Fartkameror och vårt beteende.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Hahahaha, eller hur!!!

Fingret, en fet wheelie eller något annat kul förlänger iaf mitt liv framför kameran :D

Så det tänker jag fortsätta med :yoparty

Najs troll...
Och sabbar för oss andra? Hygglig polare du är då... Inga fler kakor från mig. :rolleyes:

Insiktsfull text av Henning! däremot. Fulåka gör man på smartare platser än i tätbebyggelse och framför ordningsmakten. Gör man det ändå så är det nog det säkraste sättet att få allmänheten _ännu mer_ emot oss. :huvet :gnissla
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vassegod :pannkyss

Det var 2 som hamnade som hamnade på aftonbladets första sida för några årsen wheelandes i 170 förbi fartkamerorna. Var säkert den trådskaparen tänkte på också när han skrev...

Vilka hjältar :yoparty synd att det inte var jag men jag kunde inte wheela då :tungan
Det kanske är spännande att wheela i 170 framför kameran, den negativa reaktionen från förbudsivrare och media är dock större än era egon.

Vill ni verkligen att motorcyklister skall jämställas med iq befriade outlaws :confused:
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Vänner!
Showande framför dessa kameror kommer som amen i kyrkan bara påskynda regelförändring till att det blir ägaransvar och inte föraransvar.

Fundera en halv sekund vad ett mittuppslag i Aftonbladet med bara bilder på hojar klockade i 170 km/h, bakhjulsåkningar och långfingrar skulle göra med Svenssons sympatier för hojåkarkollektivet.

"Så här gör Sveriges MC-åkare"

I anslutning till artikeln visas bilder på livlösa hojåkare och buckliga bilar under rubriken "MC-döden"

I debatten i dess eftersvall kommer kommentarer som "förbjud dem"!

Gör oss alla en tjänst och smyg förbi dem så det inte blir en enda hoj med på bild i år!

Kör försiktigt!

/H
:klappar

Sticky?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
För att inte tala om risken att dom ställer ut riktiga poliser på dom sträckorna där det wheelar mycket motorcyklar förbi kameran i dubbel hastighet.

Innan dom har ens hunnit sätta sig i sina v70 är mc'n som kör i 200 på slangen borta för länge sen isåfall...
Så det känns inte som det är nån fara ändå.
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Håller väl inte med min käre vän hojbroder riktigt:pannkyss
Allt som gör att vi ständigt svartmålas gynnar ingen av oss. Det är väl illa nog som det redan är tyvärr.
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Bra talat, men oavsett hur vi gör kommer kampen att få bort sporthojar från gatorna fortsätta.

Orsak:
Bilisterna är inte vana vid MC, därav många onödliga olyckor.... men visst finns det en jävla massa Retards som kör hoj oxå.... Köra på slangen i tätbebyggt område i närmare 150km/h är kanske inte ett tecken på att man vill/kan köra hoj.... utan för att man vill att folk ska lägga märke till att man hängde burken med hjärnan på samma krok som hjälmen hänge på :)

P.S
Det finns redan ett klart kit till alla nya kameror som även plåtar bakifrån, samt att det är samma system som i England så det är bara köpa updateringen från IBM så är det klart :)
Så länge inte lagen ändras gällande hastighets överträdelse så kan dom EJ dömma föraren. Då straffet idag även kan innebära fängelse, om dom däremot gör om hastighetsöverträdelsen till en avgift istället för ett brott... då går det bra...
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
jag tycker det hör sporthoj till att vara lite outlaw.....
för jag är nog inte själv här om att köra för fort... eller?

ni som tycker att man inte ska reta upp folk, börja då med att köra lagligt och kör absolut inte om bilar för då blir ägarna arga (ibland).
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Det kanske är spännande att wheela i 170 framför kameran, den negativa reaktionen från förbudsivrare och media är dock större än era egon.

Vill ni verkligen att motorcyklister skall jämställas med iq befriade outlaws :confused:


Och Du kör lagligt förbi alla fartkameror?
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Är ni på riktigt eller....??

Har ni så STORT behov att att få uppmärksanhet så ni köper en Mc för
+100'
för att få visa hur duktiga ni är att bryta mot lagen...?

Börjar det inte bli dags att växa upp...?!

Vill ni åka fort och visa upp er......åk bana, där sållas "gatexperterna" från dom
som KAN åka Mc.
Vill ni visa upp era kunskaper i att stunta....gör som Matti och grabbarna, träna
och BLI så duktig så att folk betalar för att se på era kunskaper.

MEN....förstör inte tillvaron för ALLA som tycker att:

ÅKA MC ÄR DEN ROLIGASTE HOBBY SOM FINNS.

KentW
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Jag som kör lungt

Jag tycker att en av dom stora fördelarena med hoj är att jag kan skita i dom där jävla plåtskåpen som gör mig till en totalt usel bilförare då jag inget annat gör än att kika efter kameror,titta på hastighetsmätare, undra över vilken jävla hastighet det är.Känns som jag tappar fokus på det som är viktigt tillex hinder, vilt, annan trafik. MEN skiten är juh effektift och funkar helt klart!

Sen har jag inget att intresse av att visa mig på styva korken eller få kamerorna att fota bara för att det är kul,coolt eller what ever. Dock så kanske jag kör 90 på en 70väg eller likanade.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Varför uiila och ge fingret framför en fartkamera ? - Eftersom man inte har någon nummerskylt fram så kan man ändå inte lägga upp bilderna på sporthoj.com :confused:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Innan dom har ens hunnit sätta sig i sina v70 är mc'n som kör i 200 på slangen borta för länge sen isåfall...
Så det känns inte som det är nån fara ändå.

Och ändå läser man titt som tätt om folk som har åkt dit för än det ena än det andra?

Men du kanske menar att alla är lämpade att köra ifrån polisen jämt?
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Ja det kanske hade vart väl talat om nu fartkamerorna fotade oss men det gör de inte..

Åker ni i bredd så kanske...

Motbevisa mig gärna för jag har aldrig blivit fotat när jag åkt hoj så då måste en jävla massa kameror vara ur funktion konstant. Gamla som nya. Tror ni de ödslar bilder och arbetstid på att ta och kassera bilder på hojar? Vad jag vet går de på fordonsbredd.

Så nu kan ni fortsätta diskutera detta som inte finns.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja det kanske hade vart väl talat om nu fartkamerorna fotade oss men det gör de inte..

Åker ni i bredd så kanske...

Motbevisa mig gärna för jag har aldrig blivit fotat när jag åkt hoj så då måste en jävla massa kameror vara ur funktion konstant. Gamla som nya. Tror ni de ödslar bilder och arbetstid på att ta och kassera bilder på hojar? Vad jag vet går de på fordonsbredd.

Så nu kan ni fortsätta diskutera detta som inte finns.

Kamerorna mäter ingen bredd, dom mäter hastighet och avstånd, däremot kan motorcyklar kanske vara för liten målyta för att utlösa kameran.

Det finns ju gott om bilder på motorcyklar från kameraskåp, bland annat den berömda med två stycken på bakhjulet som prydde aftonbladet, den var tagen på vägen mellan Umeå och Vännäs tror jag.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Men du kanske menar att alla är lämpade att köra ifrån polisen jämt?

Kan du slanga förbi dom i 200 blås äre nog inga problem o säga hejdå till farbro blå.

Sen föresten va sjukt mkt Ögontjänare det finns här...
 

fleshgear

Medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
xt660r budmoppe
det verkar som att dom flesta på detta forum köper hojar som toppar 300
och sen hävdar att alla ska ta det lungt där ute och kör inte för fort och så vidare!!

vad fan är problemet köp nåt skit som inte går så jävla fort och kör präktigt och fint tycker ni att det är kul så fortsätt med det och låt resten vara ifred!!!

jag kör fan inte hoj för att följa alla lagar och regler till punkt och pricka är trött på allt jävla moral snack hit och dit så fort nån eller några bryter mot en trafikregel så gnälls det om att dom förstör för alla andra!!fan rannsaka er själva kör ni verkligen så jävla fint som det verkar??????
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
det verkar som att dom flesta på detta forum köper hojar som toppar 300
och sen hävdar att alla ska ta det lungt där ute och kör inte för fort och så vidare!!

vad fan är problemet köp nåt skit som inte går så jävla fort och kör präktigt och fint tycker ni att det är kul så fortsätt med det och låt resten vara ifred!!!

jag kör fan inte hoj för att följa alla lagar och regler till punkt och pricka är trött på allt jävla moral snack hit och dit så fort nån eller några bryter mot en trafikregel så gnälls det om att dom förstör för alla andra!!fan rannsaka er själva kör ni verkligen så jävla fint som det verkar??????

Näe, vi hävdar att folk ska ta det lugnt för att inte köra omkull och skada sig, och för att det lämpar sig inte att köra som svin överallt.
Vi kan antingen snyta oss och anpassa oss till att det finns folk som inget heldre vill än att totalförbjuda motorcyklar, eller så kan vi skryta om hur roligt det var att köra motorcykel när det var lagligt....

Just den här tråden handlade om att inte spela extraball förbi fartkameror, så kanske problemet med idioter på motorcykel inte uppfattas som så stort utav polisen.

Bara för att vissa vågar vara tuffa förbi kameraskåpen vill inte vi andra få dåligt rykte. (för det är jääävligt tufft att wheela förbi ett kameraskåp så att polisen kanske får se en suddig bild av det sen, rena GR)
 
Last edited:

fleshgear

Medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
xt660r budmoppe
Näe, vi hävdar att folk ska ta det lugnt för att inte köra omkull och skada sig, och för att det lämpar sig inte att köra som svin överallt.
Vi kan antingen snyta oss och anpassa oss till att det finns folk som inget heldre vill än att totalförbjuda motorcyklar, eller så kan vi skryta om hur roligt det var att köra motorcykel när det var lagligt....

Just den här tråden handlade om att inte spela extraball förbi fartkameror, så kanske problemet med idioter på motorcykel inte uppfattas som så stort utav polisen.

Bara för att vissa vågar vara tuffa förbi kameraskåpen vill inte vi andra få dåligt rykte. (för det är jääävligt tufft att wheela förbi ett kameraskåp så att polisen kanske får se en suddig bild av det sen, rena GR)

jag tror fan jag hellre skryter om hur kul det var att köra när det var lagligt än att falla in i ett led där allting är kontrollerat och styrt från annat håll
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top