Favorit i repris: Mehdi Ghezali torskar i Pakistan

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Nu har SVT verkligen mobiliserat ett försvar för Mehdi Ghezali i kvällens debatt. Mehdi är tydligen ett offer. Ett oskyldigt sådant dessutom. För det säger de 200 muslimer som sitter i studion och som dessutom med emfas lägger all skuld för världens terrorbrott på USA och Israel.

Tänk att vår statliga television inte har lyckats få fram en enda individ som har en annan åsikt. :crash

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu har SVT verkligen mobiliserat ett försvar för Mehdi Ghezali i kvällens debatt. Mehdi är tydligen ett offer. Ett oskyldigt sådant dessutom. För det säger de 200 muslimer som sitter i studion och som dessutom med emfas lägger all skuld för världens terrorbrott på USA och Israel.

Tänk att vår statliga television inte har lyckats få fram en enda individ som har en annan åsikt. :crash

Skönt att man inte såg skiten. :)
Mitt blodtryck hade inte klarat det.
Skönt också att de visar sitt rätta jag allt oftare så man kan säga "vad var det jag sa" i alla möjliga sammanhang.
Snart blir det bättring.

:banana

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det inte alla vet är hur sveriges enorma muslimska befolkning genom sina ledare ställer sig till att deras representanters barn sannolikt är väldigt grova brottslingar som vill störta demokratin.

Framkom inte det i TV-debatten? (Såg den inte.)

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Framkom inte det i TV-debatten? (Såg den inte.)
Det enda som framkom i debatten var att Ghezali är utsatt för häxjakt, muslimer i allmänhet är förföljda av säpo samt att USA och Israel är roten till allt ont. Jävligt nyanserat av vår "fria television" med andra ord.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det enda som framkom i debatten var att Ghezali är utsatt för häxjakt, muslimer i allmänhet är förföljda av säpo samt att USA och Israel är roten till allt ont. Jävligt nyanserat av vår "fria television" med andra ord.

Allt är som vanligt.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Som väl framgått i tråden hör jag inte till dem som är beredda att lyncha Ghezali bara för att han befunnit sig i Paki. Onekligen är det dock märkligt att rädslan för att understödja främlingsfientliga strömningar är så stark hos svenska medier, att det verkar vara tabu att se kopplingen mellan islam och terrorism. (Ej detsamma som att alla muslimer är terrorister.)

Resonemangen från muslimerna i det här fallet förefaller misstänkt likt det judarna alltid för så snart någon har synpunkter på Israels göranden och låtanden. Då skriks det ju högljutt om antisemitism fortare än fan löser av.

Jag ser likheter och sånt gynnar aldrig en seriös diskussion.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Du har saknats. Välkommen tillbaks! :tummenupp

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Nån som vågar sätta pengar på hur långt tid det tar innan killen blir avbruten på sin "semester" nästa gång?

Han verkar ha landat på Kastrup. Han kanske tänkte se fotbollsmatchen i Parken?

Man kan ju alltid hoppas att hans nästa semesterresa går ut på att gå i en annan svensk terrorists misslyckade fotspår, Mohammed Moummou.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För mig räcker det med att få en dåligt blandad drink på semestern för att jag aldrig mer ska åka tillbaka....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alla ni som med mig nu är lite purkna över att terroristerna släpptes så lättvindigt kan trösta er med att det här har gjort stor nytta för att öppna ögonen på folk. :)

Det har definitivt förstört en av islamisternas främste taleskvinnas chanser att uttala sig sig obehindrat i media.

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
nu tror jag att du tatt ut segern i förskott tyvärr. Dom blev ju bara avbrutna på sin "semester". om 2 månader har svenska folket glömt händelsen o sen är vi tillbaka på ruta ett igen.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Alla ni som med mig nu är lite purkna över att terroristerna släpptes så lättvindigt kan trösta er med att det här har gjort stor nytta för att öppna ögonen på folk. :)

Det har definitivt förstört en av islamisternas främste taleskvinnas chanser att uttala sig sig obehindrat i media.

Frågan kvarstår. Vem är terrorist och vem är det inte?:va

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Det är nog dags för en poll. Lille Mehdis nästa semestermål ?

Asien nästa kanske!
Södra Filipinerna (Finns säkert nå't "pilgrimsmål" att ha som förevändning)
Södra Thailand (Sol o bomber!)
Indonesien

Jag tippar Sumatra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Frågan kvarstår. Vem är terrorist och vem är det inte?:va

Frågan kvarstår väl inte alls, bevisen höll inte och paki orkade inte med bjäbbet från utlandssossarna stationerade i islamabad. Det bevisar naturligtvis ingenting.

nu tror jag att du tatt ut segern i förskott tyvärr.

Alla 0,1% man kan få är värdefulla! :fakta

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection