Fat Club Sporthoj!!!!!!!!

KIRE

Guest
Therudeboy skrev:
Men jag är inte så långt förstår du så för mig hade det inte varit så mycket under det jag ska väga. Ska ju ner till 70kg nu så.


Ok fattade fel då :)
Du skrev ju att du ville vara lika stor som 186cm 66kg killen.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Vaddå? Är inte tjejer människor tror du? De kan vara minst lika hemska som vilken kille som helst.
C. Persson som ska ställa upp i OS i taekwondo hade nog kunnat sparka ner mig kanske... varför skulle jag då hålla igen om jagf hade mött henne?

Sen är det inte rätt av dig att skriva att jag får en kick av att slå tjejer. Jag slår inte tjejer :fakta
Däremot ser jag ingen skillnad på en tjej eller kille på träningen. Skulle denne person framför mig vbara ofantligt mycket sämre än jag har jag ju inte ihjäl honom/henne för det.

JÄMLIKHET MELLAN KÖNEN :fatta!
Jag tror inte att denna sport går ut på att man ska få en kick av av sparka någon i huvudet, men dom som utövar sporten är väl förmodligen medvetna om riskerna och ser det som en trevlig form av motion.

Ger man sig in i leken får man leken tåla :fatta!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Ger man sig in i leken får man leken tåla :fatta!

Helt min mening.
Får han bara tummarna loss så ska det komam film när jag knockar honom. Ser rätt kul ut för jag sparkar så högt att jag själv tappar balansen o båda faller till marken.... men han ligger kvar :tungan
 

Tompalino

Inte längre kraschkung ;)
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Bästkusten
Hoj
Ingen längre...
Mavve skrev:
Vaddå? Är inte tjejer människor tror du? De kan vara minst lika hemska som vilken kille som helst.
C. Persson som ska ställa upp i OS i taekwondo hade nog kunnat sparka ner mig kanske... varför skulle jag då hålla igen om jagf hade mött henne?

Sen är det inte rätt av dig att skriva att jag får en kick av att slå tjejer. Jag slår inte tjejer :fakta
Däremot ser jag ingen skillnad på en tjej eller kille på träningen. Skulle denne person framför mig vbara ofantligt mycket sämre än jag har jag ju inte ihjäl honom/henne för det.

JÄMLIKHET MELLAN KÖNEN :fatta!

Det har du i och för sig rätt i. Det jag störde mig på var när du skrev:

Mavve skrev:
Jag har knockat en tjej i huvet med för att hon kaxa sig mot mig :cool: Kändes rätt bra när hon kvickna till o börja böla :hihi

Den sista meningen antyder att du tycker det var skoj att knocka den tjejen. Jag är med på att "den som ger sig in i leken får leken tåla". Grejen är att för MIG så skulle det bara kännas jobbigt om jag knockade en tjej. Jag försökte inte på något sätt antyda att du slår kvinnor så att säga "utanför träningslokalen", om jag gav det intrycket så ber jag om ursäkt.
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Väger man över 90 och inte är 2 meter lång så kan det ju av hälsoskäl vara bra att banta, men för er andra gäller ju omvandla fett till muskler :tummenupp

Ni som väger 50-60 och kommer inte upp, vafan.. käkar ni aldrig på donken? Testa hyrfilm/köpa till chips och dipp osv varannan dag, käka ute så mycket ni har råd med och köp massa fet mat, gärna massa onyttiga energirika flingor precis innan ni går och lägger er... hur svårt är det? Efter ett tag hamnar ni också i den säkert vanligaste gruppen som är normalviktiga men borde ha lite mer muskelmassa i förhållande till fett. :hihi
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
Kain skrev:
Hmm

Nja trior inte häller riktigt på dessa pulver varianter. I ett längre perspektiv.

Dock ska man välja något så är nog Cambridgekuren den bästa.

Cambridge kuren funkar på så sätt att den försätter kroppen i ketos = svält. genoma att bara tillföra ca 400-600 kcal/dygn. Jätte bra så länge du äter det.

När man sen slutar går de flesta upp ca 4 -6 kg igen pga vatten som kroppen behöver. Sen innom några månade resten, så länge man inte lägger om normala kosten och tränar. så kommer man dessvärre gå upp igen och många tom mer än man gick ner.

man kan ej träna under en sånhär period.. Då all förbränning kommer att tas av muskler.

Dessutom så är kaffe inte bra då, det gör så att det produceras insullin (OBS HAR INGET MED SOCKRET ATT GÖRA) villket i sin tur kraftigt reducerar fettförbränningen..

Så istället, ha inte brottom, träna mer, ät rätt mat
Tok svårt.

Jag går själv på Camebridgekuren och själva tanken m kuren är ju ändå att lära sej äta "riktigt"...alltså sunt... så man håller vikten...att man äter påsarna är ju bara för att snabbt nå sin "matchvikt" för att sen hålla den. Dom som går upp i vikt mer än dom där 2 kg vätska man lägger på sej efter kuren har ju helt enkelt missförstått hela poängen m kuren.....

OBS! Jag har gått ner 5 kg sen i augusti...alltså tar jag det rätt sakta...mitt mål är att tappa totalt 10 kg...
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Villee skrev:
Väger man över 90 och inte är 2 meter lång så kan det ju av hälsoskäl vara bra att banta, men för er andra gäller ju omvandla fett till muskler :tummenupp

Ni som väger 50-60 och kommer inte upp, vafan.. käkar ni aldrig på donken? Testa hyrfilm/köpa till chips och dipp osv varannan dag, käka ute så mycket ni har råd med och köp massa fet mat, gärna massa onyttiga energirika flingor precis innan ni går och lägger er... hur svårt är det? Efter ett tag hamnar ni också i den säkert vanligaste gruppen som är normalviktiga men borde ha lite mer muskelmassa i förhållande till fett. :hihi

Apapapappp! :ajjabajja
Inte äta skitmat för att gå upp i vikt!
Ta reda på ditt dagliga energibehov och lägg till kalorier (ca 500)! Ät jämt fördelat över dagen. Bra fetter och kolhydrater och tillräckligt med protein!
 

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Roslagen
Hoj
Teutonia
Pillis skrev:
Jag går själv på Camebridgekuren och själva tanken m kuren är ju ändå att lära sej äta "riktigt"...alltså sunt... så man håller vikten...att man äter påsarna är ju bara för att snabbt nå sin "matchvikt" för att sen hålla den. Dom som går upp i vikt mer än dom där 2 kg vätska man lägger på sej efter kuren har ju helt enkelt missförstått hela poängen m kuren.....

OBS! Jag har gått ner 5 kg sen i augusti...alltså tar jag det rätt sakta...mitt mål är att tappa totalt 10 kg...

Exakt det jag menade.. Att man måste se den som ett bra sätt att komma ner fort och sedan ändra matvanorna och börja träna.
Skulle man falla tillbaka i gamla rutinerna är risken att man går upp mer än man gick ner.

Men vist det är ett bra sätt att lära sig regelbundenhet på. för de som exempelvis är vana att bara äta en gång om dagen eller på oregelbundna tider.

Men man lurar sig själv om man skulle tro att det räcker att dra denna x antal veckor utan att lägga om allt annat efter.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tompalino skrev:
Det har du i och för sig rätt i. Det jag störde mig på var när du skrev:



Den sista meningen antyder att du tycker det var skoj att knocka den tjejen. Jag är med på att "den som ger sig in i leken får leken tåla". Grejen är att för MIG så skulle det bara kännas jobbigt om jag knockade en tjej. Jag försökte inte på något sätt antyda att du slår kvinnor så att säga "utanför träningslokalen", om jag gav det intrycket så ber jag om ursäkt.

Mavve är en oslipad tegelsten, du behöver inte be om ursäkt, Mavve skriver som han tänker och ibland blir det fel.

Vem reagerar inte om nån skriver att dom njuter av att sparka nån i skallen, TK är dock en form av idrott precis som RR, alla idrotter har sina risker.

Nu glömmer vi kampsport och återgår till Fat Club :tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
självklart är det det som är hela meningen med kuren. Gå ner fort och därefter anpassa kosten så att du inte äter mer än du bränner. Börjar man sen äta som innan så e man ju körd igen, och det dubbelt så fort.


//R
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
korvgubbe skrev:
och som ett sista påpekande. Sluta mäta i Kg.. Mät midjemått istället..
Vad spelar det för roll om man inte går ner så mycket om man flyttar kilona till de platser där de sitter bra? Armar, bröst, axlar..

kan inte mer än hålla med.. släng ut vågen, fram med måttband :tummenupp
 

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Ort
a
Hoj
a
URRninja skrev:
Nä. Du ska inte hitta på såna saker själv, folk kanske tror dig.

Äsch, sockerbitar ska de ju va...
Vaddå hitta på :confused: har ju stått i aftonbladet så det måste ju va sant :va
 

Snorkis

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2003
Ort
Hemma
Hoj
Oboy
Mingves skrev:
Jag startade på 100,4 och ligger nu på 77kg konstant. Tog 20 veckor att nå denna vikt år2000. Viktväktarna var mitt recept.

//M


viktväktarnaär inte bra :arsele vet inte en enda som har hållit vikten! :kocko
 

Mawerick

nu även turboladdad version
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Åhus
Hoj
Hayabusa
Jaaaa...buden och påhoppen är många i denna tråd..hehe...då jag själv har turbomatad ämnesomsättning som imellanåt tycks förhindra viktökning kan jag bara säga :tummenupp till er som jobbar på era matchvikter oavsett håll på badrumsvågen...har tyvärr för mycket kompisar som inte tycks bry sig ett skit om sin vikt och saknar motivation för att göra nått åt det hela utan tycker det e helt ok att gnälla i mitt öra så trumhinnan nästan spricker :rolleyes:
Oavsett metod så har jag djup respekt för eran motivation och jag håller på er allihop
SH Fat boys club & SH Fat girls club = Go for it och lycka till :tummenupp
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Iceman1975 skrev:
Och jag vet flera som lyckats!!! :7peta

Det handlar mest om motivation.
Jag har inte tidigare gjort något försök att gå ner, jag har varit relativt nöjd med tillståndet ändå. Jag har aldrig haft problem med rygg, leder eller annat, har alltid kunnat gå promenader, cykla och andra aktiviteter. Så jag upplevde inte min vikt som ett hinder, trots att jag har som mest varit uppe och vänt på 146 kg. (Jag är rätt storvuxen i största allmänhet).

Anledningen till att jag nu tagit tag i det hela är framförallt risken att framöver drabbas av problem, såsom diabetes, ledbesvär, etc.
Det är aldrig för sent att börja, men utan ordentlig motivation så funkar det inte. Man kan gå ner rejält med olika varianter av kurer, men om man inte lägger om sin kost/livsföring i övrigt så blir det inget varaktigt resultat.

Jag kan tänka mig att det är ungefär samma sak som för rökare. Vissa säger "jag har försökt sluta hur länge som helst, men det går inte". Andra slutar och återgår aldrig till rökandet. Det är antagligen motivationen som brister där också.

Däremot fungerar en kur kanske som första motivation, för att ta ner de första kilona. Det är väldigt motiverande att känna skillnaden, framförallt om man kombinerar det hela med fysisk träning. Man känner sig lättad i dubbel bemärkelse och får en betydligt bättre ork.

Men stressa inte med viktminskningen. Om man kollar vågen varje dag så kan det hända att den visar i princip samma vikt i en vecka, detta är normalt. Titta istället på midjemått och i spegeln, så syns resultatet. Har man arbetat upp en övervikt på 30 år så gör det ju inget om det tar några år att bli av med den.
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Om det är musklerna som försvinner som många påstår så måste det betyda att jag har en gigantisk magmuskel efterssom det är just kring midjan jag minskar när jag kör en bantningskur.......... :)

Vill man minska muskelförbränningen ännu mer så visar flera studier att styrketräning i samband med diet ganska radikalt minskar muskelförbränningen.

Den som däremot tror att man kan höja basalomsättningen med styrketräning är nog i och för sig teoretiskt rätt ute men i praktiken fel. Man måste lägga på sig rätt bra med muskler för att få någon skillnad i praktiken. Och hur lång tid tar det då att lägga på sig t ex 10 kg muskler. Många många år (om det ens är möjligt) för de genetiskt normalbegåvade - och de som inte käkar parabola stenciler eller annat förståss.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top