Fast and furious biltöntar

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jepp, körde person bästa med 6.50
Jo, den smäller bra när man stänger tändningen med quickshiften men inte sprutet, kanske inte så bra för turbon men alla tjatade att den inte smälde som min gamla så det får jag ta, allt för publiken
imaster skrev:
Var nere i onsdags och kollade, gick rätt bra för dig om jag inte minns fel?
Jäkligt kul att se dig på Trajjan i alla fall, ännu roligare när det började mörkna och man även såg flammorna (inte bara hörde...). :hihi
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
darth_igel skrev:
Som jag sa så är hojarna överlägsna rakt fram men i kurvor har dem inget att sätta emot, 2 hjul mot 4.
I ett test mellan en Motogphoj och en F1bil varvade F1an hojen efter 4varv trots att hojen var snabbare på rakan.
Det värsta som finns för gata i hojväg är väl t.ex Suzuki GSX1300R och liknande. Det värsta som finns för gata i bilväg är Mclaren F1. Jag lovar att Hayabusan inte har nått att sätta emot på t.ex Gelleråsen eller nån annan bana

Nu får du nog ta och släppa sargen och komma in i matchen.
Givetvis är inte hojarna några dmoner som kör ifrån allt men när du säger att man ska ta det snabbaste som finns i hojväg och testa på bana och du föreslår en Hayabusa så undrar jag om alla tomtarna är kvar på loftet...
Skippa 125 forumet och glöm toppeffekt.
Sen tar du och sätter dig in i vad hojåka på bana är för något så kan vi fortsätta diskutionen därifrån :tomten
Jag kan nästan lova att en sketen motard med 60 hk på slangen kör i från en Busa på Gelleråsen.... Givetvis inte med mig bakom styret då!
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
burner skrev:
:rofl
Hahah, en sak till, ofta sitter dom så pass lutande åt sidan när dom kör så det ser ut som om dom sitter i passagerarstolen.
Kanske försöker dom med knäskrap ?, inte vad jag vad dom försöker göra i alla fall.
Nej nej nej! Det är för viktfördelningens skull :rofl
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
M:et skrev:
Nu får du nog ta och släppa sargen och komma in i matchen.
Givetvis är inte hojarna några dmoner som kör ifrån allt men när du säger att man ska ta det snabbaste som finns i hojväg och testa på bana och du föreslår en Hayabusa så undrar jag om alla tomtarna är kvar på loftet...
Skippa 125 forumet och glöm toppeffekt.
Sen tar du och sätter dig in i vad hojåka på bana är för något så kan vi fortsätta diskutionen därifrån :tomten
Jag kan nästan lova att en sketen motard med 60 hk på slangen kör i från en Busa på Gelleråsen.... Givetvis inte med mig bakom styret då!

han har antagligen kollat vad som har bäst efekt och tror därför den är snabbast... sen en liten fråga, skriver du gathoj, och hayabusa och gatbil och McLaren F1, måste få veta återförsäljarens nummer till den bilen, för en F1 bil för gatan måste locka mer brudar än en hoj, kan man köpa 2 sistig tro?! måste sälja hojen och ta ett stort fett lån på en F1:a jarfall :banana
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
tror att även den mclaren som finns för gatan heter just F1, de är dock så ovanliga så man lär aldrig stöta på en.
DE är 3 sitsiga vill jag minnas, 2 i fram och en i mitten bak.
 

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
M:et skrev:
Nu får du nog ta och släppa sargen och komma in i matchen.
Givetvis är inte hojarna några dmoner som kör ifrån allt men när du säger att man ska ta det snabbaste som finns i hojväg och testa på bana och du föreslår en Hayabusa så undrar jag om alla tomtarna är kvar på loftet...
Skippa 125 forumet och glöm toppeffekt.
Sen tar du och sätter dig in i vad hojåka på bana är för något så kan vi fortsätta diskutionen därifrån :tomten
Jag kan nästan lova att en sketen motard med 60 hk på slangen kör i från en Busa på Gelleråsen.... Givetvis inte med mig bakom styret då!

Jag är inte haj på sporthojar eftersom jag inte har nåt intresse av dem och 125forumet försöker jag hålla mig borta ifrån. Själv har jag kört både hoj och bil på bana sen jag var 7 år så banåkning är jag väl insatt i. Visst är motardar snabba på mindre banor men jag tror inte de rår på en 1000cc standardhoj eller en busa på en större bana. Gelleråsen är inte stor och jag tror en motard hänger på ganska bra, men jag tror ändå på sporthojen där.
 

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
HumAnyt skrev:
han har antagligen kollat vad som har bäst efekt och tror därför den är snabbast... sen en liten fråga, skriver du gathoj, och hayabusa och gatbil och McLaren F1, måste få veta återförsäljarens nummer till den bilen, för en F1 bil för gatan måste locka mer brudar än en hoj, kan man köpa 2 sistig tro?! måste sälja hojen och ta ett stort fett lån på en F1:a jarfall :banana

Nån som har visst missat den värsta gatbilen som någonsin tillverkats.
Mclaren F1 är 3sitsig och har slutat tillverkats. Den hade länge hastighetsrekordet för serietillverkade bilar på 386km/h tills förra året då svensktillverkade Köningsegg (stavning?) körde 388km/h.

Jag är inte haj på sporthojar eftersom jag inte har nåt intresse av dem, och jag vet mycket väl att fordonet med högst effekt inte alltid är snabbast
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
darth_igel skrev:
Jag är inte haj på sporthojar eftersom jag inte har nåt intresse av dem och 125forumet försöker jag hålla mig borta ifrån. Själv har jag kört både hoj och bil på bana sen jag var 7 år så banåkning är jag väl insatt i. Visst är motardar snabba på mindre banor men jag tror inte de rår på en 1000cc standardhoj eller en busa på en större bana. Gelleråsen är inte stor och jag tror en motard hänger på ganska bra, men jag tror ändå på sporthojen där.

En sporthoj käkar motarder till frukost, problemet är att en Hayabusa är ingen sporthoj... Det är en en sporttourer.
Om du inte är insatt i sporthojar hur kan du då bedömma att de är långsammare än bilarna?

Edit, lite tillägg
En snabb sökning på Google på varvtider + Gelleråsen ledde mig fram till följande Länk
Även träningstiderna från 2004 Länk

Bästa träningstid för STCC i år var 1.14. (jag valde träningstid eftersom de andra tiderna bara angavs för hela lopp) samt 1.09 för 2004 (jag tog med det eftersom jag förutsätter att det var regn i år)
När jag var nere och kollade på 4 timmarsloppet på Gelleråsen förra helgen låg Minin och snurrade på 1.09 varv efter varv (innan han marksynade...)
Hur förutsättningarna var vid STCC vet jag inte men de var inte optimala vid långloppet.

En STCC-bil är grymt potent och hänger av de flesta standardbilar lätt, inkl 911 och liknande.
Minins hoj är en hyffsat standard GSX-R1000 -03 vad jag vet.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nä, men iofs kan man inte veta allt, det kanske är lätt att tro att en hayabusa är en supersporthoj när man tittar på effektsiffror och toppfarter mm, men sanningen så är den ju något helt annat och hänger givetvis inte med på de flesta banor, en 600cc sporthoj tar en sådan lätt i de sammanhangen.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
på mittsverige käkar motarder hayabusar till frukost för att sen skita ut dom o åka cirklar runt dom :yoparty

obs om man e duktig aså :rolleyes:
 

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
M:et skrev:
En sporthoj käkar motarder till frukost, problemet är att en Hayabusa är ingen sporthoj... Det är en en sporttourer.
Om du inte är insatt i sporthojar hur kan du då bedömma att de är långsammare än bilarna?

Okej, mitt fel om hojarna.
Som jag sa har jag kört både hoj och bil på bana, och vet av egen erfarenhet vad som är snabbast var. Hojarna är snabbast på rakorna och bilarna i kurvorna.
Kör mycket kart i Rättvik där många även kör motard och ibland sporthojar, deras bästa tider ligger på 58-59 sek och då skippar de en slinga på 100meter med e hårnål. Jag kör på 58or med min sketna 100cckart utan växlar (15hk/70kg) och på 52or med 125ccaren med växlar (40hk/90kg)
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
darth_igel skrev:
Jag är inte haj på sporthojar eftersom jag inte har nåt intresse av dem, och jag vet mycket väl att fordonet med högst effekt inte alltid är snabbast

Vad gör du här då? :rolleyes:
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
darth_igel skrev:
Okej, mitt fel om hojarna.
Som jag sa har jag kört både hoj och bil på bana, och vet av egen erfarenhet vad som är snabbast var. Hojarna är snabbast på rakorna och bilarna i kurvorna.
Sant om du menar vingbilar eller andra kompetenta bilar, en vanlig svensonbil behöver inte var så värst mycket snabbare i kurvorna än en sporthoj.

Banor består även av raksträckor och där är det viktigt att snabbt få upp farten, då är en sporthoj eller dina gocarts överlägsna standardbilar.

Det har ju jämförst 600 klassen mot stcc bilarnas varvtider och inte sällan är hojarna snabbare runt på många svenska banor.

Det går mao inte att avfärda hojar så lätt längre, om du nu inte ska blanda in vingbilar med downforce, då försvinner möjlgheten för motorcyklar att slå tillbaka helt.
 

furiousrage

Min urBlaDe är min
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Motala
Hoj
fireblade
Duke0 skrev:
Nu är det tredje gången en sån där sjukt turbotrimmad sticker upp o ska rejsa
Fattar de inte att bågar gör 0-100km/h på sånt som de aldrig kan drömma om i sina plåtlådor.
Den första gången var en Rosa Toyota Supra med avgas rör som man kan campa i...Ok det bra drag det är det...men bara hans kjolpaket kostar mer än min hoj..
Till saken hör ju att jag kör en lite helt orginal 600 vilket också förklarar endel
hur mycket man måste trimma bilar

Andra gången samma stolle...kör så han nästan flyger av vägen och krockar med andra bilar...Med mc behöver man ju inte dra så mycket för att hänga med allafall inte så det känns farlig på nått sätt...jag brukar släppa dem efter ett tag för att få behålla lappen mm... och åker de väl hem o berättar för kompisarna att de dragit en MC...vilket inte riktigt är sant...Borde läxa upp den nån gång undrer lite mer ordnade former..på bana TEX

Tredje Nissan 200SX-96..samma dragger avgassystem som man kan bo i
...Kör så man blir mörkrädd alltså

Nån mer än jag som mött sånna...FF stollar
oftast meningslöst att leka me såna bilar, för det är mest skalet som är stylat och möjligen ett litet chip..för när det börjar gälla riktigt trim så har de inte råd...bättre fly än illa fäkta!
 

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
Silwer skrev:
Sant om du menar vingbilar eller andra kompetenta bilar, en vanlig svensonbil behöver inte var så värst mycket snabbare i kurvorna än en sporthoj.

Helt riktigt, men det heter SPORThoj och jag syftar på SPORTbilar för gatbruk. De flesta har säkert sett filmen där en Porsche 911 Carrera spöar en Yamaha R1a. Det är inte stor marginal men tillräckligt stor för en självklar seger.
Om jag inte tar fel om sporthojar igen så har R1an till en av de värsta hojarna för gata, och även om jag gillar Porsche så kommer 911 Carrera inte i närheten av de värst bilarna för gata
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top