Fazer-tråden

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Hej.

Kör en FZS1000 -02 och upplever att kåpan ger ett dåligt skydd vid längre resor ( i lite högre fart).
Finns det någon som testat något förhöjt glas?
De är ju inte så snygga så man vill ju inte montera ett om det inte hjälper.
Är 178 lång/kort.

Har ett förhöjt kåpglas! Är 184cm tycker att det blir en sanslös turbulens i högre farter mellan kåpan och överkroppen, jämfört med andra hojar jag kört!
Hur det är med fazers original kåpa är jag mer osäker på!
Det kanske någon annan har synpunkter på!?
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
För ett par sidor sen så berömde jag LeoVince-sliponet i kombination med KN-filter.
I onsdags kom jag på att insatsen fortfarande satt i. Två sekunder senare så var den borttagen, och jag drog en repa på 15 mil.

Vilken jädra skillnad! Mycket slöare vid acc på alla växlar och jag tyckte jag kunde ana en och annan förgasarknall när jag släppte gasen och motorbromsade.

Det är väl som alla säger, det är ombestyckning av förgasarna som gäller, men tills dess prioriterar jag en rappare motor än ett mullrande ljud.

Och på tal om mullrande ljud, nu ska jag svära lite i den här kyrkan. Jag provade en HD Night Rod, och det motorljudet var väldigt svårslaget. Så jäkla gott!
 

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Úmeå
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
jag är ju bara ca 160cm
funderar på att pröva en ruta i orginal höjd blir nog pirat orginal kostar 1400kr
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Någon som har ett bredare styre att rekomendera? Gärna där originalprylarna passar på rakt av.
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Någon som har ett bredare styre att rekomendera? Gärna där originalprylarna passar på rakt av.

Originalgrejerna passar väl alla styren som inte är fatbar, då måste du byta risers. Mitt Lucasstyre är 80 brett och det är inga problem vad gäller längd på sladdar mm. Köper du ett helt rakt kan det däremot ta i kåpan vid fullt utslag, mitt är lite böjt och ligger någon mm ifrån med fulla utslag, men körställningen är avsevärt mycket bättre än med original. Bild finns ett par sidor tillbaka i tråden.
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Ok får kolla om jag hittar något. Men du har bytt både raisers och styre? Måste man byta raisers med?
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Ok får kolla om jag hittar något. Men du har bytt både raisers och styre? Måste man byta raisers med?

Nä, jag har bara bytt styre. Ett fatbar hade varit snyggare men inte så mycket att det var värt dubbla priset tyckte jag. Till vanliga styren passar original risers.
 

tjindar

Better to burn out than to fade away
Gick med
10 Jun 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Sv 1000s K6
vad ligger service-intervallerna på en 600-01? är det var 600 mil eller 1000mil?
 

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Úmeå
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
funderar på att sätta på ett slippon på min fzs600-03
vet inte vilken model jag skall ha. Tipps på något snyggt och vart man handlar något till rätt pris mottages gjärna

någon somm kollat skilnaden med och utan slippon
om det ger någon skillnad
någon som prövat bänka med och utan
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Någon som har ett bredare styre att rekomendera? Gärna där originalprylarna passar på rakt av.

Kanske inte svaret du vill ha men:
Jag slängde på ett SuperDuke-styre, köpte nya styrfästen (raisers? det är väl något annat, minns inte vad bara) passande KTM LC4-nånting. Inte dyrt.

Finns bilder i fz1-tråden, kolla bland mina trådsvar.

Jag köpte hur som helst styrfästen, styre och styrändar till KTM. Vänster gummihandtag till SuperDuke och höger handtag till Yamaha.
Sätt INTE tillbaka originalstyrändarna för då blir styret nästan 4cm bredare ändå och då ska du nog heta Robert Persing Wadlow för att få det bekvämt.

Du får borra ett enda hål i styret och sätta igen det befintliga. Det tar inte i någonstans.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top