Fazer-tråden

seb

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2009
Ort
sthlm
Hoj
thundersport 500
det är ett rasslande ljud när den är kall... bara när den är kall
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
OK, det är så jag tycker min låẗer också när den är kall, går över på ett par minuter. På min tycker jag det låter som rassel i ventilerna vilket tystnar när oljan är på plats ordentligt. Isf är det nog helt ofarligt.
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Blåst?

Har en FZS 600, tycker att det blåser nå hemskt när man närmar sig 120. Nån som testat förhöjt kåpglas alt. kåpglasspoiler? funkar, funkar inte?:va
 

Mapach

Övningskörare
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha FZS 600 -01
Kollade bakdäcket å det var ett Michelin Pilot Road. Så det kan nog bli bra med ett Pilot 2 fram. :tummenupp

Körde hojen för första gången igår me. Kändes för jävla bra! Längtar tills nästa tillfälle redan.

/Magnus
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Har en FZS 600, tycker att det blåser nå hemskt när man närmar sig 120. Nån som testat förhöjt kåpglas alt. kåpglasspoiler? funkar, funkar inte?:va
Körde med double bubble glas på min fazer 1000 när jag hade den för ett gäng år sen.Det funkade bra tyckte jag.:tummenupp
Edit:Finns några kassa bilder på det i mitt garage.
 
Last edited:

seb

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2009
Ort
sthlm
Hoj
thundersport 500
vilket av bouble bubble och förhöjt kåpglas funkar bäst i vindavisande synpungt?
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
vilket av bouble bubble och förhöjt kåpglas funkar bäst i vindavisande synpungt?
Hittade denna:
37525_xl.JPG

MRA Vario Touring 1350:-. Kan det va nåt? Ursökta min okunskap men vad är ett double bubble? Är det bara förhöjt eller har det några "magiska" egenskaper?
 

seb

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2009
Ort
sthlm
Hoj
thundersport 500
Hittade denna:
37525_xl.JPG

MRA Vario Touring 1350:-. Kan det va nåt? Ursökta min okunskap men vad är ett double bubble? Är det bara förhöjt eller har det några "magiska" egenskaper?

Det buktar ut mer. förhöjt är samma men lite högre...
 

simpan500

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Sandviken
Hoj
2001 Suzuki gsxr 1000
nån som vill köpa ett K&N filter till fazer 600 98-03? Kolla annonserna å hör av dig isf!!!
 

Mapach

Övningskörare
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha FZS 600 -01
Hej allihopa! Har lite bekymmer med min Fazer. Den går ojämt på låga varv, typ hackar och svarar dåligt på gasen. Vad kan detta vara? Insugsgummina verkar vara okey, provat att spruta startgas utan att vartalet ändrades iaf. Vad kan det mer vara? Förgasarna kanske?

Tacksam för alla tips! Vill ju ställa undan henne felfri för vintern...

/Magnus
 

s62679

Fort och fel
Gick med
16 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Hypermotard 1100s
Hej,

Garage-rensning inför våren, hittade följande saker:
Ett stycke förhöjt kåpglas (mörk/rök), mycket sparsamt använt, 300 kr
En orginal bakdämpare, felfri, gått ca 3000 mil, 300 kr
En undertail, helt ny och aldrig monterad, 900 kr

Allt passar Fazer 600 98-2001.

Rickard
 
Last edited:

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
hallå! är ruskigt sugen på att köpa en yamaha fazer 600 årsmodell -98 så ingen aning om det ska heta fazer eller fz... men jag frågar här i alla fall. på papperet står det att den är på 49kw.vilket är knappt 70hk. som jag har läst runt så borde det bara finnas 78hk och 98hk. min fråga är då om någon känner till någon strypning någonstans som man kan ta bort eller är det så att det mesta är datastyrt så man måste börja på å trimma med datorer osv för att komma upp i dom där originala 98hk? tacksam för alla svar från er kunniga!:Bugar
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
-98 är det fortfarande fazer utanför sverige (norden?) och FZS 600 officiellt. Pralintillverkaren hade tydligen synpunkter när det begav sig....

Såvitt jag förstått har de alla 95hk från fabrik, de två trimgraderna kom med senare modell nån gång efter 2002. Av någon outgrundlig anledning verkar dock alla svenska fazer fått 49kW i regbeviset. Jag blev lite paff när jag köpte min, men efter lite blocket/vv-surf insåg jag att det var samma för alla. Ett var iaf klart, min fazer kändes mer som 95 än 70 kusar när den jämfördes med andra hojar i samma effektspann. Undrar om det inte bara är nåt felskrivet hos vägvärket när hojen en gång typades in.

Under alla omständigheter är det en riktigt trevlig nybörjar/vardags-hoj med absolut fullt tillräckligt med effekt. Åtm så länge man kör själv, med ballast på pallen börjar den bli rätt tunn i botten.

/Anders
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
-98 är det fortfarande fazer utanför sverige (norden?) och FZS 600 officiellt. Pralintillverkaren hade tydligen synpunkter när det begav sig....

Såvitt jag förstått har de alla 95hk från fabrik, de två trimgraderna kom med senare modell nån gång efter 2002. Av någon outgrundlig anledning verkar dock alla svenska fazer fått 49kW i regbeviset. Jag blev lite paff när jag köpte min, men efter lite blocket/vv-surf insåg jag att det var samma för alla. Ett var iaf klart, min fazer kändes mer som 95 än 70 kusar när den jämfördes med andra hojar i samma effektspann. Undrar om det inte bara är nåt felskrivet hos vägvärket när hojen en gång typades in.

Under alla omständigheter är det en riktigt trevlig nybörjar/vardags-hoj med absolut fullt tillräckligt med effekt. Åtm så länge man kör själv, med ballast på pallen börjar den bli rätt tunn i botten.

/Anders

aha ok:confused: låter riktigt knepigt.. i alla fall den specifika jag har kollat på står det på transportstyrelsen när ja skrivit in regnr..YAMAHS FZS600 RJ02. kanske inte säger dig något. säger inte mig något i alla fall:p men om jag fattat dig rätt här så har den igentligen 95hk eller va det nu är men i papperet så står det att det är 49? satt kontorsnissarna å spela tärning medan dom skulle registrera in dom eller?:p tackar så jätte mycket för svar:):Bugar
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Jodå, tycker även att jag känner igen RJ02 som beteckning. Den skall då ha 95hk som alla andra 98-02(?) fazers men 49kW i regbeviset.

En möjlig hypotes till hur det blev som det är är att någon pappersvändare såg effekten 70kW men läste hk, konverterade till kW igen och skrev in 49kW i typningen. Då stämmer siffrorna.
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
Jodå, tycker även att jag känner igen RJ02 som beteckning. Den skall då ha 95hk som alla andra 98-02(?) fazers men 49kW i regbeviset.

En möjlig hypotes till hur det blev som det är är att någon pappersvändare såg effekten 70kW men läste hk, konverterade till kW igen och skrev in 49kW i typningen. Då stämmer siffrorna.

ok tack så jätte mycket för svar:Bugar jo även de bästa gör ju sina misstag ibland:p
 

slapso

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2009
Ort
Upplands väsby
Hoj
Kawasaki Gpz900R-85
nybliven fazer ägare...

Hej!
Har precis blivit med fazer och tänkte att det här måste vara rätt ställe att hitta likasinnade !
:banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top