Fejkkrock?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
MITT FÖRSTA INLÄGG PÅ SH!

I egenhet av att själv hålla på med med CGI och framförallt då att blanda datorgrafik med filmat material så vill jag lugnt påstå att den är fejk.

Rycket som ses precis innan föraren stiger ur bilen är som några redan påpekat ett klipp för att byta ut dockan mot en person. Detta kan ses tydligt genom att man kollar noga på stolpen som bilen har framför sig. Titta så ska ni se att den rör sig en 1mm precis innan han kliver ut ur bilen.
båda armarna rycker till lite innan "hacket" i filmen. först högerarmen, sen vänster... dessutom ser man bilarna i bakgrunden fortsätta köra oförändrat. det är omöjligt om de byter ut dockan mot en människa


hur många har egentligen sett en riktig krock med en oskyddad människa? det dom flesta sett är ju smällar från Hollywood mm.
hade det varit en fejk, varför hade bilen då nitat? man ser att bilen niger, för att sen drifta lite till höger i bild. vid en ev. fejk så hade man inte gjort en kraftig inbromsning p.g.a. att bilen ändrar kurs/hastighet vilket betyder att man kanske missar moppen.
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
båda armarna rycker till lite innan "hacket" i filmen. först högerarmen, sen vänster... dessutom ser man bilarna i bakgrunden fortsätta köra oförändrat. det är omöjligt om de byter ut dockan mot en människa


hur många har egentligen sett en riktig krock med en oskyddad människa? det dom flesta sett är ju smällar från Hollywood mm.
hade det varit en fejk, varför hade bilen då nitat? man ser att bilen niger, för att sen drifta lite till höger i bild. vid en ev. fejk så hade man inte gjort en kraftig inbromsning p.g.a. att bilen ändrar kurs/hastighet vilket betyder att man kanske missar moppen.

Precis Hollywood, snart är vi lika hjärntvättade som alla amerikaner... Måste ju vara ett bra exempel på hur kass verklighetsuppfattning vi har och hur bra progandamaskinen hollywood egentligen är! Tror tom Joseph Goebbels hade avundats hollywood!
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Jag tycker den ser ut som en typisk amerikansk
skrämselpropagandafilm. Sen om det ser ut så i
verkligheten eller ej har jag ingen aning om.
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Anledningen till att folk börjar spekulera i om det är fejk eller inte är inte helt dum.

Det finns trickfilms tävlingar i ämnet.

Detta klipp har till exempel vunnit pris i en sådan tävling.

[YOUTUBE-ID]Gfaf6Po9Khs[/YOUTUBE-ID]



Denna trådens video ser dock väldigt realistisk ut
 
Last edited:

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
det omtalade objekted/projektil som flyger åt vänster vid smällen, jag tycker det ser ut som scooterförarens ena sko. med tanken på vilken rotationsfart han har så tycker jag det känns fullt möjligt.

Fejk eller äkta? jag tror på det senare
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
moppe fucko





Vi söker över nätet efter bevis istället för att komma med meningslösa påståenden tror jag :).

Dock måste jag få påpeka Gösta's sista inlägg:



. Har du sett saving private ryan? det är rätt mycket explosioner i den filmen. Dem ser ut som i verkligheten, men det betyder inte att det är äkta :p
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
"dockan" ser ut att vara exakt likadan ut innan och efter den börjar röra sig. Om de lyckades byta ut en docka med en människa på ett sätt som inte märks alls, så har den här filmen varit ett mycket stort projekt.
Jag trodde den var fejk först, men nu är jag väldigt osäker.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Haha, underbart att läsa alla meningslösa inlägg :D Vem fan bryr sig om den är äkta eller ej, det gör ont att smälla och såna där olyckor händer dagligen världen över.
Vad kan vi dra för slutsats av det? Jo, att nollvisionen är obefintligt så länge folk upprätthåller sig på/i motorfordon.
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Det roligaste i tråden är ju folk som undrar: "varför skulle någon vilja göra en sådan film"

Jag tror den är fejk. ang. den där plastbiten som flyger iväg så ser ju det väldigt konstigt ut. Visst kan den åka åt det hållet, men knappast i den farten och spikraka riktningen.
 

libbe

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
stoch-holm
Hoj
690 Duke 08
haha, alltså...hur kan man idag ens ifrågasätta om det är möjligt att fejka en sådan film?

Det är sååå mycket man ser i filmer och på TV som är fejkat, men som är omöjligt att upptäcka ens för dem som jobbar med det.

Största anledningen till att jag anser att det är fejk är för att den är så perfekt.

Sen som vissa påstår, vad fasen spelar det för roll egentligen :)
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Vad kan vi dra för slutsats av det? Jo, att nollvisionen är obefintligt så länge folk upprätthåller sig på/i motorfordon.


En slutsats till:
Lita inte på andra trafikanter! Folk KÖR på rött, i fel färdriktning, lämnar inte väjningsplikt, blinkar inte osv. osv.!

Så nog fanns det något VI som motorcyklister KAN ha nytta av från filmen oavsett fejk eller verklighet!

// Niklas
P.S Ytterligare ett meningslöst inlägg som svar på ett annat! :D

Det roligaste i tråden är ju folk som undrar: "varför skulle någon vilja göra en sådan film"

Allt har ett syfte/ett motiv/en anledning här i världen! Ditt inlägg tex. skrev du därför att du ville:

1.) Påverka oss andra!
2.) Utrycka vad DU anser viktigt i debatten!
3.) etc.

Så även en fejk-film, om man nu bestämmer sig för att göra en! Comprende!? :D

// Niklas
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Äkta tror jag..

Jag baserar det enbart på hur kroppen uppför sig i luften och framförallt att man ser hur bröstkorgen fjädrar när den dimper i backen. Det är en MYCKET svår sak att "fejka" med en plastdocka..
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Jag tror den är fejk. ang. den där plastbiten som flyger iväg så ser ju det väldigt konstigt ut. Visst kan den åka åt det hållet, men knappast i den farten och spikraka riktningen.

Hur smart är det att redigera in en plastbit som flyger på ett onaturligt sätt om man försöker göra en realistisk fejkfilm?

Till alla som tror att den är fejk: :arsele :tungan


Däremot finns det andra fejkade filmer. Fast med lite större budget..

Milleniets största bluff!


Om du är intresserad, se igenom serien september clues.
 

Pizzabagarn

Guest
Grabbar........jag tror att ni har svårt att avgöra om det är fejk eller ej för hur många gånger tror ni att era flickvänner eller tillfälliga sexuella förbindelser verkligen fått en orgazzzzm :confused:
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Allt har ett syfte/ett motiv/en anledning här i världen! Ditt inlägg tex. skrev du därför att du ville:

1.) Påverka oss andra!
2.) Utrycka vad DU anser viktigt i debatten!
3.) etc.

Så även en fejk-film, om man nu bestämmer sig för att göra en! Comprende!? :D

// Niklas

Nu förstår jag inte riktigt va du vill få fram...? Jag vet varför jag skrev mitt inlägg? :)

Hur smart är det att redigera in en plastbit som flyger på ett onaturligt sätt om man försöker göra en realistisk fejkfilm?

Till alla som tror att den är fejk: :arsele :tungan


Däremot finns det andra fejkade filmer. Fast med lite större budget..

Milleniets största bluff!


Om du är intresserad, se igenom serien september clues.

Därför att jag tror att plastbiten (eller va det nu är?) har en annan funktion. Kanske kan det vara någon slags grej som dom använt sig av när dom skapat filmen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top