Fazer-tråden

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Lucas crosstyre

Idag blev det ett crosstyre till fazern. Lucas 0367 tror jag det heter, det står i alla fall så på styret. Lite brett, 80 cm, men jag satte handtagen en halvcentimeter in och planerar att såga bågfil någon gång när andan faller på. Ev ett par styrknoppar med, fast risken är att det ser väldigt brett ut då. Hursomhelst verkade det inte vibrera något, så för den skull behövs det nog inte.

Rätt nöjd faktiskt, jag tycker det blev rätt snyggt!:)

Uppdatering: Har i dagarna kört ca 20 mil, mestadels 70-90-vägar. MYCKET bättre körställning med crosstyre! Svänger bättre, man sitter mer framåtlutad, närmare tanken. Känns som en mindre och smidigare hoj, mer fighter och mindre touringlok. Om ni inte redan gjort det, så byt! Rekommenderas varmt! Vete tusan om den inte blev snabbare samtidigt också... :tungan
 

Bifogat

  • styre3.JPG
    styre3.JPG
    45.8 KB · Visningar: 180
  • styre2.JPG
    styre2.JPG
    53.3 KB · Visningar: 202
Last edited:

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Snart vinter eller.....

Klart man skall med på tråden som en ny Fazeråkare. Har blivit 1700 mil i år.
Nu är det bara att hoppas på att "Han" däruppe ordnar några helger till med just väder.
Men snart skall jag in i garaget och mecka inför 2008 som snart är här. Bla nytt styre skall på och nya broms och kopplingsgrepp.
Vad händer med era hojar under vintern???:yoparty
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Klart man skall med på tråden som en ny Fazeråkare. Har blivit 1700 mil i år.
Nu är det bara att hoppas på att "Han" däruppe ordnar några helger till med just väder.
Men snart skall jag in i garaget och mecka inför 2008 som snart är här. Bla nytt styre skall på och nya broms och kopplingsgrepp.
Vad händer med era hojar under vintern???:yoparty

Inget mer än vanligt, men så bor man ju i Skåne också. Ett par värmeplattor under handtagen åkte på förra veckan, så nu ska det köras så länge som möjligt! Med försäkring som inte går att ställa av finns det ju ingen anledning att ställa undan den.
 

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XJR1300
Inget mer än vanligt, men så bor man ju i Skåne också. Ett par värmeplattor under handtagen åkte på förra veckan, så nu ska det köras så länge som möjligt! Med försäkring som inte går att ställa av finns det ju ingen anledning att ställa undan den.

Jag avundas dig... :)
Jag har ingen tid att åka längre. annars hade det nog blivit ett par turer till innan vintern är här
 

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Garagefix.

Ja, vem skulle inte vilja åka hela säsongen. Jag gjorde det 2003. Då blev det 2400 mil. Nä nu får moppen stå. Och nästa säsong blir det full fart igen med nya detaljer på.
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Fast i ärlighetens namn är det ju inte jättekul nu i november att vara så gott som ensam mc ute på vägarna och möta den 5-gradiga fartvinden. Någon tur i veckan till jobbet räcker för att hålla den värsta abstinensen borta.
 

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Fast i ärlighetens namn är det ju inte jättekul nu i november att vara så gott som ensam mc ute på vägarna och möta den 5-gradiga fartvinden. Någon tur i veckan till jobbet räcker för att hålla den värsta abstinensen borta.

Du har helt rätt. Och nu kom första snön här S-holm. Nä jag får hålla ordning på abstinensen och bli tråkad av mina garagepolare som har köpt ny R1 och Blade 07.
 

H Blom

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
London
Hoj
Yamaha FZS 600 -02
Fazer 600 -02, 49kw?

Jag letar efter en fazer 600, runt årsm. -00. På flera -02or har jag sett att reggad effekt är 49 kw ist för fulleffekt, 69-70kw. Har det suttit strypning i dom original, och i så fall hur är de strypta? Är det enkelt att fixa själv om det skulle vara kvar?

I övrigt, förutom kåpa och tank, skiljer det något annat mellan en -01a (2 fyrkantiga lysen) och en -02a (spetsigare kåpa)

mvh /Hans
 

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XJR1300
Jag letar efter en fazer 600, runt årsm. -00. På flera -02or har jag sett att reggad effekt är 49 kw ist för fulleffekt, 69-70kw. Har det suttit strypning i dom original, och i så fall hur är de strypta? Är det enkelt att fixa själv om det skulle vara kvar?

I övrigt, förutom kåpa och tank, skiljer det något annat mellan en -01a (2 fyrkantiga lysen) och en -02a (spetsigare kåpa)

mvh /Hans

Min är 25kw reggad.
Har för mig att jag fick med strypniongen i lådan med grejer.
När jag städat ur den kan jag berätta vad det är för strypning.
Killen innan mig tog iaf bort den själv. (Händig kille) :)
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Några uppdateringar på era Fazers? Har varit dött här senaste månaden men det är väll vädret som för det.
 

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XJR1300
Inga för min del.
Men kommer nog fixa lite när jag får tid över.
Jag har fördelen att ha min stående i flerbilsgarage, så de blir lite åka ibland. :)
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Jag letar efter en fazer 600, runt årsm. -00. På flera -02or har jag sett att reggad effekt är 49 kw ist för fulleffekt, 69-70kw. Har det suttit strypning i dom original, och i så fall hur är de strypta? Är det enkelt att fixa själv om det skulle vara kvar?

I övrigt, förutom kåpa och tank, skiljer det något annat mellan en -01a (2 fyrkantiga lysen) och en -02a (spetsigare kåpa)

mvh /Hans

Det finns ingen strypning och har inte funnits någon. Av någon anledning står det fel i fazrarnas reg bevis. Njut av den skamligt låga försäkringspremien...
:tummenupp

Detta ovan avser inte 25 kw förstås
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Några uppdateringar på era Fazers? Har varit dött här senaste månaden men det är väll vädret som för det.

Uppdateringen har inskrängt sig till en optimate III batteriladdare. Efter att ha stått still i en månad orkade inte batteriet dra runt startmotor, men ett 4,5 år gammalt batteri kanske har sina bästa år bakom sig? Hoppas laddaren kan sparka nytt liv så det håller ett par år till.
 

RikardR

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GPZ900R / FZS1000
Hallå, får väl ansluta mig till gruppen. Köpte en FZS1000 i somras och har inte hunnit med mer än ca300mil, fick kortet i maj och körde första 500milen på en GPZ900.
Fråga: Är det någon som vet om FZ1 01-05 i USA är samma som FZS1000 01-05 i Europa?
Letar efter slip-on, och har hittat en billig leverantör i staterna.
/Rikard
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Slipon

Kan nån tipsa mig om ett vettigt slipon till min Fazer 600-02?

Gott ljud och vettigt pris är minst lika viktigt som utseendet... Om det ger nån effektökning skiter jag i.

Det billigaste jag har hittat var ett BSM Vampire för 375 euro. Men såna har jag haft på tidigare cyklar, och det måste väl finnas nån roligare modell. Vilket slipon är vanligast här i Svärje?
 

Nilzohn

Medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000
Kan nån tipsa mig om ett vettigt slipon till min Fazer 600-02?

Gott ljud och vettigt pris är minst lika viktigt som utseendet... Om det ger nån effektökning skiter jag i.

Det billigaste jag har hittat var ett BSM Vampire för 375 euro. Men såna har jag haft på tidigare cyklar, och det måste väl finnas nån roligare modell. Vilket slipon är vanligast här i Svärje?


Själv har jag ett Micron på min -01, och det låter alldeles förträffligt. Inte för högt, men ändå ganska med bra mycket mer muller och "race" än originaldämparen.

Om det är samma som på din -02 vet jag inte. Motorn är ju densamma iaf.

Dessutom har jag ett oanvänt LeoVince i oöppnad förpackning, som jag kan släppa om du är intresserad.
 

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Några uppdateringar på era Fazers? Har varit dött här senaste månaden men det är väll vädret som för det.

Jorå! Det börjar likna något nu. Pazzoracinghantag B/K, Kn-filter, Renthalstyre, Tändförställare och snart ett 47 kuggars bakdrev. Det kommer att bli intressant att brappa iväg på första turen i år. Jag har abstinens just nu.....:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top