Fat Club Sporthoj!!!!!!!!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Jo, för då mår du bättre än om du simmar ihjäl dig för ingenting... Du ökar dessutom din livskvalité och är gladare längre :)
Skulle du dessutom ha en brud som var het på dig så hade du haft det hundra gånger bättre än jag som simmar för att likna Baywatchnördarna :hihi

Man ska äta vad man vill, dricka vad man vill o göra vad fan man vill - DÅ mår man som bäst när man är som mest fri och inte fängslad av sitt utseende ;)

Banta e löjligt.
Vi kom ju överens att killar inte bantar, vi viktoptimerar.

Du är ju bara drygt 20 bast och springer på alla möjliga träningar, du kan nog äta vad som helst utan att bli fet, kul för dig :tummenupp

Med åren så förändras kroppen och även motivationen/tid till att springa på gym, låt nu Ravis & resten av gänget få fortsätta att viktoptimera utan dina dumma inlägg om att man kan äta vad som helst och att det är löjligt att banta (viktoptimera), hade du haft övervikt hade du insett problemet.

:tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Vi kom ju överens att killar inte bantar, vi viktoptimerar.

Du är ju bara drygt 20 bast och springer på alla möjliga träningar, du kan nog äta vad som helst utan att bli fet, kul för dig :tummenupp

Med åren så förändras kroppen och även motivationen/tid till att springa på gym, låt nu Ravis & resten av gänget få fortsätta att viktoptimera utan dina dumma inlägg om att man kan äta vad som helst och att det är löjligt att banta (viktoptimera), hade du haft övervikt hade du insett problemet.

:tummenupp

Det är inte för att jag tränar som jag gör när jag säger att man skall äta vad som helst eller gör vad man vill.
Den tiden man vinner i livet på att träna förbrukar du ju under din träning :3freak
Så må bra, gör vad du vill, väg över 100 och drick mycket sprit :tummenupp
Man har det ju roligare än en som tränar varje dag för att få just den volymen på benen han aldrig haft eller för att springa fortast i klassen etc etc....

Jag får inte äta vad jag vill. Jag har en väldigt strikt kostplan för att nå de mål jag har med träningen.
Man blir sur och vill slå på folk och går till träningen bara för att det är skönt att knocka nån i huvet med världens spark :) haha, sikken känsla.

mår man inte bra av viktoptimeringen så ska man fan inte fortsätta.
Det är pondus att väga 110kg :Bugar

Förresten är det långt ifrån för sent för dig Micke. Börja sätta nya mål i ditt lic som kanske luciapokalen om 10 år så är du där säkert :tummenupp Det kom från hjärtat.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
TomK skrev:
Så det är inte OK att bara flyta omkring i en bubbelpool med paraplydrinkar alltså ? :va

Jodå... för all del.... om man har som syfte att njuta av livet o ha det gött... !! :tummenupp

Mavve skrev:
Ska du med över Öresund i sommar då?

Fan...det vore en utmaning... hur långt är det över sundet..??


Förlåt Rejvis.. :felämne
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Det är inte för att jag tränar som jag gör när jag säger att man skall äta vad som helst eller gör vad man vill.
Den tiden man vinner i livet på att träna förbrukar du ju under din träning :3freak
Så må bra, gör vad du vill, väg över 100 och drick mycket sprit :tummenupp
Man har det ju roligare än en som tränar varje dag för att få just den volymen på benen han aldrig haft eller för att springa fortast i klassen etc etc....

Jag får inte äta vad jag vill. Jag har en väldigt strikt kostplan för att nå de mål jag har med träningen.
Man blir sur och vill slå på folk och går till träningen bara för att det är skönt att knocka nån i huvet med världens spark :) haha, sikken känsla.

mår man inte bra av viktoptimeringen så ska man fan inte fortsätta.
Det är pondus att väga 110kg :Bugar

Förresten är det långt ifrån för sent för dig Micke. Börja sätta nya mål i ditt lic som kanske luciapokalen om 10 år så är du där säkert :tummenupp Det kom från hjärtat.
Rappakalja :va Jag har 2-3 kg övervikt, det kan man hantera utan problem, men dom som har 20- 30 kg övervikt mår garanterat inte bra, att sedan läsa att du gillar att sparka folk i huvudet så att dom svimmar gör inte saken bättre (hur kan man frivilligt träna med sådant), prova med att stötta grabbarna i Fat Club istället.
 

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Ort
a
Hoj
a
Tja, ingen expert i ämnet som kan allt om kalorier mm men även en vanlig amatör som jag har lyckats gå ner i vikt genom sunt förnuft om man så säger.

Vägde 96 pannor (182 lång) i slutet på oktober och kände mig väldigt fet och slö (inte mkt muskler i de kilona). Igår stod vågen på 86 smärta och jag känner mig betydligt mer fit och är betydligt starkare och piggare. Jag har inte kört några kurer eller liknande utan har försökt få lite diciplin på mitt ätande och tränande.

När det gäller kosten har jag ökat andelen grönsaker vid måltiderna, bytt ut ljust bröd mot mörkt fiberrikt bröd och undviker feta såser mm, ja de vanliga 'klassiska' knepen. Men det som påvekat mest vid kostomläggningen anser jag vara att jag numera äter med måtta, d.v.s tar en lagom portion och inte mer än jag egentligen orkar eller behöver. Vill jag ha mer tar jag mer grönsaker eller en frukt. Tror på variation när det gäller mat så jag har inte helt undvikit nått speciellt utan har börjat kolla på innehållsförteckningarna och tar det 'bästa' alternativet. T ex tar jag naturell youghurt istället för fruktyouhurt som i vissa fall innehåller 30-40 procent socker, inte nyttigt. Tittar man efter så ser man att det där går igen inom alla livsmedelskatergorier så är man bara lite noggran så finns det mycket att vinna på det.
Sedan så har jag börjat stryketräna regelbundet också för att få upp flåset och så i övrigt, inte bara för att gå ner i vikt. Har gjort en poäng av att inte fokusera mig helt på viktminskning, kan nog bli jobbigt i längden om resultaten uteblir eller om man bli för fixerad. Tänker mer långsiktigt på mitt allmänna välbefinnande, jolmigt kanske men det har funkat för mig.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Rappakalja :va Jag har 2-3 kg övervikt, det kan man hantera utan problem, men dom som har 20- 30 kg övervikt mår garanterat inte bra, att sedan läsa att du gillar att sparka folk i huvudet så att dom svimmar gör inte saken bättre (hur kan man frivilligt träna med sådant), prova med att stötta grabbarna i Fat Club istället.

men det gör jag ju - jag stöttar dem till miljoner % :)
Jag anser att de har den skönaste livsstilen som finns.

Vaddå inte mår bra?
Ja, då borde man ju ta tag i saken. inget fel i det. Men de som trivs med sin coola fetma är balla :tummenupp

Hur kan man ha 2-3kilo övervikt? :confused: hur vet du att det inte är 5kilo? Har du gjort en kroppsfettmätning?

Hur man frivilligt kan träna sånt? För att man kommit underfund med att man är bra på det och kan komma nånstans i det. Det är en OS-gren dessutom så det är ingen mördarsport jag tränar - tänk på det ett tag. Annars kan du ju fråga din vän Zilversurfer som vatt med i landslaget i samma sport :bow
Att jag knockar någon på träningen e för att jag vill att han skall vakna till lite - han sover nästan när han tränar tycker jag..... det är för att jag vill hjälpa honom :D

Jag har knockat en tjej i huvet med för att hon kaxa sig mot mig :cool: Kändes rätt bra när hon kvickna till o börja böla :hihi

Att min kost ibland gör mig helt cp på träningen e bara ett + ;) för mig.
 

Tompalino

Inte längre kraschkung ;)
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Bästkusten
Hoj
Ingen längre...
Mavve skrev:
Jag har knockat en tjej i huvet med för att hon kaxa sig mot mig :cool: Kändes rätt bra när hon kvickna till o börja böla :hihi

Att min kost ibland gör mig helt cp på träningen e bara ett + ;) för mig.

Är det bara jag som tycker att detta inte var ett helt normalt inlägg? :dummer Att man kan få en kick av att slå tjejer har jag ingen direkt förståelse för, även om det är under träning. Har sysslat lite med Kamp-Jiu Jitsu, och själv skulle jag nog bara ta det lugnare om jag skulle träna mot en tjej.

För att detta inte ska klassas som spam så gör jag ett litet inlägg i debatten om kosten också.

Det har varit mycket prat om anti-oxidanter inom vissa idrottsgrenar, och att det skulle vara så bra för att det stoppar nedbrytningen i kroppen. För de som inte känner till det så är tex C-vitamin en av de vanligaste antioxidanterna, och den som är lättast att få i sig. Det har visat sig att anti-oxidanter inte är så bra när man tex sysslar med muskelbyggande styrketräning. Därför att under träningen så frigörs någonting som kallas "fria radikaler", som är skadliga och verkar nedbrytande på kroppens celler.

Vad anti-oxidanter gör är att de neutraliserar de fria radikalerna innan de hinner göra någon skada på cellerna. De allra flesta vet dock att all träning är nedbrytande och att muskeltillväxten i själva verket sker när man vilar, kroppen överkompenserar alltså för den nedbrytning som gjorts under träningen. När man äter mycket anti-oxidanter så hämmar man den här nedbrytningen som är själva orsaken till att kroppen bygger upp musklerna och därmed hämmar man också muskeltillväxten.

Det här kan ju tyckas vara lite off-topic men jag hävdar att det bästa sättet att minska i mängden kroppsfett är att kombinera konditionsträning med styrketräning. Kort sagt: Ju mer muskler du har, desto mer fett förbränner du, även i vila!!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tompalino skrev:
Är det bara jag som tycker att detta inte var ett helt normalt inlägg? :dummer Att man kan få en kick av att slå tjejer har jag ingen direkt förståelse för, även om det är under träning. Har sysslat lite med Kamp-Jiu Jitsu, och själv skulle jag nog bara ta det lugnare om jag skulle träna mot en tjej.

Vaddå? Är inte tjejer människor tror du? De kan vara minst lika hemska som vilken kille som helst.
C. Persson som ska ställa upp i OS i taekwondo hade nog kunnat sparka ner mig kanske... varför skulle jag då hålla igen om jagf hade mött henne?

Sen är det inte rätt av dig att skriva att jag får en kick av att slå tjejer. Jag slår inte tjejer :fakta
Däremot ser jag ingen skillnad på en tjej eller kille på träningen. Skulle denne person framför mig vbara ofantligt mycket sämre än jag har jag ju inte ihjäl honom/henne för det.

JÄMLIKHET MELLAN KÖNEN :fatta!
 

Therudeboy

Guest
KIRE skrev:
Varför då?
Att väga så lite är ju ett sjukdomstillstånd.


Men jag är inte så långt förstår du så för mig hade det inte varit så mycket under det jag ska väga. Ska ju ner till 70kg nu så.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top