Kalleman1
Ängel trots allt
En fråga till er FZR600 ägare av första modellen.
Ideér och erfarenheter?
Tror tyvärr inte att du är helt rätt ute. De flesta här är FZS-ägare. Vilket är en helt annan hoj.
En fråga till er FZR600 ägare av första modellen.
Ideér och erfarenheter?
Tror tyvärr inte att du är helt rätt ute. De flesta här är FZS-ägare. Vilket är en helt annan hoj.
Skulle vilja byta ut mitt orginalstyre (sjukt fult) mot ett snyggare.
Såg att ngn i tråden bytt till ett av Biltemas 28mm styren och ngn annan som bytt till Renthal.
Andra som testat och kan tipsa om vad som funkade för just er både körställning och utseende-mässigt?
H
Rickard
Inhandla ett Renthal 758. Jag monterade ett på min FZS600 och tycker att det var bättre än originalstyret, passade precis innanför kåpan utan att fingrarna tog i när man svängde med fullt styrutslag. Kapade det ca 2 cm på bägge sidor då jag tyckte det var för brett. Jag beställde det från England, minns dock inte varifrån.
Stort tack. Ska ta och beställa ett pronto. Har varit runt och kollat på några butiker kring Stockholmstrakten, men den verkar inte importeras till Sverige av ngn anledning.
Rickard
hej.. har läst att fazer 600 ska ha bra vrid för att vara en 600.. så hur är den vid lndsvägskörning.. mycket växlande vid normalkörning? går i funderingar att köpa fazern men vill ha ett hyfsat vrid vid lugn landsväskörning och inte behöva växla hela tiden....
hej.. har läst att fazer 600 ska ha bra vrid för att vara en 600.. så hur är den vid lndsvägskörning.. mycket växlande vid normalkörning? går i funderingar att köpa fazern men vill ha ett hyfsat vrid vid lugn landsväskörning och inte behöva växla hela tiden....
Ska du ha bra vrid så ska du nog satsa på lite mer kubik. Fazer 600 är en jäkligt bra hoj men den behöver varv för att trivas. Jag hade min en säsong och köpte sen en 900. Vill du ha vrid så kanske en Fazer 1000 är ett bättre val?
tack för svaren... jag har en pendlar offroad att sälja först..
ja precis.. men om man jämför me andra 600er.. skulle järna ha en 1000 men är 24 år och försäkringarna e så dyra för mig än så länge...
kalleman. det är framgörallt körställningen på fazer jag vill ha och radfyran... hur är karaktären på en twin i en "sportigare" hoj??
Snart är det vår alla FAZER-ägare (FZS), Jag längtar !!!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|