Favorit i repris: Mehdi Ghezali torskar i Pakistan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ok, då är en av de gripna släkt med en muslim i Sverige.

Gud vad tramsigt det blivit här, det är inte bara släktskap till en muslim som är intressant utan dotter till en av de kanske två främsta företrädarna för sveriges enorma muslimska befolkning. Hur orkar du ens försöka driva ett resonemang om att det inte är ens värt att notera? Som sagt så hade det varit förstasidestoff och avgångar om det samma hänt i ett kristet samfund, kanske för att kristna i gemene man inte ställer upp på slakt av oliktänkande. Något man nu om någonsin finner skäl att undra om det gäller alla religiösa.

Vem är en välkänd terroristsympatisör? :va

Jag håller med om att det hela är anmärkningsvärt, men det är inte detsamma som att någon i den här härvan är terrorist. Men visst, jag såg någonstans att vår vän Mehdi sannolikt hade kontakt med talibaner. Om detta är korrekt så ökar det ju onekligen misstankarna mot honom om samröre med subversiva element, terrorister etc. Jag sträcker mig så långt som till misstänkt terrorist, men inte längre. Och som du ju väl vet så har detta varit poängen rakt igenom alla mina inlägg i denna tråd.:)

Hata USA? Varför då?

Mehgdi Ghezali är en av Sveriges och USA's och förmodligen åtminstone UK's och Pkaistans säkerhetstjänster att betrakta som känd terroristsympatisör. Eller tror du att det är en tillfällighet att SÄPO meddelat andra länder att han var på resande fot och tror du också att SÄPO har för vana att meddela diverse länder så snart en av våra 600.000 muslimer lämnar landet på en soc-resa till deras forna hemland? Jag tror inte det. Jag tror att SÄPO är hyfsat duktiga och jag tror att eftersom UK och US var där typ 24tim efter gripande och förhörde honom så är de ganska intresserade och jag tror att även USA och UK kan välja på ett stort antal skäggmongon att trakassera om det var det de var ute efter.

Varför du hatar USA? Antagligen för att t-rex övertalat dig, han är sjukt sur på deras förre President förut, han har bara iunte hajat (ännu) att den nya är sju resor sämre inkl kommu.

Last edited:

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
Carl Bildt verkar ha en sansad syn på saken:
"I en första kommentar till gripandena säger utrikesminister Carl Bildt till TT att "den förra regeringen gjorde enorma insatser för att Ghezali skulle bli fri. Men jag ser väl inte riktigt det (scenariot) på horisonten för ögonblicket".

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Men alltså, är den någon som verkligen tror att tomten är oskyldig? Oskyldig som i oskyldig till antingen terroristbrott/samröre med terroristsympatisörer.

Om man suttit på Guantanamo i dryga 3 år väljer man då att åka på semester till ett ställe där risken är överhängande att man får ögonen på sig och dessutom befinna sig på en ökänd smuggelväg?

Jag skulle då för allt i världen hålla mig ifrån ställen där mina förehavanden skulle kunna komma att granskas. Oskyldig eller inte.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Om man suttit på Guantanamo i dryga 3 år väljer man då att åka på semester till ett ställe där risken är överhängande att man får ögonen på sig och dessutom befinna sig på en ökänd smuggelväg?

Han vill hälsa på gamla bekanta och prata gamla tider.

On topic: Klart man inte skall straffa folk för saker de troligen har gjort. Det underbygger demokratin de kämpar för där nere även om det är en av de större idioterna, det skall krävas "sannolika skäl" i domstol.

Last edited:

J.F.S

Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Den stora frågan är om du på allvar vill ersätta domstolar och rättsäkerhet med "tro"...

I det här fallet så är tro ganska mycket sanning enligt min uppfattning. Ingen rök utan eld som det så populärt heter..

Det är väl klart killen ska ha en rättegång, i Pakistan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är väl klart killen ska ha en rättegång, i Pakistan.

Ja, en rättegång för en gångs skull hade varit uppfriskande.

Du får gärna peka ut någon här på forumet som hävdat att snubben är oskyldig och även var det förut. Mig veterligen har kritiken gällt avsaknaden av allt vad rättegång och åtalspunkter heter...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Carl Bildt verkar ha en sansad syn på saken:
"I en första kommentar till gripandena säger utrikesminister Carl Bildt till TT att "den förra regeringen gjorde enorma insatser för att Ghezali skulle bli fri. Men jag ser väl inte riktigt det (scenariot) på horisonten för ögonblicket".

Carl Bildt for statsminister! Eller vänta nu...

Fast ibland är Calle min idol. :tungan

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Carl Bildt for statsminister! Eller vänta nu...

Fast ibland är Calle min idol. :tungan

Calle har en blogg. Det kan inte bli mer orespektabelt än så.

Edit:

Förutom Mona på twitter.

En politiker med självaktning kramar inte kossor i tv eller påannonserar nyheterna (Fredrik).

Alf Svensson var nog den enda partiledare som har min respekt som yrkesman.

Last edited:

J.F.S

Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Ja, en rättegång för en gångs skull hade varit uppfriskande.

Du får gärna peka ut någon här på forumet som hävdat att snubben är oskyldig och även var det förut. Mig veterligen har kritiken gällt avsaknaden av allt vad rättegång och åtalspunkter heter...

Ok, inte oskyldig. Det kanske jag läste in mellan raderna. Vad vill du kalla det han är? Misstänkt? Turist?

Hur som, varför ska vi (Sverige) engagera sig i ett fall med där en kille uppenbarligen väcker intresse hos diverse antiterroristorganisationer och nu för andra gången väcker så pass mycket intresse att han frihetsberövas?

Är det inte bra att personer med tveksamt samröre granskas ordentligt? Må vara att de använder lite annorlunda metoder mot vad som är brukligt i vårt avlånga land.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Alf Svensson är nog den enda politiker som har min respekt som yrkesman.

I rest my case.

Bakåtsträvare! :fakta

Enda anledningen att Alf Svensson inte har en blogg är för att han inget vettigt har att säga.

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
I rest my case.

Bakåtsträvare! :fakta

Enda anledningen att Alf Svensson inte har en blogg är för att han inget vettigt har att säga.

Han vågade stå för sina åsikter även att de var mot alla PK och argumenterade sakligt. Det är egenskaper som jag anser är viktiga.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

Antagligen för att t-rex övertalat dig, han är sjukt sur på deras förre President förut, han har bara iunte hajat (ännu) att den nya är sju resor sämre inkl kommu.

Humle är den sämsta presidenten USA haft, du har väl inte missat att det finns siffror på det? Hans oförmåga att sköta sitt jobb överträffades ju enbart av hans tveksamma val av medarbetare, varav bla din idol som bekant fick kicken pga inkompetens.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är det inte bra att personer med tveksamt samröre granskas ordentligt?

JO, det är jättebra! Misstänkta brottslingar SKALL gripas, granskas och OM man därefter har kvar sina anklagelser så skall det gå till rättegång. Däremot är det bara värdigt bananrepubliker att hålla folk inlåsta på obestämd tid UTAN anklagelser och UTAN åtal. Att han har fult sJegg och dUma kåmpisar är lixom inte tillräckligt för inlåsning utan rättegång om man har någon som helst känsla för rättssäkerhet.

Eftersom du verkar missförstå med flit och läsa på tvärtomspråket mellan raderna:

- Det nya gripandet = BRA! :fakta Man skall gripa skummisar och utreda misstankarna.

- 3 år på guantanamo UTAN rättegång och UTAN formella anklagelser = Dåligt och bara värdigt bananrepubliker och våra svenska "patrioter" & "Nationalister" som verkar gilla tanken på godtycke i rättsfrågor så länge som man lynchar eller låser in multikulti med sjeGG.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
du har väl inte missat att det finns siffror på det?

Tycker du det är relavant med siffror på hur populär en President är?
Jag tar mig friheten att tro att du tycker det faktiskt.
Så, då kan jag med äkta glädje få meddela dig att Obamas popularitetssiffror ser ut att bli ännu sämre än USA's förra väldigt duktige President. De är faktiskt redan nu ur-usla. :)

President Barack Obama's tumbling poll numbers have dipped below those of his predecessor George W. Bush at the same point in his White House tenure, according to a national poll released Tuesday.

Vad ska ni liberaler och kulturarbetare skylla på nu? :)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
- Det nya gripandet = BRA!
- 3 år på guantanamo UTAN rättegång och UTAN formella anklagelser = Dåligt

För det första är det väl det nya gripandet som tråden primärt handlar om och för det andra så är det ju ganska svårt att inte väga in historiken, det tror jag de allra flesta som inte titulerar sig Bror Duktig eller Viktig-Petter faktiskt tycker.

Att det dessutom är dottern till en av de mest framstående ledarna för den enorma muslimska befolkningen i Sverige borde röna mer uppmärksamhet än det gör.

Joy Rahman, hur gick det för honom förresten? Han var ju jete oskyldig (på grund av en löjlig teknikalitet) och sedan greps han för mord - igen.

Det är värst vad missförstådda en del är, grips gång på gång - alltid oskyldiga. :gnissla

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tycker du det är relavant med siffror på hur populär en President är?
...

Det gläder mig att du är glad. Och det är trevligt att du hittar siffror som stöder din åsikt.

Det är dock fortfarande så att din idol är den sämta presidenten i USAs historia. Någonsin. Han har inte bara siffror på det, både du och jag vet att historiens beskrivning av honom kommer att bli en ren avrättning och att han kommer att ses som ett skämt.

För tillfället nöjer jag mig med Will Ferrels show som upplysningsvis går på canal+ just nu som sammanfattar det hela rätt bra.

Fast det är klart, konservativa och fundamentalister verkar ju generellt inte ha någon humor (se cheney och bin ladin).

J.F.S

Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
JO, det är jättebra! Misstänkta brottslingar SKALL gripas, granskas och OM man därefter har kvar sina anklagelser så skall det gå till rättegång. Däremot är det bara värdigt bananrepubliker att hålla folk inlåsta på obestämd tid UTAN anklagelser och UTAN åtal. Att han har fult sJegg och dUma kåmpisar är lixom inte tillräckligt för inlåsning utan rättegång om man har någon som helst känsla för rättssäkerhet.

Eftersom du verkar missförstå med flit och läsa på tvärtomspråket mellan raderna:

- Det nya gripandet = BRA! :fakta Man skall gripa skummisar och utreda misstankarna.

- 3 år på guantanamo UTAN rättegång och UTAN formella anklagelser = Dåligt och bara värdigt bananrepubliker och våra svenska "patrioter" & "Nationalister" som verkar gilla tanken på godtycke i rättsfrågor så länge som man lynchar eller låser in multikulti med sjeGG.

Haha, jag visste att rasistantydan skulle komma. Det spåret orkar jag inte ens gå in på. Speciellt eftersom jag inte sympatiserar med vare sig rasistiska grupperingar eller är rasist. Vill du ändå tro det så varsågod.

Oavsett om han har sjeGG, som du kallar det, eller inte saknar betydelse.

Om det visar sig, för oss vanliga dödliga, den här gången att han faktiskt gjort sig skyldig till terroristhandlingar så satt han definitivt inspärrad på Guantanamo på rätt grunder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det gläder mig att du är glad. Och det är trevligt att du hittar siffror som stöder din åsikt.

Det är dock fortfarande så att din idol är den sämta presidenten i USAs historia. Någonsin. Han har inte bara siffror på det, både du och jag vet att historiens beskrivning av honom kommer att bli en ren avrättning och att han kommer att ses som ett skämt.

För tillfället nöjer jag mig med Will Ferrels show som upplysningsvis går på canal+ just nu som sammanfattar det hela rätt bra.

Fast det är klart, konservativa och fundamentalister verkar ju generellt inte ha någon humor (se cheney och bin ladin).

Om framtiden kan man bara sia, jag gör en:
To do 2050, leta upp t-rex och jämför artiklar i NE

Jag tror du har fel, du tror du har rätt, ingen vet. (Skulle kunna bli en Winnerbäck-låt).

Men vad tycker du om att Obamas siffror rasar fortare än vad någon annan presidents gjort på exakt 50 år? Tror du att det beror på samma sak som att GwB blev impopulär eller är det något annat?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om det visar sig, för oss vanliga dödliga, den här gången att han faktiskt gjort sig skyldig till terroristhandlingar så satt han definitivt inspärrad på Guantanamo på rätt grunder.

Tror ingen hamnat på Guantanamo under någon längre period utan väldigt goda grunder. Mehdi själv vägrade ju svara på vad han ens gjorde där när han kom "hem" (Sverige alltså). Det är så klart hans rättighet att inte svara på frågor men en vuxen människa måste förstå konsekvenserna av sitt beteende. Om jag råkar snubbla på ett lik i skogen så är det min rättighet att springa därifrån, inte larma polisen, strö mitt DNA kring liket, duscha noggrannt och göra rent avloppet hemma hos mig från t.ex. ev blodrester, bränna mina kläder, försöka skaffa mig ett falskt alibi. Inget rättssamhälle värt namnet skulel försöka ta ifrån mig den rättigheten!

Det är bara det att man kanske ska vara beredd på konsekvensen också, hur orättvist man än tycker det är.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år