Fat Club Sporthoj!!!!!!!!

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
*
Kjelle skrev:
Kom igen nu! Ni börjar låta som i personalrummet på operation, där i stort sett alla sjuksystrar bantar med Cambridge och det är sååå bra! :D

Pulver som ger några sketna kalorier/dygn försätter kroppen i svält, vilket dels genererar giftiga slaggprodukter, dels efter några dagar gör att man drar ner ämnesomsättningen drastiskt vilklet minskar möjligheterna till bestående viktminskning. De första kilona ni minskar är från vatten som frigörs när kroppen gör slut på sina lagrade sockerdepåer. Nästa "panikbränsle" för kroppen när den inte får tillräckligt med energi är protein, dvs muskler. Fettförbränningen kommer långt senare.

Alltså: Om ni tokbantar förlorar ni först vatten, sedan muskler, till sist fett om ni orkar hålla ut. När ni sedan börjar äta igen ersätts först vatten/glukos, därefter fett, men inte muskler (utan träning). Ni får alltså tillbaks fettväven men inte musklerna. Bra eller hur?!

= Ät bra sammansatt mat (kolhydrat, protein, fett i rätt proportioner), men ta in mindre energi än ni gör av med = stabil viktnedgång. Enkel matematik. :fakta

Dvs om det inte vore så att det tyvärr är gott med mat också! :D

Du är bara avundsjuk för att det inte biter på dig! :7peta
 

Henken

Guest
85kg tror jag att jag ligger på nu. Var 83 innan jul & 88 efter :3freak
1.85 lång, borde väl väga mindre men då blir man ju klen istället.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kjelle skrev:
= Ät bra sammansatt mat (kolhydrat, protein, fett i rätt proportioner), men ta in mindre energi än ni gör av med = stabil viktnedgång. Enkel matematik. :fakta

Doktor Kjelle har rätt till 100%, tänk långsiktigt, det hela går ut på att lägga om sina vanor, röra på sig lite mer och äta lite vettigare, gör man det så förändras ens livsstil efter ett tag och du mår bättre.

Att svälta sig i form är skadligt.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det har gjorts tester där en 90-årig person som aldrig i sitt liv tränat på gym eller annat fick börja med styrketräning och lyckades få bra resultat.

Så varför börja idag när man kan göra det i övermorgon?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Ni ska ju veta det att jag verkligen gör allt för att komma med i fatclub här på SH :rock

Det är bara tjejer som bantar. Jag tycker det är häftigare när man väger 120+ då e man riktig grym :fakta
Här måste man va tjock för att få posta, att vara tjockskallig räcker inte :hihi
 

Ninjagirl

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Norrland...
Hoj
*SÅLD* Letar ny Ninja
Kay skrev:
Tappade nåra kilo förra året. Ligger stadigt nu på 77 sedan flera månader, äter inte så noga o tränar lagom. :)

foreefter.jpg
Söt kille både före och efter, bra gjort!! Gäller att hitta en livsstil som passar! :tungan MVH Ninjagirl
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Här måste man va tjock för att få posta, att vara tjockskallig räcker inte :hihi

Räcker det inte om jag vill vara fettokung? :(

Önskar jag hade större.... "benstomme" :rolleyes:
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Är 176 cm, har vägt ca 82 kg som mest. Gick i -72 kg när jag tävlade, så det var rätt mycket man gick upp under ett par år. Har tagit tag i det sista 2 åren, är nu nere på ca 76 kg, men är betydligt starkare än vad jag någonsin har varit. Men nyckeln är att äta rätt (jag är usel på det, så jag straffar mig med ett extra pass när jag har fuskat, älskar mat), motionera regelbundet. Piller / pulver kan vara en bra katalysator för att komma igång, men det är vad man gör efter kuren som ger det långvariga resultatet.
 

Touring

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2004
Ort
i
Hoj
i
Mitt recept på hur jag ska gå ner så man blir fin till sommaren :banana

((Ligger på 100,5 kg torrvikt (på morgonen) är 188cm lång. Styrketränar mer än 4 ggr i veckan så det är väl hyggligt med muskler iaf. Målet är att gå ner 8-10 kg och bli riktigt deffad.))

Det svåra är att hålla uppe ämnesomsättningen när man drar ner på maten, speciellt kolhydraterna. Tänkte börja köra med omega 3, koffeintabletter (1-2 om dan ungefär). Har även hört att om man lagar mat med kombinationen chili, ingefära, senap och vitlök (tror det var vitlök) så håller man igång ämnesomsättingen riktigt bra. Ska oxå käka proteintillskott för att bli av med så lite muskler som möjligt. Se till att undvika mättat fett så mycket som möjligt. Så långsamma kolhydrater som möjligt (utom möjligen direkt efter träning). Köra igång med morgonpromenader innan frukost. :hihi

Vad säger ni, låter det vettigt??? :confused: :va
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
rainman skrev:
Du är bara avundsjuk för att det inte biter på dig! :7peta

Glömde nämna att man som bieffekt av Cambridgedieten får en EXTREM hårväxt i ansiktet, som skulle få en yeti att gråta av avund! :arsele
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Kain skrev:
Hmm

Nja trior inte häller riktigt på dessa pulver varianter. I ett längre perspektiv.

Dock ska man välja något så är nog Cambridgekuren den bästa.

Cambridge kuren funkar på så sätt att den försätter kroppen i ketos = svält. genoma att bara tillföra ca 400-600 kcal/dygn. Jätte bra så länge du äter det.

När man sen slutar går de flesta upp ca 4 -6 kg igen pga vatten som kroppen behöver. Sen innom några månade resten, så länge man inte lägger om normala kosten och tränar. så kommer man dessvärre gå upp igen och många tom mer än man gick ner.

man kan ej träna under en sånhär period.. Då all förbränning kommer att tas av muskler.

Dessutom så är kaffe inte bra då, det gör så att det produceras insullin (OBS HAR INGET MED SOCKRET ATT GÖRA) villket i sin tur kraftigt reducerar fettförbränningen..

Så istället, ha inte brottom, träna mer, ät rätt mat
Tok svårt.
Hej Kain

Ketos är väl inte lika med svält, under svält så bränner ej kroppen nåt utan går på sparlåga. Är man dessutom inne i ketosen så är förbränningen maximal. Då frigörs ju ketonämnen ur kroppen som bränner fett.
Ketos är en förbrännings produkt. Äter du mindre än 3 påsar så ställer kroppen in sig på svält.

:)
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Ravetrancer skrev:
Hej Kain

Ketos är väl inte lika med svält, under svält så bränner ej kroppen nåt utan går på sparlåga. Är man dessutom inne i ketosen så är förbränningen maximal. Då frigörs ju ketonämnen ur kroppen som bränner fett.
Ketos är en förbrännings produkt. Äter du mindre än 3 påsar så ställer kroppen in sig på svält.

:)

Hur många kalorier innehåller varje påse? Ditt normala dagsbehov av energi är ca 25 kcal/kg/dygn.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Kjelle skrev:
Glömde nämna att man som bieffekt av Cambridgedieten får en EXTREM hårväxt i ansiktet, som skulle få en yeti att gråta av avund! :arsele
men kjelle, vad e det du säger, jag rekommenderar dig att inte skriva massa skit utan att hålla dig till fakta om du skall klanka ner på nån metod!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man får inte massa hårväxt i ansiktet, och jag kan ju tillägga att man får i sig fullvärdig näring på 3 påsar av Cambridge om dan. Skriv fakta eller skriv inget alls isf. !

//R
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Kjelle skrev:
Hur många kalorier innehåller varje påse? Ditt normala dagsbehov av energi är ca 25 kcal/kg/dygn.
3påsar innehåller 476kcal, varav 50 g protein och 50g kolhydrat + alla vitaminer som är över RDI
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kjelle skrev:
Hur många kalorier innehåller varje påse? Ditt normala dagsbehov av energi är ca 25 kcal/kg/dygn.
Stämmer bra, jag drar ca 1800 kcal/dygn och om jag stoppar i mig 1200 så deffar jag i lagom takt utan att svälta.

På helgerna så fuskar jag ibland, men om man sköter sig 5 dagar i veckan så ger det resultat på lång sikt.
 

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Roslagen
Hoj
Teutonia
Ravetrancer skrev:
Hej Kain

Ketos är väl inte lika med svält, under svält så bränner ej kroppen nåt utan går på sparlåga. Är man dessutom inne i ketosen så är förbränningen maximal. Då frigörs ju ketonämnen ur kroppen som bränner fett.
Ketos är en förbrännings produkt. Äter du mindre än 3 påsar så ställer kroppen in sig på svält.

:)

Ok förtydligande Ketosstadie uppkommer bla av svält vilket du gör med Cambridge kuren. Det kuren ska göra däremot är att se till att i ta av fettreserverna istället för muskelvävnaden när detta ketosstadie uppkommer (vanlv 3-5 dagar efter man börjar svälten)

Fortfarande, Man svälter!.... Viktigast i slutändan är att lägga om vanliga maten och träna om man vill hålla det sen. :fatta!

Det där med hår har inget specifikt med Cambrisge att göra utan är ett sätt för kroppen att hålla sig varm när fettreserverna försvinner. Dock tar det lite längre tid än 5 veckor... :rolleyes:
 
Last edited:

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Ravetrancer skrev:
3påsar innehåller 476kcal, varav 50 g protein och 50g kolhydrat + alla vitaminer som är över RDI
Tjena, jag skulle bara fråga vart man kan få tag i denna kuren?
hur funkar det att träna samtidigt som man går på kur?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top