Favorit i repris: Mehdi Ghezali torskar i Pakistan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Om det visar sig, för oss vanliga dödliga, den här gången att han faktiskt gjort sig skyldig till terroristhandlingar så satt han definitivt inspärrad på Guantanamo på rätt grunder.

Så han satt lixom inspärrad i förtid då menar du?!

Det är alltså ok att spärra in folk som rent teoretiskt kan begå brott i framtiden så länge man rättfärdigar det med att det finns fall här och där där personer begått brott efter att de suttit inlåsta?!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

Men vad tycker du om att Obamas siffror rasar fortare än vad någon annan presidents gjort på exakt 50 år? Tror du att det beror på samma sak som att GwB blev impopulär eller är det något annat?

Det beror naturligtvis på något annat. I bush jrs fall var det för att han var en idiot. Hans smala lycka var 9/11.

I Obamas fall handlar det, som jag förstår det, främst om hans försök att göra om sjukförsäkringen. Går det så går det.

Jag skall till Chicago om två veckor, jag skall tala lite med pöbeln för dig och lovar att återkomma med en full rapport! (Jag planerar även att ägna mina dagar åt att äta enorma stekar.)

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Så han satt lixom inspärrad i förtid då menar du?!

Det är alltså ok att spärra in folk som rent teoretiskt kan begå brott i framtiden så länge man rättfärdigar det med att det finns fall här och där där personer begått brott efter att de suttit inlåsta?!

Nej, jag menar att han var lika skyldig då precis som han är nu. Det varken satt eller sitter någon på Guantanamo som inte har haft något fuffens för sig.

Men du kan väl tipsa om att jag är väldigt misstänkt så får vi se om de plockar in mig på 3 år.

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
Street Triple R, -12
Carl Bildt verkar ha en sansad syn på saken:
"I en första kommentar till gripandena säger utrikesminister Carl Bildt till TT att "den förra regeringen gjorde enorma insatser för att Ghezali skulle bli fri. Men jag ser väl inte riktigt det (scenariot) på horisonten för ögonblicket".

Nä, han blir väl knappast hämtad med regeringsplanet den här gången ...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Gud vad tramsigt det blivit här, det är inte bara släktskap till en muslim som är intressant utan dotter till en av de kanske två främsta företrädarna för sveriges enorma muslimska befolkning. Hur orkar du ens försöka driva ett resonemang om att det inte är ens värt att notera? Som sagt så hade det varit förstasidestoff och avgångar om det samma hänt i ett kristet samfund, kanske för att kristna i gemene man inte ställer upp på slakt av oliktänkande. Något man nu om någonsin finner skäl att undra om det gäller alla religiösa.

Mehgdi Ghezali är en av Sveriges och USA's och förmodligen åtminstone UK's och Pkaistans säkerhetstjänster att betrakta som känd terroristsympatisör. Eller tror du att det är en tillfällighet att SÄPO meddelat andra länder att han var på resande fot och tror du också att SÄPO har för vana att meddela diverse länder så snart en av våra 600.000 muslimer lämnar landet på en soc-resa till deras forna hemland? Jag tror inte det. Jag tror att SÄPO är hyfsat duktiga och jag tror att eftersom UK och US var där typ 24tim efter gripande och förhörde honom så är de ganska intresserade och jag tror att även USA och UK kan välja på ett stort antal skäggmongon att trakassera om det var det de var ute efter.

Varför du hatar USA? Antagligen för att t-rex övertalat dig, han är sjukt sur på deras förre President förut, han har bara iunte hajat (ännu) att den nya är sju resor sämre inkl kommu.

Jag tror att SÄPO primärt grundar sin uppfattning om Ghezali på vad amerikanska myndigheter tutar i dem. Myndigheter som alltså inte lyckats få honom dömd för något brott. Om SÄPO sen sprider uppgifter vidare så betyder det inte nödvändigtvis att man gjort så mycket egna efterforskningar om vederbörandes farlighet. I kriget mot terrorismen har det ju flera gånger tidigare visat sig vem som dikterar villkoren. Amerikanska myndigheter vill ha koll på Ghezali och då bidrar SÄPO med detta. På samma sätt som som tre somalier av svenska myndigheter fick sina tillgångar frysta utan möjlighet till rättslig prövning därför att USA ville det. Det kanske värsta rättsövergreppet i modern svensk historia. Och varför? Svar: USA ville det! Eller rättare och mer nyanserat uttryckt; Bushregeringen ville det.

Mehdi G är kort sagt befunnen skyldig av jänkarna, utan rättegång eller dom. Kanske rätt, kanske fel. Det behöver i alla fall inte medföra att hela världen dansar efter jänkarpipan som nyttiga idioter. Man behöver ju inte ge upp sin rätt till kritiskt tänkande bara för att amerikanerna fått för sig något. och framför allt behöver man inte döma någon på det stadium Ghezali blev dömd när det kom fram att pakistanierna enrollerat honom.

Hata USA? Om någon skall hatas så är det väl snarare den där avdankade, misslyckade och alkoholiserade oljehandlaren från Texas. Har du förresten funderat på varför familjen Bush har så goda relationer med det saudiska kungahuset? Samma gäng som påstås vara involverade i finansieringen av diverse terrorverksamhet.:gnissla Varför gav man sig på Afghanistan och Irak men inte Saudiarabien, ett terrornäste av oanade mått?

t-rex har rätt om den superfånen. :fakta

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tycker att det flesta här har missat en inte helt ovanlig liten detalj.
Det finns många som häktas och är skäligen misstänkta för både det ena och det andra.
Detta betyder ju inte per automatik att dom fälls för de dom gjort.
Bevining kan saknas.

MEN.....

Tror inte för en sekund att vår långhårige utflyttade medborgare och hans vänner haft sån otur att dom bara råkat vara på fel plats vid fel tillfälle.

Fanskapet ÄR terrorist men bara för att han bor i grotta och förmodligen luktar illa så kan han för det vara skärpt.
Detta sticker så in i helvete i ögonen på vartenda pressveck i hela FBI CIA eller vad fan dom nu heter.

Återstår och se vad som händer den lille äventyraren denna gång.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker!

Jag tror att SÄPO primärt grundar sin uppfattning om Ghezali på vad amerikanska myndigheter tutar i dem. Myndigheter som alltså inte lyckats få honom dömd för något brott.

Jag tycker det är konstigt när forumets husadvokat tror att det är USA's säkerhetstjänster som har till uppgift att döma folk.

Det behöver i alla fall inte medföra att hela världen dansar efter jänkarpipan som nyttiga idioter.

Jag tycker du skall slå upp vad en nyttig idiot är. :)

Har du förresten funderat på varför familjen Bush har så goda relationer med det saudiska kungahuset?

Jag tycker inte konspirationsteorier är så spännande, jag överlåter det åt er foliehattar.

t-rex har rätt om den superfånen. :fakta

Jag tycker du skall betänka att ungefär 360.000 tycker din partiledare är bra medan 100.000.000 tyckte Bush var bra när hans popularitet var som lägst, din jädra folkpartist. :D

För övrigt gnyr lilla stackars mormor terror-benouda i tidningen idag, sanslöst roligt men skräckinjagande dålig journalistik att inte rota i varför sveriges ledande muslimer stöder terrorism. Apropå konspirationsteorier alltså. :gnissla

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3533815.svd

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
... att det är USA's säkerhetstjänster som har till uppgift att döma folk.

...

Problemet är inte huruvida någon på SH* tror att det är USA's
säkerhetstjänster som har till uppgift att döma folk, problemet är att USA's
säkerhetstjänster tror att de har till uppgift att döma folk.

*du har naturligtvis fel om vem som tror vad om vem, men det är ju som vanligt.

Edit; Vad kännetecknade ett rättsamhälle värt namnet nu igen?

...

Jag tycker du skall betänka att ungefär 360.000 tycker din partiledare är bra medan 100.000.000 tyckte Bush var bra när hans popularitet var som lägst, din jädra folkpartist. :D

...

20% approval rating hade han när han skrev in sig i historieböckerna som den värdelösaste presidenten någonsin. Jag låter dig räkna ut hur många det är på egen hand, samtidigt som jag är (inte så värst) djupt imponerad av ditt tafatta försök att laborera med (påhittade) statistiksiffror.

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag tycker det är konstigt när forumets husadvokat tror att det är USA's säkerhetstjänster som har till uppgift att döma folk.

"Lyckats få honom dömd" skrev jag. Inte samma sak som att jag tror att CIA eller någon annan myndighet inom säkerhets- eller underrättelseområdet har till uppgift att döma folk.:ajjabajja Läs om, läs rätt.

Jag tycker du skall slå upp vad en nyttig idiot är. :)

Citat, Wikipedia:
"Nyttig idiot är ett nedlåtande omdöme om en person som löper andras ärenden utan att vara medveten om att så är fallet och i stället tror att det är de egna intressena som värnas."

Jag har utomordentligt svårt att se på vilket sätt svenska intressen värnades exempelvis av att svenska myndigheter frös somaliernas tillgångar. Tvärtom medförde detta mycket stor skada för förtroendet för det svenska rättssamhället som kommer att ta mycket lång tid att reparera. Nyttiga idioter var alla som medverkade till knepiga sanktionslistor utan krav på bevisning eller rättslig prövning mot utpekade samt de som sen verkställde vansinnigheterna.

Jag tycker inte konspirationsteorier är så spännande, jag överlåter det åt er foliehattar.

Nä, att du inte tycker detta är en spännande infallsvinkel för eftermälet om din hjälte är inte svårt att förstå.:lol

Anser du att det är konspirationsteorier att Bush gör affärer med Saudiarabien, eller är det påståendet att Saudiarabien är ett terroristnäste som är konspirationsteoretiskt?:va

Och en miljon flugor kan inte ha fel. Ät skit!:tummenupp

För övrigt gnyr lilla stackars mormor terror-benouda i tidningen idag, sanslöst roligt men skräckinjagande dålig journalistik att inte rota i varför sveriges ledande muslimer stöder terrorism. Apropå konspirationsteorier alltså. :gnissla

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3533815.svd

Den journalistiska vinkeln kommer säkert att belysas om, jag säger om, lilla damen blir fälld för något terroristbrott.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Lyckats få honom dömd" skrev jag. Inte samma sak som att jag tror att CIA eller någon annan myndighet inom säkerhets- eller underrättelseområdet har till uppgift att döma folk.:ajjabajja Läs om, läs rätt.

Det är väl knappast en säkerhetstjänsts uppgift? Åklagare rötar jag för.

Jag har utomordentligt svårt att se på vilket sätt svenska intressen värnades exempelvis av att svenska myndigheter frös somaliernas tillgångar.

Jag tycker det skadat förtroendet för smolaier snara, att de kommer hit och finansierar terrorätverk på andra sidan jorden.

Anser du att det är konspirationsteorier

Jepp, rena rama foliehattstramset av Michael Moore tittandes arkiv-x:are.

Den journalistiska vinkeln kommer säkert att belysas om, jag säger om, lilla damen blir fälld för något terroristbrott.

Det där tror du inte ett dyft på, och om du gör det kommer du bli förvånad. Ingen svensk journalist kommer våga ifrågasätta islams ohämmade utbredning i Sverige eller att dess ledare skickar sina döttrer på terrorläger i Paki.
De hade ju hatminuter i Moskén mot judar förr om åren, vad blev konsekvensen av det? Jo det kan jag säga, 678-vänsterfittan Lambertz lade ner hela skiten och skattepengarna fortysätter flöda in i hatets näste på Medborgarplatsen, fy fan för Södermalm fy fan för Södermalm fy fan för Södermalm.

Vad kännetecknade ett rättsamhälle värt namnet nu igen?

Att det skyddar sina medborgare före sina fiender, try to begrip det om du kan.
20% approval rating hade han när han skrev in sig i historieböckerna som den värdelösaste presidenten någonsin. Jag låter dig räkna ut hur många det är på egen hand, samtidigt som jag är (inte så värst) djupt imponerad av ditt tafatta försök att laborera med (påhittade) statistiksiffror.

Nej du, han hade 30-någonting och Jan Björklund har väl kanske 5-6% så gör matten själv. M.a.o. jag låter dig räkna.
Förvisso tog jag bara röstberättigade i Sverige mot alla i US vilket så klart gav ett felaktigt resultat, men kör på du.

Oavsett vilket så är Obamas siffror de samam snart men kurvan är brantare så vi kommer få se demokraterna förpassas till historieboken snart och världsfreden is on it's way. :banana

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det är väl knappast en säkerhetstjänsts uppgift? Åklagare rötar jag för.

Hur tror det gången inom de rättsvårdande myndigheterna är?

1. Säkerhetstjänsten får upp ett spår.
2. Säkerhetstjänsten utreder.
3. Säkerhetstjänsten bestämmer sig för att nån är terrorist och bör buras in.
4. Säkerhetstjänsten kontaktar åklageriet.
5. Åklagareriet tar över.

För att förtydliga, punkten 3-4 är avgörande för mitt påstående om "lyckas få honom dömd", varvid särskilt noteras att det är säkerhetstjänsten i detta exempel som gör utredningen och tillhandahåller åklagaren de bevis denne suktar efter.

Jepp, rena rama foliehattstramset av Michael Moore tittandes arkiv-x:are.

Tänk att du har så mycket strutsgener. Det hade jag väl aldrig trott...:tungan

Det där tror du inte ett dyft på, och om du gör det kommer du bli förvånad. Ingen svensk journalist kommer våga ifrågasätta islams ohämmade utbredning i Sverige eller att dess ledare skickar sina döttrer på terrorläger i Paki.
De hade ju hatminuter i Moskén mot judar förr om åren, vad blev konsekvensen av det? Jo det kan jag säga, 678-vänsterfittan Lambertz lade ner hela skiten och skattepengarna fortysätter flöda in i hatets näste på Medborgarplatsen, fy fan för Södermalm fy fan för Södermalm fy fan för Södermalm.

Att peka på kopplingen mellan känd musselmanmamma i Sverige och terroristdotter i Paki är väl ändå inte detsamma som att ifrågasätta Islams ohämmade utbredning i Sverige?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att peka på kopplingen mellan känd musselmanmamma i Sverige och terroristdotter i Paki är väl ändå inte detsamma som att ifrågasätta Islams ohämmade utbredning i Sverige?

Vad är det att peka på? Alla vet nu.
Det inte alla vet är hur sveriges enorma muslimska befolkning genom sina ledare ställer sig till att deras representanters barn sannolikt är väldigt grova brottslingar som vill störta demokratin.
Det kommer ingen ta i och det är vad diskussionen skulle handlat om ifall det varit någon annan grupp som inte var lika lett krengt

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Vad är det att peka på? Alla vet nu.
Det inte alla vet är hur sveriges enorma muslimska befolkning genom sina ledare ställer sig till att deras representanters barn sannolikt är väldigt grova brottslingar som vill störta demokratin.
Det kommer ingen ta i och det är vad diskussionen skulle handlat om ifall det varit någon annan grupp som inte var lika lett krengt

Vad har detta med islams ohämmade utbredning att göra?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad har detta med islams ohämmade utbredning att göra?

Det har väl allt med det att göra, jag fattar inte vad du menar.
Självklart är det relevant om vi gång efter gång ser dessa hiskliga tendenser medan etablissemanget låtsas som om allt är bra?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Torska för terrorism två gånger om! Det måste ju va nytt världsrekord? Lycka till att komma in i nån tuff klänning-klubb efter den bedriften, sopa!

- Ey, len, jag har baxat lite C4. Vi spränger ett plan!
- Ey, lätt vi gör. Vi behöver va en till? Ska vi ringa Mehdi?
- Ey, glöm det mannen. Då torskar vi direCkt!
- Sant mannen, durka durka mohammed jihad!

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...