Fartkameror och vårt beteende.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Känns lite "palla äpplen"-syndrom på många här.. Alla har gjort, de flesta för spänningen (visst fanns det några som inte fick av mamma om man bad snällt)!

Jag är knappast nån ängel, wheelar både i och utanför stan och kör åt helvete för fort mest hela tiden. MEN, det ä för jävla onödigt att agera så för sakens skull. De flesta på SH kör "aktivt" och det är så det ska va i mina ögon. Däremot önskar jag att min nykärhet för hojen släpper snart spå att jag kan ta det lite mer piano i stan och vänta med att vrida på rullen tills man inte retar upp alltför många.

In the end of the day så är det vi sm får ta smällen med skyltar fram, ägaransvar och tvärnitiska Harry Haffas som har direktiv om att nita allt sóm ens kan liknas vid en sporthoj/motard! Hur jävla kul är det då då?
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Håhå jaja.
Första inloggningen här på sporthojs forum på länge och inget nytt.
Ett klokt inlägg (av Henning, ditt inlägg här var lika bra som på gixxerforumet) där skribenten ger ett klokt råd som gynnar oss hojåkare följs som vanligt av en del kloka svar och inlägg hos folk som förstår.

Och så kommer en del som inte förstår och som tycker sig ha rätten att vara balla bara för att dom tror att dom är balla, vissa skriker moraltanter, vissa tycker att det är självklart att åka 200 blås förbi kameror, vissa tror att det gynnar hojåkare att köra ifrån farbror blå o.s.v. o.s.v.

Kanske växer era hjärnor upp nån gång så att ni förstår, kanske gör dom det inte.

En sak är i alla fall säker, jag kommer återigen att få höra att jag är moraltant, många av er mindre begåvade (klokt inlägg av dig som påtalade detta med vissas begåvningsreserv) kommer att skrika i högan sky för att farbrorn i den blåa Volvon inte råkade se att det kom en hoj i 185 blås och råkade byta körfält vilket fick till följd att ni fick bromsa (hemska tanke när BILISTER bryter mot regler), många av er balla kommer att R.I.P:a när det dött ännu en hojåkare, många kommer att skrika i högan sky när någon här ÅTERIGEN försöker förklara att det ibland inte är smart för oss hojåkare att köra för jävligt m.m. m.m.

Är jag då en laglydig moraltant som håller fartgränser? Nädå, laddar också på med min hoj där det är läge, håller inte särskilt ofta fartgränserna strikt men försöker ladda på där det är lämpligt.

Men som sagt, här är allt precis som vanligt. Håhå jaja.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top