Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hhmmm....
Last edited:
Jag såg dem på mässan för första gången och det verkade vara väldigt trevlig maskiner.
79 995 pix för Scrambler Caballeron. Och lika mycket för den nästan ännu läckrare Flat Track 500.
Visste inte ens att Fantic fanns representerat här, men det finns tydligen 4 handlare i landet...?
https://fanticsverige.se/fantic/
Agenturen är dansk, och sådant brukar aldrig sluta väl.
Aprilia gick ju genom Danmark förr och det funkade inget vidare
Kort efter att Holmgrens Bils vd Göran Strandberg gått ut på Motorbranschens sociala medier med kritik mot generalagenten KW Bruuns affärsmodeller sade huvudmannen upp deras Peugeot-avtal. Själva hävdar KW Bruun att uppsägningen inte är kopplad till kritiken. Men Holmgrens ägare Benny Holmgren ryter till och varnar andra återförsäljare för att göra affärer med KW Bruun.
Tackar. Jag ser och läser. Men ...
"Hela vår bransch har stora utmaningar och då väljer jag att möta dessa tillsammans med andra partners där man bemöts med respekt och vilja till samarbete, säger Benny Holmgren"
... och ...
"Just nu pågår förhandlingar mellan Opels återförsäljarförening och KW Bruun i ett försök att förbättra villkoren."
.. ser inga direkta bevis för att danskarna skulle vara dåliga agenter. Om det hänt något mellan svenska återförsäljare och danska generalagenten så står det väldigt luddigt mellan raderna i den länkade artikeln, icke-nyheter som all annan propaganda. Jag önskar åtminstonne ett bra exempel, om någon hört eller vet nåt som hänt vänligen dela det här så jag förstår vad saken handlar om.
"KW Bruun grisar sig Big Time"? - Det sitter två halvflintiga gamla gubbar i en cabbad bil och ler. Vad är fel? Om en agent inte ger tillfredsställande vilkor strunta i agenten, klaga hos tillverkaren eller EU-domstolen. Det finns sätt att tackla all sorts mobbing om man går rätt väg.
Hur skulle en kass agent påverka mitt ägande av en Caballero? Vill jag ha "Caballero 250", köper den, är nöjd med hojen, spelar det ingen roll om "Hitler Motorrad AG" ordnar hemkörningen.
Och lika mycket för den nästan ännu läckrare Flat Track 500.
Få den tystare.... Det är nog första gången i historien på SH som någon vill ha en originalhoj tystare.Tackar Magnus. Den där Flat-Trackern är en vacker variant av Caballeron. Jag har fortfarande inte släppt tanken på att äga en, scramblern eller flattrackern. Enduro har jag redan, KLX230, och jag är mycket nöjd med den.
För mig är dessvärre Caballeron lite för högljudd, jag var i Munkedal förra året och kände lite på 450in, dock utan provkörning då jag inte ännu hade A-kort. Eftersom jag älskar att dra runt om nätterna, både i stadsmiljö som lantliga miljöer, så är jag angelägen om att inte störa. Jag funderar på om man kanske kunde byta ut den där dubbel-dämparsatsen mot nåt mer dämpande och tystare. Jag är medveten om att Fantic använt fina grejer här, så jag gör inget destruktivt, och jag vet att jag säkert stryper ett antal HK ur hojen genom att göra så.
Tror ni det går att göra Caballeron lite tystare?
Jag tar det här istället för i Ducati-tråden. Jag ältar bara "caballero" hela tiden, blir inte klok på om jag vill ha den eller inte. Måste provköra först. Ett par saker jag är säker på är att jag inte vill ha "Rally", utan antingen Trackern eller Scramblern.
Kollar fortfarande på YT-klipp, gillar hur den låter, och designen. Jag vet att jag vill ha den, bara inte *hur mycket*. Behöver något som är kraftigare än min KLX230, men inte tyngre än en 500cc. Kinesmotor skall vara OK, tydligen då ZongShen tillverkar motorer åt andra kända märken med.
Något jag också grubblar på är hur ser service-schemat ut för den? Motorn är ju en vattenkyld 4-takt på 450cc med 1 cylinder, och enligt det jag hört av MX-motorister så måste man "plocka isär motorn" ibland. Och då undrar jag; varför? Vad är det jag gör i motorn då? Byter jag några interna delar, packningar, kuggar .. mm. , vad händer om jag INTE plockar isär motorn på typ 20 år?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|