Far åt helvete med er, era jävla "motorcyklister"!

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Om killen är ett as så är poliserna skadeglada idioter.

Polisen gör ett tjänste fel, det är ju faktum.

Sen är kille dum i huvudet som försöker leka GR.

Absolut, håller med dig totalt. Men som någon skrev i den aktuella tråden så kunde ju lyckan avstyrts av flera "instanser". Den som stod på hojen, innehavaren av nycklarna, mc-föraren själv, polisen. Den jag anser vara ett as är inte killen som omkom även om han helt klart hade sin del i förloppet. Det är den som vill slå ifrån sig sin skuld, i detta fall ägaren av MCn (en förälder?). Konstigt nog försvarar flickvännen(?!?!) och hennes far(!?!?!?!?!?!) åkaren.

Sedan som ett svar till dig Heliac, jag är inte guds bästa barn själv. Det jag menar på är riskerna som en nybörjare.
Både du och jag vet att man kan köra både säkert och fort.
Men gå och säg till en nybörjare att denne ska både koppla, mellangasa, växla ner, blinka, bromsa, kolla speglarna och svänga simultant i 200+. Borde ju inte vara problem, det kan ju de flesta som kör hoj. Eller?

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jo men då hade ju din licens blivit ditt "kort", för att jämföra med pistolskytte osv.

Vad ska man köra på licenskursen då?

Eller som utanför RR, i enduro där man inte behöver licens annat än för tävling?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Va betyder "mellangasa" ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Men gå och säg till en nybörjare...

Fan vad ni hänger upp er på körkortet. Den här killen var knappast nybörjare på hoj även om han saknade körkort och det var inte körkunskaper som saknades. Det är ganska uppenbart att han inte var nybörjare. Det var omdömme han saknade.

Förmodligen skulle flera av de som tjatar om körkort inte ha hängt med honom runt en bana. Därmed inte sagt att du hör till dom. Men i ärlighetens namn tycker jag man ska vara ganska oerfaren som MC-förare om man inte ser att grabben kan hantera en hoj.

Jag känner själv folk som saknar MC-körkort men trots det är dom skickliga på att hantera sina hojar. Dom har bara valt att avstå från gatåkning.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
OK så jag borde med andra ord inte skriva över mina fordon på mina grabbar(3 respektive 1år)?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Micke™;5521450 skrev:
OK så jag borde med andra ord inte skriva över mina fordon på mina grabbar(3 respektive 1år)?

Inte om du inte kan koppla och blinka plus mellangasa simultant i 200+...då e d kört

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Det är nog bara en tidsfråga innan vi alla får ett litet chip inopererat i röven som går att tanka av information på ett avstånd upp till 100m. Här loggas koordinater per sekund och all data såsom behörigheter, släkt, vänner, fordon, IQ-nivå, favoritglass etc finns att tillgå via en databas.
Typ såhär: Klickbar länk

Storebror ser dig.. :gnissla

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är nog bara en tidsfråga innan vi alla får ett litet chip inopererat i röven som går att tanka av information på ett avstånd upp till 100m. Här loggas koordinater per sekund och all data såsom behörigheter, släkt, vänner, fordon, IQ-nivå, favoritglass etc finns att tillgå via en databas.
Typ såhär: Klickbar länk

Storebror ser dig.. :gnissla

Inbyggd GPS som kontaktar SOS vid olycka kommer snart som standard, sen är inte steget stort till lagförslag för att det ska vara aktivt jämnt

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Fast..det är väl inte sättet "dom"kör på..utan det att "dom"gnäller efteråt att nån jagar.bötfäller eller vill ta deras kort som upprör

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
dör p.g.a. okunskap eller brist på erfarenhet?

Kan ju inte säga att 22 åriga motorcyklistern va oerfaren eller hade brist på kunskap!
Såg du hur han körde eller?
Det ligger nog en hel del övning å barndagar bakom det körsättet!!!

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
http://svmc.se/upload/SMC centralt/Dokument/Övrigt/1_1_Djupstudierapport_utg_2.pdf

OziLD.jpg

Det finns hur mycket statistik som helst tillgänglig på nätet!
Folk måste sluta gissa och börja leta upp riktigt information; scb.se är en bra start.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
dör p.g.a. okunskap eller brist på erfarenhet?

Kan ju inte säga att 22 åriga motorcyklistern va oerfaren eller hade brist på kunskap!
Såg du hur han körde eller?
Det ligger nog en hel del övning å barndagar bakom det körsättet!!!

Christoffer var en kille som var van vid hoj osv mm etc. Att han skulle vara stressad av att polisen var efter honom är rent BS.

(obs egentligen har mitt citat egentligen inget med din post att göra. såg bara tillfället att belysa denna fakta :D)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...