Frodie
Murphys lag regerar!
Rasorblade skrev:2093473"hantera medskickade filer"
har kollat och provat men det verkar inte fungera för mig
Rasorblade skrev:2093473"hantera medskickade filer"
Paradoxy skrev:2092701Jag hatar gamla människor
Retep skrev:2093561Du kommer att få problem med tiden....
Många ggr finns det ju anhöriga, men tyvärr så tar vi ju inte hand om våra äldre på samma sätt som man gör på många andra ställen i världen.invisible skrev:2093533Håller med om att sjukvården och staten bör ta mer ansvar över äldre när det kanske inte finns några anhöriga.
Fender skrev:2093280
Hur kör man för att anses/vara en "bra" förare? En äldre person backar in i en bil, hans/hennes körkort ska dras in direkt....en 25-åring kör av vägen men en
MC....gäller samma regel där också?
Paradoxy skrev:2093961Jag ska dö ung
forrest skrev:2093339det där med rondeller verkar va väldigt svårt att fatta för den äldre generationen..disskuterade saken med min kära morbror snart 60 o bilmek..han verkade inte kunna förstå varför han skulle blinka när han svängde vänster i en rondell "jag har ju företräde när jag är i rondellen" försökte förklara att det blir dyrt när man planterar bilen i sidan på ngn..
tror att rondeller ställer till det för de äldre, det där med företräde väl inne i rondellen verkar va det enda som gått fram.
PacMan skrev:2094006Att köra när man är för gammal kan kanske till viss del jämföras med att köra onykter, man ser dåligt, har långsam reaktionsförmåga osv. I lagens ögon är det ju i regel värre att köra onykter än att köra för fort nykter.
Inom rimliga gränser föredrar jag nog fortkörare med hyfsad koll, framför onyktra/för gamla som kör i laglig fart men utan koll.
Så nej, jag tycker inte att 25-åringen ska behandlas likadant som en person som uppenbarligen inte borde köra bil pga. hög ålder.
Retep skrev:2094214Det finns även olika grader av hög ålder. Jag tror att många äldre kompenserar för sina tilkortakommanden med att åka defensivt. Det kan man knappast beskylla 25-åringarna för att göra. Åka defensivt alltså.
Måste försvara forrest lite. VV har ju varit i och pillat lite på reglerna hur man ska blinka i rondeller bara sen jag tog mitt första körkort -92. Så beroende på hur uppdaterade trafikanterna själva är så blinkas det ju på lite olika sätt. Inte så precis att man fått brev hem från Vägverket med nya instruktioner.Lime skrev:2094208Nä, nu kan jag inte hålla mig... När tycker du att man ska blinka vänster i en rondell??
Titta på http://www.vv.se/filer/2521/svensk.html och välj cirkulationsplats så förstår du nog vad jag menar.
Mibelle skrev:2094252[.....klipp] hur hon svor till i bilen.. det värsta är väl att hon låtsas som ingenting och bara kör därifrån.. max 45 år gammal
de flesta kör nog mycke sämre än va de tror..
Quest skrev:2092195Jag tycker i alla fall att man skall vara tvungen att göra syntest och reaktionstest av något slag vartannat år efter 50-55 nånstans för att säkerställa att personen är säker i trafiken. Sen kanske ett enkelt körprov vid fyllda 65? Bara för att se att föraren kan hantera fordonet på ett säkert sätt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|