Mavve
Ur-medlem sen 2002.
Mingves skrev:Jag startade på 100,4 och ligger nu på 77kg konstant. Tog 20 veckor att nå denna vikt år2000. Viktväktarna var mitt recept.
//M
Hur ska jag göra för att väga 100,4?
Mingves skrev:Jag startade på 100,4 och ligger nu på 77kg konstant. Tog 20 veckor att nå denna vikt år2000. Viktväktarna var mitt recept.
//M
Japp, var hittar man såna?kaZmur skrev:60 klena kilon
Var hittar man anti-bantningspulver?
Ravetrancer skrev:Kay: har du lust att berätta hur du gick tillväga????
Nisse Järnet: Man känner hungerskänslor i ca 3 dagar sen blir det mycket lugnare. Kan ju säga så här att smakerna Banan, Vanilj, Jordgubb, Choklad e goda som fan, typ som McDonalds shakes. Sen finns det soppor oxo i olika smaker såsom Svamp, kyckling o nåt mer, men där e endast kyckling godkännd av mig.
Alltså inga problem att få i sig dom, dom smakar gott o jag e en kräsen jävel, har smakat på nutrilett o det smakar ju fan skit i jämförelse.
Man blandar en påse pulver med ca 2.5-3dl vatten, efter det så dricker jag ca 8 dl vatten och då blir man mätt. Har märkt att om man dricker riktigt kallt vatten så får man fan knappt ner det, så det brukar bli lite ljummet vatten
Mvh Rejvis
Kay skrev:Tappade nåra kilo förra året. Ligger stadigt nu på 77 sedan flera månader, äter inte så noga o tränar lagom.
Sluta snåla så kommer du också gå upp i vikt. Drivers Dog till frukost, bullar och gräddbakelser till morgonfikat, pizza till lunch, hamburgare till eftermiddagsmål, pizza till middag. Sedan avsluta med donkan precis innan du går och lägger dig. Se även till att inte gå en meter i onödan, det är nog det som många spricker på. Chips och cola på kvällarna och se till att ta med allt framför TV-soffan så du slipper gå en extra gång. Ställ alltid bilen precis utanför där du bor så du slipper onödiga promenader etc.Mavve skrev:Ni ska ju veta det att jag verkligen gör allt för att komma med i fatclub här på SH
Det är bara tjejer som bantar. Jag tycker det är häftigare när man väger 120+ då e man riktig grym
Härwalste skrev:Vad heter pulvret som du äter och vart får jag tag i det
87 kilo varav 98,3% är rent FETT
berggren_martin skrev:Japp, var hittar man såna?
Har legat stadigt på 57 de sista 7 åren.
Swedie skrev:Jorå, starka 72kg.
Ravetrancer skrev:Kay: har du lust att berätta hur du gick tillväga????
Kjelle skrev:Kom igen nu! Ni börjar låta som i personalrummet på operation, där i stort sett alla sjuksystrar bantar med Cambridge och det är sååå bra!
Pulver som ger några sketna kalorier/dygn försätter kroppen i svält, vilket dels genererar giftiga slaggprodukter, dels efter några dagar gör att man drar ner ämnesomsättningen drastiskt vilklet minskar möjligheterna till bestående viktminskning. De första kilona ni minskar är från vatten som frigörs när kroppen gör slut på sina lagrade sockerdepåer. Nästa "panikbränsle" för kroppen när den inte får tillräckligt med energi är protein, dvs muskler. Fettförbränningen kommer långt senare.
Alltså: Om ni tokbantar förlorar ni först vatten, sedan muskler, till sist fett om ni orkar hålla ut. När ni sedan börjar äta igen ersätts först vatten/glukos, därefter fett, men inte muskler (utan träning). Ni får alltså tillbaks fettväven men inte musklerna. Bra eller hur?!
= Ät bra sammansatt mat (kolhydrat, protein, fett i rätt proportioner), men ta in mindre energi än ni gör av med = stabil viktnedgång. Enkel matematik.
Dvs om det inte också tyvärr vore gott med mat också!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|