"Fegrand" på däcken?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Tänk så det kan bli ....
Attributen är tydligen det som är viktigt ...
Det är viktigare med slipade knäpuckar och avsaknad av fegrand än att kunna ta sig snabbt från A till B. Jag tittar ibland lite roat på de som kör bandagar och många har så mycket att göra med att hänga ut, stoppa ner knät i asfalten, se stiliga ut, osv så det går helt enkelt inte att köra fort för då hinner de inte med allt som ska göras i svängen ... :D

Fast, det är väl ett tidens tecken. Med alla TV-såpor och liknande i åtanke så kan det väl inte ha undgått så många att det är viktigare att vara känd än att kunna något ...
 

LORD HUMUNGUS

RIDERS DOD
Gick med
23 Apr 2008
Ort
STOCKHOLM märsta
Hoj
KAWASAKI ZX10R
Fegrand? Jag kallar det sundhetstecken!
Den delen av däcket används bäst på bana.
Personligen vågar jag inte ens fundera på knäskrap på landsväg. På bana är det nåt helt annat.

du bor nära en rolig väg iallafall ser jag .

Tänk så det kan bli ....
Attributen är tydligen det som är viktigt ...
Det är viktigare med slipade knäpuckar och avsaknad av fegrand än att kunna ta sig snabbt från A till B. Jag tittar ibland lite roat på de som kör bandagar och många har så mycket att göra med att hänga ut, stoppa ner knät i asfalten, se stiliga ut, osv så det går helt enkelt inte att köra fort för då hinner de inte med allt som ska göras i svängen ... :D

Fast, det är väl ett tidens tecken. Med alla TV-såpor och liknande i åtanke så kan det väl inte ha undgått så många att det är viktigare att vara känd än att kunna något ...

lol! rätt!
:D
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Tänk så det kan bli ....
Attributen är tydligen det som är viktigt ...
Det är viktigare med slipade knäpuckar och avsaknad av fegrand än att kunna ta sig snabbt från A till B. Jag tittar ibland lite roat på de som kör bandagar och många har så mycket att göra med att hänga ut, stoppa ner knät i asfalten, se stiliga ut, osv så det går helt enkelt inte att köra fort för då hinner de inte med allt som ska göras i svängen ... :D

Fast, det är väl ett tidens tecken. Med alla TV-såpor och liknande i åtanke så kan det väl inte ha undgått så många att det är viktigare att vara känd än att kunna något ...

Ja, det var bättre förr.
Ju förr desto bättre dessutom.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Till alla er som har fegränder, men har taskit tillit till underlaget... så rekommenderas bankörning. Jag är inte snabb på något sätt, men fegränderna försvinner iaf. :tummenupp

Biiiiild
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
du kan få mina däck så tar jag dina:tummenupp

hehe, bara köra å lägga ner tills du känner dig säker. en milimeter i taget så e du snart där!:tummenupp

e de här som kallas för fegis rand va? mitt däck föra året :rodnar

även fast du troligen bränt de sissta på mitten stillastående. Men va fan slösa på så mycket gummi på sidorna?
 
Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Personligen så skiter jag fullständigt om jag har fegranden kvar eller inte - har istället kul när jag är ute och åker :tummenupp
 

Lassed

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2008
Ort
Ljungby
Hoj
Krashad & utan
Om man nu tycker det är viktigast i världen att slita kanter, varför hänger man då som en Rossikopia och vilar hakan mot utblåset:confused:
Detta gör man väl för att SLIPPA lägga ner lika hårt? Eller är det BARA för att posa?
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Då kan jag kontra med ett av mina egna däck från 2007 då jag var ung och dum.

Fick du något grepp med det däcket i kurvorna??? Sänker man däcktrycket till 1bar kanske det fungerar eller?

Annars är det ju bra miljötänk, förbruka helt innan saker åker i soptunnan :)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Fick du något grepp med det däcket i kurvorna??? Sänker man däcktrycket till 1bar kanske det fungerar eller?

Annars är det ju bra miljötänk, förbruka helt innan saker åker i soptunnan :)

Jodå det var bra grepp tyckte jag. Men jag hade inte kört så mycket då så det gick lite långsammare. runt 1:03-1:04 på mittsverige var det nog då. Anledningen att gå i depå då var att soppan var slut :)
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Minns när jag körde bana förra sommaren när jag kom ner till "slitna-däckmarkeringen" på sidorna. Jag blev nojig och vågade knappt köra mer för jag var rädd för att fästet skulle släppa pga mindre gummiyta mot asfalten. Men det är tydligen inte så farligt då ser jag nu :) Går kanske att kompensera genom att släppa lite på trycket så mer yta ligger mot.

Från och med nu ska jag oxå börja aktivera mig i miljöfrågan, köra längre på däcken innan jag byter :tungan
 
Last edited:

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Nån Fegrand har man inte:D :D :D
Men hur mycke jag än trycker så förblir det OSKRAPADE knäpuckar:va
:huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top