Fat Club Sporthoj!!!!!!!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Jag startade på 100,4 och ligger nu på 77kg konstant. Tog 20 veckor att nå denna vikt år2000. Viktväktarna var mitt recept.

//M

Hur ska jag göra för att väga 100,4? :bow

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Jag är lite tveksam till att peta i mig pulver och annat, jag vill hellre ha en långsiktig lösning. Jag har genom att träna regelbundet samt hålla ordning på kosten gått ner 28 kg på ett år (från februari förra året). Jag väger dock fortfarande med god marginal tresiffrigt :)

Det jag har gjort är att jag har ordentlig koll på vad jag äter.
Tidigare fuskade jag ofta med frukost, sen blev mattiderna under dagen lite hipp som happ också.
Numera äter jag ordentlig frukost, blir även mellanmål av något slag, sen så äter jag inte fet mat om jag kan undvika. (Dvs, inga feta såser eller liknande).
Jag har slutat dricka läsk, dricker inte heller light. Jag har ätit pizza några gånger under senaste året, men i princip har jag slutat även med sådan mat.
Godis och glass har hållits till ett minimum.

I övrigt så har jag inte gjort några andra förändringar, utom möjligen att jag aldrig tar om numera, oavsett hur gott det är. Det blir ju inte godare andra gången :)

Min målsättning är att gå ner tills det känns lagom, jag tror den nivån borde ligga någonstans runt 105-107 kg.

EDIT: jag tränade även tidigare, började träna regelbundet för c:a 2 år sedan. Första året med träning så gick jag bara ner ungefär 2-3 kg, så mathållningen är enligt min åsikt viktigare än träningsmängden. Träningen ger andra fördelar, men räkna inte med att det ger så extremt snabb viktminskning. Det tar ett tag att bränna bort 500 kcal, men det är ganska lätt att äta in samma mängd.

Therudeboy

Guest
Vägde 87kg förra veckan och nu precis vägde jag 83kg :) men har fortfarande 13 kilo till att gå ner.

175cm 83kg nu och ser ut som jultomten på magen och ansiktet.

Last edited:

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Tja... det där med soppor vore kanske nått trots allt... får la ta och provsmaka dem.

Jag vill ner från strax över 80 till ca 72-73 Kg.

Under det vill jag inte väga.

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Skall ta mig i kragen nu.
Blev jävligt inspererad av Kays´ bilder.
Ligger väl själv runt 112 kg nu.

Har gått ner från 122 till 93kg en gång innan.
Då var receptet : normala portioner och att ge fan i att ta om. Bannlyste ingenting.
Började istället att röra på mig. Jogga.
Bestämde mig för att jogga 10 minuter, sedan ökade med 1 minut i taget.
Sprang till slut 5-6 km rundor ett par ggr i veckan.

Har provat diverse "mirakel kurer" , men inget funkar långsiktigt.
Snabba viktminskningar, men man går upp ingen till slut.

Motionera kommer man låååångt med.

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Mmm....
Ravetrancer skrev:
Kay: har du lust att berätta hur du gick tillväga????

Nisse Järnet: Man känner hungerskänslor i ca 3 dagar sen blir det mycket lugnare. Kan ju säga så här att smakerna Banan, Vanilj, Jordgubb, Choklad e goda som fan, typ som McDonalds shakes. Sen finns det soppor oxo i olika smaker såsom Svamp, kyckling o nåt mer, men där e endast kyckling godkännd av mig.

Alltså inga problem att få i sig dom, dom smakar gott o jag e en kräsen jävel, har smakat på nutrilett o det smakar ju fan skit i jämförelse.

Man blandar en påse pulver med ca 2.5-3dl vatten, efter det så dricker jag ca 8 dl vatten och då blir man mätt. Har märkt att om man dricker riktigt kallt vatten så får man fan knappt ner det, så det brukar bli lite ljummet vatten:)

Mvh Rejvis

Vad heter pulvret som du äter och vart får jag tag i det
87 kilo varav 98,3% är rent FETT

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
!

Jag tror inte heller på kortsiktiga lösningar jag vet inte en enda som klarar så sträng kost det krävs att hålla vikten nere efter mirakel kurer!
Sedan ska man inte hålla på för länge utan att stoppa i sig riktig föda för tarmarna mår inget bra av det.
Nej det enda riktiga sättet är att ändra livs stil själv tar jag bort de fetaste och motionerar massor och resultatet än så länge är 38kg på 15mån.
Ska bort med ca 10 till sedan är det dax för en riktig mc säsong!!!

Och hur som även om man pendlar i vikt med pulver så är det i alla fall bra att man tagit tag i det då går det åt rätt håll.

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Snyggt jobbat Kay ....

Jag borde själv går ner litegrann, 5-7 kg kanske, jag är alltså inte stor, mest att det hade känts bättre. För min del är det helt o hållet maten, äter alldeles för mycket skräpmat, pommes, pizza .m.m. och sen ska jag oxå sluta med att ta om.

Tror vi är rätt olika, jag springer 1 - 2 mil i veckan plus en timmes innebandy, men påverkar fan inte vikten något nämnvärt. Kan ju dock tänka mig vad som händer om jag slutar ....

Lycka till alla ni där ute ....

Kay skrev:
Tappade nåra kilo förra året. Ligger stadigt nu på 77 sedan flera månader, äter inte så noga o tränar lagom. :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Mavve skrev:
Ni ska ju veta det att jag verkligen gör allt för att komma med i fatclub här på SH :rock

Det är bara tjejer som bantar. Jag tycker det är häftigare när man väger 120+ då e man riktig grym :fakta
Sluta snåla så kommer du också gå upp i vikt. Drivers Dog till frukost, bullar och gräddbakelser till morgonfikat, pizza till lunch, hamburgare till eftermiddagsmål, pizza till middag. Sedan avsluta med donkan precis innan du går och lägger dig. Se även till att inte gå en meter i onödan, det är nog det som många spricker på. Chips och cola på kvällarna och se till att ta med allt framför TV-soffan så du slipper gå en extra gång. Ställ alltid bilen precis utanför där du bor så du slipper onödiga promenader etc.

HanneZ

Guest
hum, en annan försöker gå upp i vikt, de e faan omöjligt!!!

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Har testat cambridgekuren och det funkar klockrent för man känner nästan inga hungerkänslor efter ungefär tre dagar. Tyvärr så har jag pajat magen så jag tål inte laktos, som cambrigekuren består av.
Så nu kör jag Viktväktarna och har dessutom börjat träna.
Började på 117kg och är nu nere på 111 efter 5v, ingen gigantisk nedgång, men jag siktar på en stabil viktminskning som det är nu.
Har dessutom börjat träna också, vilket jag inte gjort på över ett år, det innebär att man har börjat bygga muskler som väger en del. Vilket gör att man igentligen har gått ner mer i "fett"vikt så att säga än vad som syns på vågen.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bra jobbat Rejvis & co :tummenupp Men gör som Tom säger tänk långsiktigt, annars är du snart tillbaks igen, sen är det så här att grabbar bantar INTE, vi viktoptimerar, det är bara kärringar som bantar.

Jag vägde 82 i Julas och eftersom jag är 171 centikort så är jag underlång eller nåt, jag äter 1200 kalorier om dagen och använder ett program som heter http://www.nutris.com/sverige/firstpage.asp så att man är säker på att få i sig rätt mängd kalorier, fett, protein, vitamin, järn etc.

Jag har deffat 5 kg på 7 veckor och har 3 kg kvar innan mitt mål, långa promenader är bra och ett par hårda pass på minimoton ger bra fysträning.

/S.Vullo

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
berggren_martin skrev:
Japp, var hittar man såna? :)

Har legat stadigt på 57 de sista 7 åren.

Köp Gainer/Bulk på hälsokosten, gymmet eller hos din lokala tränings-affär.. budoSport å dyl..

Finns en uppsjö med pulver som syftar till att öka kroppsvikten. Bodybilders ägnar ju huvuddelen av året till att gå upp i vikt..(Gain)

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Hmm

Nja trior inte häller riktigt på dessa pulver varianter. I ett längre perspektiv.

Dock ska man välja något så är nog Cambridgekuren den bästa.

Cambridge kuren funkar på så sätt att den försätter kroppen i ketos = svält. genoma att bara tillföra ca 400-600 kcal/dygn. Jätte bra så länge du äter det.

När man sen slutar går de flesta upp ca 4 -6 kg igen pga vatten som kroppen behöver. Sen innom några månade resten, så länge man inte lägger om normala kosten och tränar. så kommer man dessvärre gå upp igen och många tom mer än man gick ner.

man kan ej träna under en sånhär period.. Då all förbränning kommer att tas av muskler.

Dessutom så är kaffe inte bra då, det gör så att det produceras insullin (OBS HAR INGET MED SOCKRET ATT GÖRA) villket i sin tur kraftigt reducerar fettförbränningen..

Så istället, ha inte brottom, träna mer, ät rätt mat
Tok svårt.

Last edited:

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Kom igen nu! Ni börjar låta som i personalrummet på operation, där i stort sett alla sjuksystrar bantar med Cambridge och det är sååå bra! :D

Pulver som ger några sketna kalorier/dygn försätter kroppen i svält, vilket dels genererar giftiga slaggprodukter, dels efter några dagar gör att man drar ner ämnesomsättningen drastiskt vilklet minskar möjligheterna till bestående viktminskning. De första kilona ni minskar är från vatten som frigörs när kroppen gör slut på sina lagrade sockerdepåer. Nästa "panikbränsle" för kroppen när den inte får tillräckligt med energi är protein, dvs muskler. Fettförbränningen kommer långt senare.

Alltså: Om ni tokbantar förlorar ni först vatten, sedan muskler, till sist fett om ni orkar hålla ut. När ni sedan börjar äta igen ersätts först vatten/glukos, därefter fett, men inte muskler (utan träning). Ni får alltså tillbaks fettväven men inte musklerna. Bra eller hur?!

= Ät bra sammansatt mat (kolhydrat, protein, fett i rätt proportioner), men ta in mindre energi än ni gör av med = stabil viktnedgång. Enkel matematik. :fakta

Dvs om det inte vore så att det tyvärr är gott med mat också! :D

Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Kjelle skrev:
Kom igen nu! Ni börjar låta som i personalrummet på operation, där i stort sett alla sjuksystrar bantar med Cambridge och det är sååå bra! :D

Pulver som ger några sketna kalorier/dygn försätter kroppen i svält, vilket dels genererar giftiga slaggprodukter, dels efter några dagar gör att man drar ner ämnesomsättningen drastiskt vilklet minskar möjligheterna till bestående viktminskning. De första kilona ni minskar är från vatten som frigörs när kroppen gör slut på sina lagrade sockerdepåer. Nästa "panikbränsle" för kroppen när den inte får tillräckligt med energi är protein, dvs muskler. Fettförbränningen kommer långt senare.

Alltså: Om ni tokbantar förlorar ni först vatten, sedan muskler, till sist fett om ni orkar hålla ut. När ni sedan börjar äta igen ersätts först vatten/glukos, därefter fett, men inte muskler (utan träning). Ni får alltså tillbaks fettväven men inte musklerna. Bra eller hur?!

= Ät bra sammansatt mat (kolhydrat, protein, fett i rätt proportioner), men ta in mindre energi än ni gör av med = stabil viktnedgång. Enkel matematik. :fakta

Dvs om det inte också tyvärr vore gott med mat också! :D

Kan jag fylla på me att kroppar är många gånger unika, och medans vissa kan gå ner med en viss metod, så fungerar det inte för andra. Min metod var kanske inte så sund, flygvärdinnebantningen, men nu håller jag min vikt sedan flera månader och tränar sunt osv.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln