Favorit i repris: Mehdi Ghezali torskar i Pakistan

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nu svamlar du fullständigt tyvärr, trist för du brukar hålla en ganska hög (dock liberal) kvalitet.

Han har gripits två gånger för samröre med terrorister, tror inte muslimer summariskt grips i Pakistan (skulle nog bli ganska fullt i containrarna då).

Varför utgår du förresten för att det inte finns någon misstanke ens, tror du att de griper folk som ser ut som ett jävla svin hur som helst? :confused:

Jag måste ha blivit senil för jag ser inte svamlet, trots ditt förtjänstfulla påpekande. :gnissla

Jag utgår inte från att han gripits utan misstanke. Dock har jag inte sett att det framkommit något om vad han är misstänkt för. Såvitt jag känner till kan han vara misstänkt snatteri lika väl som terrorism. Vad jag vänder mig mot är ditt prat om alla hans "offer". Vilka offer? Offer för vadå? Vilket terrorbrott är han skyldig till?
I just det här faller är jag nog mer jurist än liberal. Tycker inte ens att en halvfigur som den här förtjänar att dömas utom domstol. Finns bevis för hans skuld, döm honom i Pakistan och utmät en lämplig påföljd enligt pakistansk rätt. Sen kan vi snacka om vad han gjort och huruvida han eventuellt förtjänar att sluta sitt, i mitt tycke miserabla liv, i änden på ett rep.

Här är förresten en liberal krönika i dagens GP som borde kunna väcka en eller annan känsla hos dig.:tungan
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=122&a=516885

Varför utgår du från att Hitler var feg, är alla självmördare fega? Han kanske var jätteledsen för att han var felaktigt anklagad, ett tragiskt människoöde alltså! :hihi

Visst är han en prydnad för delmängden människor med tragiska livsöden.:D
Faktum är att det sägs att Hitler under WW1 inte var varken feg eller modig. Tydligen förandrades det där med stigande ålder...

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Kom igen nu, den som svamlar är du. Finns det misstankar så ut med dem, pröva honom som man gör. Det är det som kännetecknar ett modernt samhälle/rättsystem. Det är väl ett sånt du vill ha? Eller är du Shariafundamentaistanhängare?

Det kommer fungera utmärkt. Med lite tårtyr, en vetenskap som är välutvecklad i dessa samhällen/rättsystem.

Naturligtvis kommer han erkänna ditten och datten och därmed dömas pga sina bekännelser.

Vi kommer nu således få en "bekräftad" SVENSK terrorist....:gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kom igen nu, den som svamlar är du. Finns det misstankar så ut med dem, pröva honom som man gör. Det är det som kännetecknar ett modernt samhälle/rättsystem. Det är väl ett sånt du vill ha? Eller är du Shariafundamentaistanhängare?

Nej jag har inget behov av att låta terrorister gömma sig bakom våra lagar, inte alls.

USA är världens bästa samhälle och rättsstat och de kringgår lagen för ett högre syfte vilket jag tycker är ypperligt. :tummenupp

Det är beklämmande att du inte verkar se några brister i juridiken.

Dock har jag inte sett att det framkommit något om vad han är misstänkt för. Såvitt jag känner till kan han vara misstänkt snatteri lika väl som terrorism. Vad jag vänder mig mot är ditt prat om alla hans "offer". Vilka offer? Offer för vadå? Vilket terrorbrott är han skyldig till?

Det har inte framkommit än men det kommer väl, och även om inte så ska han inte vara där. Det är som en pedofil som gång på gång ertappas i buskagen vid ett daghem, ni jurister skulle väl försvara allas rätt att runka i buskarna? :rolleyes: Pedofiler ska inte vara vid daghem och terrorister ska inte vara ute alls, och om de nu är det så ska de förföljas och övervakas.
Att han skulle vara misstänkt för snatteri, det är förstklassigt svammel.
Offren är de som faller och fallit offer för muslimernas framfart och krav på underkastelse, det är Mehdi och hans gelikars mål och det är godtrogna liberaler som förbättrar chanserna för att de kommer lyckas.

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

USA är världens bästa samhälle och rättsstat och de kringgår lagen för ett högre syfte vilket jag tycker är ypperligt. :tummenupp

...

:yoparty

När dumskallarna nu är sparkade och hemflyttade till farmen så är det ju inte ens speciellt poppis i USA att kringå lagar längre... Bättre kan du väl?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kan man inte bara häva medborgarskap för drägg man inte vill kännas vid. Gör dem papperslösa och låt dem bo i ingenmansland (Marianergraven eller dylik helt samhällsmässigt ointressant plats)...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:yoparty

När dumskallarna nu är sparkade och hemflyttade till farmen så är det ju inte ens speciellt poppis i USA att kringå lagar längre... Bättre kan du väl?

Dumskallarna? Så vitt jag vet är Obama och hans 3-4 finansministrar kvar vid rodret? :confused:
Hur gick det med sossens stängning av Kuba Resort förresten, har inte hänt så mycket vad jag vet. Populisten är inte så bra på att genomföra vallöften verkar det som. :lol

Kan man inte bara häva medborgarskap för drägg man inte vill kännas vid. Gör dem papperslösa och låt dem bo i ingenmansland (Marianergraven eller dylik helt samhällsmässigt ointressant plats)...

Nä, man kan inte ens häva medborgarskap för dem som fubbat till sig ett.
Tacka Birgitta Dahl och Carl Bildt för det, rikets kanske värsta fiender.
De borde skickas till Guantanamo de med. :fakta

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
motivator15f5e84fe1e250a77d2185b5f927243ce7a4bc27.jpg

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det har inte framkommit än

My point exactly, då dog alla möjligheter till en fortsatt diskussion här.

men det kommer väl, och även om inte så ska han inte vara där. Det är som en pedofil som gång på gång ertappas i buskagen vid ett daghem, ni jurister skulle väl försvara allas rätt att runka i buskarna? :rolleyes: Pedofiler ska inte vara vid daghem och terrorister ska inte vara ute alls, och om de nu är det så ska de förföljas och övervakas.
Att han skulle vara misstänkt för snatteri, det är förstklassigt svammel.
Offren är de som faller och fallit offer för muslimernas framfart och krav på underkastelse, det är Mehdi och hans gelikars mål och det är godtrogna liberaler som förbättrar chanserna för att de kommer lyckas.

Svammel.:krama

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nä, man kan inte ens häva medborgarskap för dem som fubbat till sig ett.
Tacka Birgitta Dahl och Carl Bildt för det, rikets kanske värsta fiender.
De borde skickas till Guantanamo de med. :fakta

Synd om Kubanerna :död

Dessa förbannade ex.ALU-projekt som styr vårt land med sitt ryggdunkande och buksvågeri, Fan vet om inte en vettig diktator gjort bättre istället för detta jäkla mjäkande. Måtte de inte tycka synd om den lille jäkeln, igen...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Spänningen tätnar. :D
Tyckte väl Mehdis resesällskaps namn lät lite bekant, Safia Benaouda. Förklaringen kom nu: ” Helena Benaouda, som är ordförande för Sveriges muslimska råd.”
Den påsktanten har man ju sett på tv ett par gånger, samma typ av människa som Mehdis mamma.

Det här borde vara lika beklämmande för sveriges muslimer som det vore för sveriges moderater om Fredrik Reinfeldts son råkade vara Hampus Hellekant och Fredde vägrade ta avstånd från nazistiska mord.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3521775.svd

Ps. Någon som sett till liberalerna? Fosterställningsgråt fortf? :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ps. Någon som sett till liberalerna? Fosterställningsgråt fortf? :)

Vad är det liberalerna förväntas göra? Bli upprörda för att någon gripits för terrorsamröre?! :va Det låter väl rätt vettigt att gripa folk när de misstänks i terrorsammanhang.

Bara en kort fråga eftersom jag inte orkade hålla koll sist:
- Vad var det "kubasvensken" anklagades för sist? Vilka var åtalspunkterna?

Att du sedan gillar tanken på att hålla folk fängslade i flera år utan att de ens åtalas eller anklagas för något är ju en ganska talande egenskap hos dig och ett bra bevis för vilket civiliserat rättsmedvetande du besitter. :)

"Ändamålet helgar medlen!"

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad är förändrat menar du?

En av de gripna har samma namn som om muslim i Sverige. Det måste utgöra fullt bevis. Du är fanimig oförbätterlig. :)

Samma namn? Du läste inte artikeln så nog antar jag.
Det är Benoudas dotter så vida SvD inte ljuger, vilket vore senastionellt.
Benouda är företrädare för en stor del av sveriges enorma muslimska befolkning.

Det är anmärkningsvärt och det vore anmärkningsvärt om Caroline Krooks dotter greps för terrorbrott för andra gången på kort tid, dessutom tillsammaans med en för Sverige och USA bl.a. välkänd terrorsympatisör.

Jag tror faktiskt att du också tycker det hela är anmärkningsvärt, men din iver att hata USA blir för stark och då blir det lite fel bara. :)

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Vad är förändrat menar du?

En av de gripna har samma namn som om muslim i Sverige. Det måste utgöra fullt bevis. Du är fanimig oförbätterlig. :)

Nu råkar det ju faktiskt vara säkerställt att det är hennes dotter, som tidigare var på "semester" i Somalia, som åkt dit i Pakistan.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nu råkar det ju faktiskt vara säkerställt att det är hennes dotter, som tidigare var på "semester" i Somalia, som åkt dit i Pakistan.

Ok, då är en av de gripna släkt med en muslim i Sverige. Inte ens den omständigheten tillsammans med att man tidigare varit gripen i någon afrikansk bananrepublik innebär att man är skyldig till terroristbrott.

Att sen hela gänget, tvååringen möjligen undantagen, förefaller vara ena riktiga prakt-:arsele är en annan sak.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Samma namn? Du läste inte artikeln så nog antar jag.
Det är Benoudas dotter så vida SvD inte ljuger, vilket vore senastionellt.
Benouda är företrädare för en stor del av sveriges enorma muslimska befolkning.

Det är anmärkningsvärt och det vore anmärkningsvärt om Caroline Krooks dotter greps för terrorbrott för andra gången på kort tid, dessutom tillsammaans med en för Sverige och USA bl.a. välkänd terrorsympatisör.

Jag tror faktiskt att du också tycker det hela är anmärkningsvärt, men din iver att hata USA blir för stark och då blir det lite fel bara. :)

Vem är en välkänd terroristsympatisör? :va

Jag håller med om att det hela är anmärkningsvärt, men det är inte detsamma som att någon i den här härvan är terrorist. Men visst, jag såg någonstans att vår vän Mehdi sannolikt hade kontakt med talibaner. Om detta är korrekt så ökar det ju onekligen misstankarna mot honom om samröre med subversiva element, terrorister etc. Jag sträcker mig så långt som till misstänkt terrorist, men inte längre. Och som du ju väl vet så har detta varit poängen rakt igenom alla mina inlägg i denna tråd.:)

Hata USA? Varför då?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...