Far åt helvete med er, era jävla "motorcyklister"!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ja börjar bli lite full, bara så ni vet...Snart kan ja inte blinka och svänga simultant i 200 +

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Klart det skulle kunna införas lag på att införa fullt godkänd skyddsutrustning, problemet är att alla har inte råd eller så tycker dom det är fult/obehagligt att köra med.
Har du inte råd med utrustningen så ska du banne mig inte köpa hojen heller utrustningen först sen hojen ........

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Hoj
R
Man vill ju inte vara någon Messershmitsen utan ödmjuk

Vaaaa Vaaaa Deee Jaaaa Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Det är nog bra om denna tråd somnar snart som sig bör, den som vill, lär sig säkert något och den som inte vill, cementerar säkert sin ståndpunkt.
För den som vill undersöka, omvärdera och säkerställa sin ståndpunkt utefter tillgängliga fakta så är det bara att hänga på och utvärdera.

Hej HojSugna

Inte så långt efter nämnda program sändes, förklarade jag i tråden att även om programmet var taffligt gjort så skulle tv programmets granskning skapa opinion och påverka våra politiker som är ansvariga, I dag 19.00 svarade högste ansvarig i Sverige för polisen: Beatris Ask att utbildning behövs, hon svarade på frågan från reportrar som hänvisade till dödsfallen som debatteras på SH just nu. Dagens poäng var att 300 poliser som jobbar i yttre tjänst med just uppgiften att jaga brottslingar med bil saknar helt den utbildningen.

Min fråga till er som säger att polisen måste få bryta mot lagen minst så som videon visar, varför säger inte högst ansvarig de saker som ni säger är självklart.
Svaret är att då måste ni leva i en diktatur, där rätts säkerhet för dig och din familj inte finns utan om ni ska vara säkra så måste ni ingå i kretsen som har makten.

Jag har oxså varit en ung besservisser, men då fanns inte nätet.
Så för min del har det tagit låååång tid att få ett bra perspektiv.
Ni yngre har ju inte det att skylla på.....
Samtidigt har jag sett många exempel på tjur/klantskallar i pensionsålder+
Så i ärlighetens namn som man bäddar får man ligga, oavsett.

Kör försiktigt och ha kul, bandagar är kanon, då är du en med utbildning!

AltidHojSugen :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Har du inte råd med utrustningen så ska du banne mig inte köpa hojen heller utrustningen först sen hojen ........
ur ovan citat : eller så tycker dom det är fult/obehagligt att köra med.
Att du tycker det är idiotiskt med många andra kan jag mycket väl förstå. Men ska man börja prata säkerhet så ser jag ingen anledning att välja en hoj över en bil överhuvud taget.

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Den här tråden är nog den värsta jag läst som överlevt mer än 10 inlägg utan att blivit låst:hihi. Tråden började fint men spårade ur likt Flashbackanda och överlevde.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Den här tråden är nog den värsta jag läst som överlevt mer än 10 inlägg utan att blivit låst:hihi. Tråden började fint men spårade ur likt Flashbackanda och överlevde.

Va i fy fan va i helvete vill du mig eller va sa du ! öööö fa ttar nada du vety:fyllisar

eDw

Guest
Löper en som tagit A - kort tre gånger högre risk att köra ihjäl sig, är en som fått A- kortet i bonus tillsammans med B körkortet.

Nej, för du måste ta hänsyn till hur många procent av MC-förarna som fått sitt A-kort/tagit sitt A-kort.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
I stället för att koncentrera sig på det dåliga varför inte göra något bra istället?! Eftersom vi fått så himla mycket dålig publicitet senaste tiden ( typ alltid) så kan man vända på det. Ordna en kortege som kör för stöd av tex Rosa Bandet. Tipsa tidningen, bestäm en avslutningsplats för kortegen dit folk kan komma och lämna donation.

Vi kan inte ändra på idioterna men vi kan försöka visa oss från vår bästa sida.

Ett tips bara. :)

Jag måste avstå från att deltaga i en kortege till stöd för "Rosa Bandet" eller "Pink Ladies" Då jag inte stöder HBT & extrem feminism samt sexuella perversionen som att pinka på damer.

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Hoj
2009, Yamaha R6
Det är ju inte så att man kör med lappen. Finns ju hur många kärringar och gubbar där ute med mckort som aldrig änns har setat på en mc. Klart som fan att man kan va mcförare utan körkort. Många RR förare har inget körkort. Räknas dom som en okunnig mc förare då för att dom inte har någe körkort? smart du är isåfall som starta den här tråden. Det är ju knappast några komplicerade grejer man måste klara av för att få ett mckörkort. Jag tog mitt mckort för 4 år sedan. Titta inte änns i nån teori bok för mckort. Skrev upp klara mig direkt va på fitthåret men godkänd vart jag, tog en dubbellektion, en på konbana samt en i trafik, körde upp och Godkänd. Han som dog i Sthlm som det är som debatt om nu, det va ju inte att han va en oerfaren förare och körde över sin förmåga att det va därför han small, va ju en bom jävel som blockerade vägen för han.

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
triumph daytona 675( grå)
Har man inte kortet så har man inget på vägen att göra!

Jag välkomnar polisens arbete och tycker att dom har gjort ett riktigt fint jobb.

Shit happens when you party naked!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har man inte kortet så har man inget på vägen att göra!

Jag välkomnar polisens arbete och tycker att dom har gjort ett riktigt fint jobb.

Shit happens when you party naked!

Ja vad hade hänt utan deras påkostade säkerhetsarbete?!

Då hade kanske någon dött i trafiken den natten! Eller hur var det nu...

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
triumph daytona 675( grå)
Min åsikt,

Jag tycker att det var ett toppen jobb! Polisen dödade ingen, om någon väljer att köra in i en bom, fine by me.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...