anders_69
Datadoktor
Du kan nog lugnt mixa tillverkare på däcken.
Lycka till med kortet!
Lycka till med kortet!
Körde med double bubble glas på min fazer 1000 när jag hade den för ett gäng år sen.Det funkade bra tyckte jag.Har en FZS 600, tycker att det blåser nå hemskt när man närmar sig 120. Nån som testat förhöjt kåpglas alt. kåpglasspoiler? funkar, funkar inte?
Hittade denna:vilket av bouble bubble och förhöjt kåpglas funkar bäst i vindavisande synpungt?
Hittade denna:
MRA Vario Touring 1350:-. Kan det va nåt? Ursökta min okunskap men vad är ett double bubble? Är det bara förhöjt eller har det några "magiska" egenskaper?
-98 är det fortfarande fazer utanför sverige (norden?) och FZS 600 officiellt. Pralintillverkaren hade tydligen synpunkter när det begav sig....
Såvitt jag förstått har de alla 95hk från fabrik, de två trimgraderna kom med senare modell nån gång efter 2002. Av någon outgrundlig anledning verkar dock alla svenska fazer fått 49kW i regbeviset. Jag blev lite paff när jag köpte min, men efter lite blocket/vv-surf insåg jag att det var samma för alla. Ett var iaf klart, min fazer kändes mer som 95 än 70 kusar när den jämfördes med andra hojar i samma effektspann. Undrar om det inte bara är nåt felskrivet hos vägvärket när hojen en gång typades in.
Under alla omständigheter är det en riktigt trevlig nybörjar/vardags-hoj med absolut fullt tillräckligt med effekt. Åtm så länge man kör själv, med ballast på pallen börjar den bli rätt tunn i botten.
/Anders
Jodå, tycker även att jag känner igen RJ02 som beteckning. Den skall då ha 95hk som alla andra 98-02(?) fazers men 49kW i regbeviset.
En möjlig hypotes till hur det blev som det är är att någon pappersvändare såg effekten 70kW men läste hk, konverterade till kW igen och skrev in 49kW i typningen. Då stämmer siffrorna.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |