Någon som vet om det finns några typiska barnsjukdomar på fazer 1000?
Att framfjädringen e sunkig vet jag och likaså kedjeslacket som ska vara lite känsligt.
Jag hade en mjuk framgaffel på min när jag köpte den men när jag fixade packboxarna i den så hällde jag i SAE 10W framgaffelolja istället för 5W som det är orginal.
Bra tips där, ska prova det när det blir dax.
Grattis!!
Blev det en 600 el 1000?
Lite tråkigt om den här tråden dör...
Är det någon som vet något om serviceintervallerna? Vad gäller? 600 mil? 1000 mil?
Ursäkta sent svar, men tack! Jag fick för mig att man ändrade serviceintervallerna efter att hojen varit ett tag på marknaden, men då är det tydligen inte så.Jag har en komplett servicemanual. PM;a mig om du vill ha en kopia så ordnar vi det
Men som svar på din fråga, det är 600 mil, men vissa detaljer som olja är 1200 mil eller 12 mån. Likaså olje och bränslefilter.
Ventiljustering vid 4200 mil och förgasarsynk vid 2000 mil.
Skall åka och titta på en Fzs/Fazer 600, några kända fel eller saker som ni kan rekommendera att ta en extra titt på?
vet att vid 4kmil skall ventiljustering göras. schimsade ventiler eller?
Men någon som har tips på andra saker som är vanligt man missar se över på en begagnad fazer?
Eftersom det är en FZS antar jag att det är en 2003:a eller tidigare. Förgasarsynk ska göras vid varje 2000 mil. Å som du säger, ventiljustering vid 4200. Har en FZS från 2002. Rent mekaniskt är den riktigt bra, litar på den på till 100%, har stort förtroende till hojen. Men 184cm och dryga 90 pannor så tycker jag hojen blir lite för liten. Kåpan är lite liten, skulle satsa på en MRA vario-touring om man ska köra utanför stan... I original är det i princip som en nakenhoj.
Jag har en 00:a och är 191 lång och väger 115 pannor. Jag sitter helt ok på hojen. Jag vill minnas att man flyttade upp fotpinnen en liten bit när man faceliftade hojen (02 el 03, kommer aldrig ihåg) vilket gjorde benvinkeln lite snäv för långa personer.Detta är en 00a
Jag själv är ca 186 och ja, 88-90kg. Kör själv en RD350 förtillfället och de är ju som en stor moppe. Men har hört att dom som sitter bak är dom som får ta smällen om dom är över 170 långa. blir väldigt jobbigt i längden.
Skulle satsa på en MRA Vario-Touring? är detta en vindkåpa då eller?
Hmm...så detta är tydligen ingen hoj att rekomdera för den som pendlar motorvägar och kör i stan med skjuts?
Jag har en 00:a och är 191 lång och väger 115 pannor. Jag sitter helt ok på hojen. Jag vill minnas att man flyttade upp fotpinnen en liten bit när man faceliftade hojen (02 el 03, kommer aldrig ihåg) vilket gjorde benvinkeln lite snäv för långa personer.
Vad gäller kåpan tycker jag den tar bort ganska rejält med fartvind. Mer än vad man tror. Däremot blir det turbulens när jag kryper ihop. Jag vet inte om jag har tur och har ideallängd för just den kåpan, men jag tycker det funkar bra.
Hojen är rolig och praktisk. Det är hyfsat med knuff i motorn, bara man varvar. Jag pendlar till jobbet med den och det funkar hur bra som helst.
Jag har inte skjutsat särskilt mkt på den så jag kan inte uttala mig så mkt om det. Det lilla jag testat är det dock inga problem, men jag skulle knappast ge mig ut och toura i Europa med en person över medellängd bakom.
Jag har bara provat "stora" Fazern med den nyare kåpan och då bara korta svängar. I den jämförelsen tycker jag den gamla kåpan skyfflar undan luften bättre, men det är ju bara min upplevelse.Jag har ju en 02:a med "facelift-kåpan", dom fanns ju bara 02 o 03 innan fz6:an dök upp. Men det är ju Kanon om dom tidigare modellerna knuffar undan luften bättre. Ingen stor grej egentligen, men ska man ha den som "Touringhoj" vilket jag tänkt så tycker jag luften är lite besvärande under långa perioder (eller är det bara för att det lever om i hjälmen?)
Någon som vet vart jag kan få tag i en instruktionsbok till min hoj (fazer 1000 -02) Eller finns det någon som har en i elektronisk form och vill dela med sig av den?
Här kanske?
http://pdftown.com/Yamaha-FZS-1000-Fazer-Service-Manual.html
Om det är servicemanual du är ute efter och inte original instr.bok.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |