Optimus Prime skrev:2274867din hemsida?
Rash skrev:2275492När man inte vågar/kan lägga sig så mycket med sin hoj. Så är det fortfarande väldigt mycket mönster kvar längst ut.. Det är fegranden..
Har ett nytt bakdäck själv. Sidorna är fortfarande helt nya (inklusive piggarna) trots snart 100mil..
Pinky skrev:2275475Att köra bakom någon som är aningen snabbare funkar utmärkt om man kan vägen eller har fri sikt, vilket inte är speciellt ofta i dessa kurvor som är såpass skarpa att fegranden kan försvinna.
Har idag vart på "träningsläger" med SH. Ca 20 mil med inspirerande körning. Visst gav det aningen resultat men att tänka "kan han så kan jag" är inte alltid så bra, speciellt inte vid skymda kurvor. Jag jobbar på det och visst går det framåt i kurvtekniken och våghalsigheten, snart ligger jag väl i diket .
Rash skrev:2275492När man inte vågar/kan lägga sig så mycket med sin hoj. Så är det fortfarande väldigt mycket mönster kvar längst ut.. Det är fegranden..
Har ett nytt bakdäck själv. Sidorna är fortfarande helt nya (inklusive piggarna) trots snart 100mil..
lorkan skrev:2275500
Aha. Mitt framdäck är också ungefär 100, kanske 200 mil gammalt. Jag undrar om piggarna är kvar?
Det här spelar tydligen stor roll i posörkretsarna?
Felix skrev:2276008Du får ligga på mer längs landvettersjön så är randen ett minne blott snart. Jag trodde jag skulle bli omblåst av dig på någon av de små rakorna när jag såg dig ibackspegeln. Men bästa receptet är självklart bana!
Ner till falken med dig bara du kommer inte att ångra dig (om du inte krashar....)
nazurro skrev:2276764En sak jag undrar i min "quest" mot fulla nedlägg är hur allvarligt det är att fotpinnen tar i? Stor risk att man kör av? Den är ju ledad så jag tycker att det borde vara hyfsat safe. Eller? Någon som varit med om det?
Rasorblade skrev:2276792så här ska däcket se ut
Rasorblade skrev:2276792så här ska däcket se ut
lorkan skrev:2278846Så ett helt nytt däck saknar alltså också "fegrand"? Herregud vilken diskussion.
Pinky skrev:2276796Ähh, det är lättare att jobba bort fegranden på ditt 160 bakdäck än på mitt 190 .
Hägglund skrev:2279312Vad gör man för fel om man har fegrand på framdäcket men inte på bakdäcket?
lorkan skrev:2278846Så ett helt nytt däck saknar alltså också "fegrand"? Herregud vilken diskussion.
Rasorblade skrev:2279217180.....det är min gamla fireblade
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |