenar. Jag sparar alla kvitto på olja/filter/stift/lager/packningar/gaffelolja osv osv. Räcker inte det, så finns det fler köpare.

Mmmm,du har så rätt.Vad du nu än jobbar med så gör förmodligen den vanlige svensson det bättre och nogrannare än du själv gör i ditt yrke dagligen :tummenupp :tummenupp

B-Byggarn

Byggarn
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1+1000 RR
R1

Henren skrev:
2129572 Sitter o letar hoj, vet att liknande trådar varit uppe!

Men lever folk i drömvärldar?

Kolla dessa!
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33584#
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33686#

Ja tycker nästan att det är ett bra pris på -00:an!
Men 98:an är vad ja tycker 15.000kr för dyr!

Eller är det ja som lever i en konstig värld?

Ingen som har en R1. eller liknande till salu för en BRA peng? Affär denna vecka? (Ja ja har köpes annons ute)

Om du fattade en sak så gäller det iallafall att 1998 R1 e reggad som (55Kw)
dvs jag betalar inte mera än 5000 kr i helf därav priset på dessa årsmodeller så bara inse fakta!!! varför dessa e lite dyrare innan du yttrar dig pga försäkringsdelen.-....
Visst lev i en drömmvärld där det finns R1 40-50 tkr men sakert kraschade och mätaren avstäng antal säsonger så visst simma i den prisklassen det e ett val man gör själv! eller en annan sak kanske man kan ta i akt antal ägare??? eller!!!!! En R1 med 1 ägare istället för 10 också en pris skillnad med det kanske du inte förstår...

Last edited:

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Hoj
R1-01
mojjsan skrev:
2129873 bra priser på alla, jag skall ha 64000:- för min om jag skulle sälja den :)
Tjena Mojjsan-LOCO MATTI här,köpte en blade 954rr-02:a idag.Så nu behöver man ej leta mer.

KÖR COOLT...... :tummenupp

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
B-Byggarn skrev:
2136653 Om du fattade en sak så gäller det iallafall att 1998 R1 e reggad som (55Kw)
dvs jag betalar inte mera än 5000 kr i helf därav priset på dessa årsmodeller så bara inse fakta!!! varför dessa e lite dyrare innan du yttrar dig pga försäkringsdelen.-....
Visst lev i en drömmvärld där det finns R1 40-50 tkr men sakert kraschade och mätaren avstäng antal säsonger så visst simma i den prisklassen det e ett val man gör själv! eller en annan sak kanske man kan ta i akt antal ägare??? eller!!!!! En R1 med 1 ägare istället för 10 också en pris skillnad med det kanske du inte förstår...

Är du läskunnig? Börja med att läsa hela tråden så kanske du kan yttra dig sen! Ja vet att försäkringen är billigare, så läs tråden 2ggr så kanske du förstår!

En fråga till dig, vart har ja yttrat mig ang Försäkringsdelen? (Dags att vakna upp?) :tomten

"Men 98:an tycker ja är lite för dyr... Men den är ju hälften så dyr i försäkring som 00:an på mig"

"Ja kan köpa den för 45000kr :) Nej skämt o sido... det skiljer rätt mkt på försäkringen mellan 99 o en 02:a"

Kompisen som köpte en R1:a -99 en ägare sen ny med lite extragrejer gav 51000kr och det är ju ett bra pris!

Då lever säkert ja i en drömvärld,där man kan hitta R1:eek:r 98or för under 50.000kr. :yoparty

Tror det är flera här på sporthoj som har mer hästar hemma än dig. Men sälj din 98:a (om du nu har nån för 65000kr, LYCKA TILL... Köp en LOTT den dagen.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Nybörjare skrev:
2136422
Zilversurfer skrev:
2135665 Jag talar för många, vi som KAN serva gör ofta bättre jobb än verkstad, då vi förhoppningsvis är rädda om våra ögonstenar. Jag sparar alla kvitto på olja/filter/stift/lager/packningar/gaffelolja osv osv. Räcker inte det, så finns det fler köpare.

Mmmm,du har så rätt.Vad du nu än jobbar med så gör förmodligen den vanlige svensson det bättre och nogrannare än du själv gör i ditt yrke dagligen :tummenupp :tummenupp

Du verkar arbeta på verkstad? Att göra service är inte svårt. Men, när det gäller reparationer så pratar vi ngt helt helt annat. Jag tror säkert att många skulle klara delar av mitt arbete, dock ej dom tekniska/mekaniska/hållfastheter osv.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Zee skrev:
2135759 Nu pratar vi generellt och inte just om din situation och vad du har och inte har. :7peta

Släpp hörnflaggan och kom in i matchen.

Det enkla faktum att folk vill köpa svensksålt och att de vill köpa med s-bok räcker för att priset ska bli lägre om något av det nämnda inte uppfylls. Sen att hojen kanske ÄR lika fin, med ärliga mil osv, är ointressant. Inse.

Å nej vad läskigt. Det verkar som vi är överens idag. Ok för idag, men gör inte om det! ;)

:hihi

B-Byggarn

Byggarn
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1+1000 RR
Hmm 65000kr det e nog inte mitt pris men men skaffa linser, bara en fråga om du hade haft en bil med exempel vis 19-20" då ingår dem eller???? samma med utrustning på mc antingen hogre pris eller plocka av utrustningen???Men som sagt har du inte råd ps kop inte mc då lr...!!
Det e ett bra tips!!!!

Ingen mening med att ta en disskution med någon som inte vet vad han pratar om!!!! thats it.....
Lycka till med kop ps finns billiga zx9r 95 for en 30 lappar kanske e något...
LYCKA TILL HENREN ps det finns lån på bank om du inte har råd hehe........

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
B-Byggarn skrev:
2137695 Hmm 65000kr det e nog inte mitt pris men men skaffa linser, bara en fråga om du hade haft en bil med exempel vis 19-20" då ingår dem eller???? samma med utrustning på mc antingen hogre pris eller plocka av utrustningen???Men som sagt har du inte råd ps kop inte mc då lr...!!
Det e ett bra tips!!!!

Vad skulle det vara för utrstning på en hoj som skulle motsvara den typen av extrautrustning? 19-20-tumsfälgar kostar väl en 15-20 papp inkl däck. Har du extrautrustat din R1 -98 för 20 papp?

Även om du har lagt 20 papp på din hoj, så kan du inte räkna med att du får tbax pengarna vid försäljning.

B-Byggarn

Byggarn
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1+1000 RR
Zee skrev:
2137704 Vad skulle det vara för utrstning på en hoj som skulle motsvara den typen av extrautrustning? 19-20-tumsfälgar kostar väl en 15-20 papp inkl däck. Har du extrautrustat din R1 -98 för 20 papp?

Även om du har lagt 20 papp på din hoj, så kan du inte räkna med att du får tbax pengarna vid försäljning.

Det jag vill komma till e har du extra utrustning så visst kan man plocka av det och salja vid sidan av.Antingen drar man av extra utrustning till org skick dvs ett relativt mkt lagre pris...
Dvs styrdampare ohlins=5000 kr
Bakdampare=7000
Highpipe= 2500
bara lite info ca varde 14500 kr

Detsamma har du en bil med falgar (25*30000 kr ingår dem i priset om du ex bytar in din bil eller saljer du hellre dem privat an får inget for dem PS bara en fråga!!!

Last edited:

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
B-Byggarn skrev:
Dvs styrdampare ohlins=5000 kr
Bakdampare=7000
Highpipe= 2500
bara lite info ca varde 14500 kr

Vad du egentligen menar är

styrdampare ohlins=5000 kr
Bakdampare=7000
Highpipe= 2500

Nypris 14500 kr
Begagnatpris ca 6000-7000 kr. Max! Och då ska orginalgrejer finnas till hojen. Finns inte orginal kvar --> pruta!

B-Byggarn

Byggarn
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1+1000 RR
Zee skrev:
2137741 Vad du egentligen menar är

styrdampare ohlins=5000 kr
Bakdampare=7000
Highpipe= 2500

Nypris 14500 kr
Begagnatpris ca 6000-7000 kr. Max! Och då ska orginalgrejer finnas till hojen. Finns inte orginal kvar --> pruta!

Jepp något i den stilen dvs man måste betala mer for utrustning som inte e orginal..
Annars saljs den med sidan av och får in extra pengar dar darav pris med Xtra utrustning.
Så du har fattat poangen det e bra:)

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
B-Byggarn skrev:
2137749 Jepp något i den stilen dvs man måste betala mer for utrustning som inte e orginal..
Annars saljs den med sidan av och får in extra pengar dar darav pris med Xtra utrustning.

Men om orginalutrustning INTE finns, så blir det en sänkning av priset istället.
Dvs om du lagt 3000kr på ett slipon men orginal ej finns så blire billigare totalpris på hojen.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Zee skrev:
2137757 Men om orginalutrustning INTE finns, så blir det en sänkning av priset istället.
Dvs om du lagt 3000kr på ett slipon men orginal ej finns så blire billigare totalpris på hojen.

Ge dig, ett orginal rör kostar 500:- beg. Du klarar även besiktning med dom flesta slipon som är godkända för gata. Så du menar, om orginalblinkers/undertray/framskärm/hugger/kåpglas/stötdämpare är utbytt till miniblinkers/kolfiber/Öhlin/WP/Puig och orginal inte finns så sjunker värdet?

Det är så jag uppfattar det iaf. För det är precis så du skriver.

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Zilversurfer skrev:
2137790 Ge dig, ett orginal rör kostar 500:- beg. Du klarar även besiktning med dom flesta slipon som är godkända för gata. Så du menar, om orginalblinkers/undertray/framskärm/hugger/kåpglas/stötdämpare är utbytt till miniblinkers/kolfiber/Öhlin/WP/Puig och orginal inte finns så sjunker värdet?

Sålde precis detta systemet till en R1 för 500.
Och det såldes inte första veckan, tror folk övervärderar orginalsystem ibland.
Även om det kostar ca 24000 nytt, så har man ju det där med efterfrågan också. :)

Till alla.
Låt folk betala vad de vill för sina mc.
Oavsett om man har gränsen på 30.000 eller 130.000 så får man väl gå efter de annonser som finns, försöka pruta och välja en cykel efter sin plånbok.
Tycker det är många som gnäller, men är köparen och säljaren nöjda känns det ju lite overkill att någon annan ska gnälla :3freak
Jaja se till och ut och åk i det här fina vädret ni somhar cyklar nu iallafall :) .

Bifogat

• PICT2454.JPG
    PICT2454.JPG
    84.3 KB · Visningar: 75

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Zilversurfer skrev:
2137790 Ge dig, ett orginal rör kostar 500:- beg. Du klarar även besiktning med dom flesta slipon som är godkända för gata. Så du menar, om orginalblinkers/undertray/framskärm/hugger/kåpglas/stötdämpare är utbytt till miniblinkers/kolfiber/Öhlin/WP/Puig och orginal inte finns så sjunker värdet?

Oftast är ju eftermarknadsprylar billigare än orginal. När folk klotar så är det ju inte helt ovanligt att man monterar trimpipor som ju endå är billigare än att köpa in orginalpipor. Det stämmer ju inte alltid, men oftast. Och normalpriset/riktpris på en hoj sätts ofta med förutsättningen att det ska vara orginal.

Det beror ju förstås på hur mycket wxtrautrustning vi pratar om, men folk tror ofta att de kan få en tusing extra för att det sitter ett trimblås för 4000kr på hojen och orginal inte finns.

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Zee skrev:
2137837 Oftast är ju eftermarknadsprylar billigare än orginal. När folk klotar så är det ju inte helt ovanligt att man monterar trimpipor som ju endå är billigare än att köpa in orginalpipor. Det stämmer ju inte alltid, men oftast. Och normalpriset/riktpris på en hoj sätts ofta med förutsättningen att det ska vara orginal.

Det beror ju förstås på hur mycket wxtrautrustning vi pratar om, men folk tror ofta att de kan få en tusing extra för att det sitter ett trimblås för 4000kr på hojen och orginal inte finns.

Tycker mig se att de flesta som gnäller inte har hittat sin pärla än?
Är det värt att grina bort halva säsogen över nån tusenlapp, eller ligger det kanske andra orsaker bakom.
Har sålt fler motorcyklar än medeltalet det kan jag lova.
Och vore det inte för att det finns ett forum att gnälla på så bryr sig ju inte säljaren om dem som är gnälliga och inte vill betala, så länge det finns andra som kommer med pengar och koncentrerar sig på det roliga i det hela.
Äga och köra hoj.

Tror många som gnäller kanske vill ha en hoj utanför sin ekonomi,
och då blir det lätt att man blir lite grinig.
Som det är nu får man mer för sin hoj än för två år sen, mkt pga av försäkringar och efterfrågan.

Är nog bara för de som inte vill betala vad det kostar att sitta på sitt :arsele
och vänta in en bra affär, men då är det garanterat inte ensamma om att vilja ha den när annonsen väl är framme.
Nu syftar jag inte bara på dig utan har stått i mcaffär och sett detta om och om igen.
Vissa letar och grinar i evigheter.
Vissa kommer in och köper vad de vill ha.
Men sen dan efter när solen skiner och polarna drar iväg tror jag nog killen som la (enligt vissa) ett par tusen för mkt, är betydligt mer nöjd än killen som sitter hemma när de andra är ute och åker( pga ett par tusen till i pris)
Näe man får nog lov och betala för en vara om man vill ha den, eller så kan man enkelt vara utan.
Givet ska man försöka göra en så bra affär som möjligt och pruta så mkt man kan.
Men när man sen kommer till gränsen för köp eller inte, bör man ju även tänka in om man tror sig hitta ngt bättre inom snar framtid, hur mycket det är värt för just mig att ha den här hojen.
Och framför allt hur galen blir jag om jag blir utan hoj en månad till.
Ibland är inte 4-5000 så mkt pengar :)

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Sålde min Retta -01 utt 02 för 64.500:-
2100mil, nyservad, bra skick men lite repor på ena sidan. dåliga däck.
Styrdämp, stålomspunnet, slipon och lite lull-lull. Full servicebok.

Fick många som ringde och var intresserade varav tre var i stortsett redo att besluta över tele. (vilket köparen gjorde)

Så det priset borde ju vart ganska rätt! Jag va nöjd o likaså köparen! :tomten

B-Byggarn

Byggarn
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1+1000 RR
Som sagt folk betalar dels i modell, skick och mil.tal
Så e det bara....
Bara att betala och se glad ut om man skall ha en fin och pålitlig mc..
Pris e ju alltid diskuterbart, men inte alltid lika forhandligsbart--
Och pris på mc e alltid i stort sett dyrare på våren om man kollar host eller vinter.. darav lite hogre priser nu.....
:

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
B-Byggarn skrev:
2138190 Som sagt folk betalar dels i modell, skick och mil.tal
Så e det bara....
Bara att betala och se glad ut om man skall ha en fin och pålitlig mc..

Så detaljerat och nynanserat, verkligen :3freak

Här ovanför har vi försökt att gå in lite på djupet i detta....

Zee skrev:
2137757 Men om orginalutrustning INTE finns, så blir det en sänkning av priset istället.

Jag håller helt med, saknas orginalgrejerna så drar sig många ur. Därför blir det kanske ett lägre försäljningspris till slut. Bara körkåta tjugoåringar som skiter helt i org.grejerna..

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
B-Byggarn skrev:
2137695 Hmm 65000kr det e nog inte mitt pris men men skaffa linser, bara en fråga om du hade haft en bil med exempel vis 19-20" då ingår dem eller???? samma med utrustning på mc antingen hogre pris eller plocka av utrustningen???Men som sagt har du inte råd ps kop inte mc då lr...!!
Det e ett bra tips!!!!

Ingen mening med att ta en disskution med någon som inte vet vad han pratar om!!!! thats it.....
Lycka till med kop ps finns billiga zx9r 95 for en 30 lappar kanske e något...
LYCKA TILL HENREN ps det finns lån på bank om du inte har råd hehe........

Klart ja förstår om de har extra saker på hojen/bilen att man vill ha mer betalt. Så dum är ja inte :D

Ja förstår inte ditt problem, ha har råd att åka o köpa en ny R1:a men vill inte lägga dem pengarna, därför försöker ja leta efter en som inte kostar mer än 50.000kr och ja vet att det går att få tag i.... Och det är sant som du säger, en tidig Ninja går ju hitta för dem pengarna (dem är inte uteslutna)

Jobbigt att gå till banken o låna pengar när man inte behöver, men som sagt att du läst hela tråden så hade du sett det... :tomten

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati