Fazer-tråden

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
zx10r -06
Hej Hej, Vilken bra idé att skapa en tråd! Jag har en Fazer 1000 -02 som jag åkt på i 2 år... och det lär nog bli ett år till... Är det någon som har bytt bort den stora klumpiga plasten som reg skylten sitter på? har funderingar på att göra en i glasfiber, kan det passa eller skall man sätta dit en "vanlig" plastskärm som man lackar silver, då hojen e silver???[/QUOTE

Ett litet tips bara.............
På min har dom kapat bort lite plast vid nummerplåten, har ej gjort det själv, men det ser bättre ut än orginal i allafall.

/Jim

Åsså använde du bilder på min förra båge.. Visst är den snyyyyygg:yoparty
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Efter Allt om Mc´s senaste nummer blev jag sugen på en tankväska. Någon som har och kan rekommendera vad som passar på en fazer tusen?

Edit:Slog till på en Oxford hump bag, verkar vara bra kvalitet och snygg var den också. Perfekt att lasta matlådan i till jobbet.
 
Last edited:

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Åsså använde du bilder på min förra båge.. Visst är den snyyyyygg:yoparty[/QUOTE]


Visst är den snygg och går bra.............Stormtrivs på den, premiärresan på 47 mil gick kanon. Enda förändringen är ett par kraschpuckar på ramen.

Ska ta lite bilder på den så fort det blir lite soligt...:D
/Jim
 

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
zx10r -06
Åsså använde du bilder på min förra båge.. Visst är den snyyyyygg:yoparty


Visst är den snygg och går bra.............Stormtrivs på den, premiärresan på 47 mil gick kanon. Enda förändringen är ett par kraschpuckar på ramen.

Ska ta lite bilder på den så fort det blir lite soligt...:D
/Jim[/QUOTE]

Vad roligt att höra...Kul att du trivs med den... Saknar den redan:gnissla
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Hallo! Ny på forumet! Mitt första inlägg kommer nu! :tummenupp
Har precis köpt en Svart FZS 600 1998!
Har lite frågor som jag hoppas ni kan svara på! Var hittar man bättre backspeglar som passar min hoj man ser ju bara armbågarna! Finns det någon bra förklaring på hur man fixar till stråkastaren?
Det finns tydligen en mod för det!
Keep on fazing! :yoparty
 

Nilzohn

Medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000
Hallo! Ny på forumet! Mitt första inlägg kommer nu! :tummenupp
Har precis köpt en Svart FZS 600 1998!
Har lite frågor som jag hoppas ni kan svara på! Var hittar man bättre backspeglar som passar min hoj man ser ju bara armbågarna! Finns det någon bra förklaring på hur man fixar till stråkastaren?
Det finns tydligen en mod för det!
Keep on fazing! :yoparty

Backspeglar vet jag inget om, men här är lite om lyse och annat:
http://myweb.tiscali.co.uk/lumweb2/bikes/faz_ref_info/hp_lights.htm#headlights
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
speglar från tusen kubikaren?

Hej! Lika bra att även jag ansluter mej till gruppen. Åker med en fazer 600 -98
Är kanon nöjd med hojen, nu är tredje säsongen på gång. Jag åkte med en xj 600 som första hoj. Dom få modifieringarna på fazern är mörktonad kåpa, miniblinkers, annat kedjeskydd, mini regplåt och speglar från tusen kubikaren. Jag köpte bromsbelägg fram från biltema häromdagen, tänkte testa om dom är bra eller inte.

Hallo! Har samma årsmodell som dig! Speglar från tusenkubikaren? Varför det?:confused:
Vet ju att man ser sämre genom backspeglarna på äldre Fazers, var det anledningen?...
 

fzsfredde

Pojkar kör bil, MÄN kör hoj
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha fzs 1000
Någon som har något bra tips vart man kan köpa Renthal 758 styre för billig penning?:)

Gärna tips på sidor där man kan hitta slipon till Fazern också...Ska man kanske beställa från Tyskland för att spara en slant?:va

Läste att du sökte efter ett slip on? blev det något och i såfall vadå? jag har nämligen problem med mitt, har ett leovince som inte passar, "Linkpipe" eller vad det heter, har fel bockning, så jag måste få tag på ett som passar.
 

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Nyfiken att höra hur den kändes med tändförställare och större(?) bakdrev och om kn-filter gör någon skillnad. Du får återkomma med en rapport efter test!

Nu har jag varit ute i drygt 40 mil. Det har blivit en ny hoj. Underbar gaskontroll. Mycket rappare och ett härligare ljud. Har dock inte testat fullt ut. Men redan nu är det klart värt pengarna att göra detta. Tjingalong
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Dags för nya blinkers till hojen, vilka tycker du passar bäst på en 600 -03???
Var köper jag dem, och vad behövs för prylar, samt vad är priset?
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Då jag är en prylgalen fegis som aldrig kan göra mig av med något som har potential att samla damm så kommer jag antagligen vilja behålla orginalen. Men hör av mig till dig i annat fall :tummenupp

Hur är det i tävlingen Diod vs Glödtråd???

Hallo!

Vad ska du göra med dina nuvarande blinkers?

Jag är på jakt efter standardblinkers till min hoj!

Kolla in följande länkar efter nya blinkers:

http://www.mc-online.se/shop/

http://hojskoj.se/index.php?main_page=index&cPath=35_10_67

Hör gärna av dig!

Mvh EQ :D
 

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Sverige
Hoj
Sparkcykel
Hoho

Nybliven medlem som kör fzs600 -98. Riktigt fet hoj! med vettiga premier trots prestanda. Åkte offroad innan men blev trots allt mest asfalt och därför blev det denna. Lagom sportig med upprätt ställning + bra drag. Kul tråd:tummenupp
 

Kaipan

Det var inte jag
Gick med
9 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
hojlös :(
Hallo! Har samma årsmodell som dig! Speglar från tusenkubikaren? Varför det?:confused:
Vet ju att man ser sämre genom backspeglarna på äldre Fazers, var det anledningen?...


Speglarna satt på när ja köpte hojen. Speglarna från tusen kubikaren har längre "armar" eller vad det nu heter. Så jag ser mkt mer bakåt än mina armbågar.
Har tyvärr inte kört med original speglarna, så jag har inget att jämföra med. Men jag ser kanon bra bakåt i speglarna från tusen kubikaren.
Måste ta o fixa en bild, så får ni se hur det ser ut.
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Speglarna satt på när ja köpte hojen. Speglarna från tusen kubikaren har längre "armar" eller vad det nu heter. Så jag ser mkt mer bakåt än mina armbågar.
Har tyvärr inte kört med original speglarna, så jag har inget att jämföra med. Men jag ser kanon bra bakåt i speglarna från tusen kubikaren.
Måste ta o fixa en bild, så får ni se hur det ser ut.

Ja! Det vore intressant att se en bild!
 

Jelzin

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Ingen stad
Hoj
2001, Yamaha FZS Fazer 600
Då säger jag hej här i tråden.
Lämpligt då det finns en viss risk (chans) att jag kommer läsa här en del.

Har själv en Fazer 600 2001 inköpt förra året. Den vill ut ur garaget nu snart vet jag!
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Är det nån som inte kommit ur vinterdvalan ännu?

Jag tog min premiärtur för säsongen den 28'e februari, kallt om vantarna. Drog till besiktningen med blankt papper och beröm den 29'e februari, sen direkt hem till verkstan och montera på Leo Vince-sliponet samt ett k&n-filter.

Bilder finns på

http://hohohohohohohockeyfrilla.blogg.se/1204299412_jag_mekkar_en_jag_mek.html

Men sen dess har det varit stiltje. Har det varit fint och varmt väder så har jag varit tvungen att jobba, och när jag varit ledig har det varit saker som gått före. Men nästa vecka blir det Floalt och Lagarallyt om vädret håller i sig. Alltid trevligt att åka ner till Halland och svinga bägare med grabbarna från Vurpans Vänner...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top