Fel att låta fångar träna?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
sätt dom i arbete i stället!!

Henken

Guest
Hmmm, är nog farligare att ta bort en möjlighet till att få bort överskottsenergin som de lär ha gott om. Men överdriven träning..visst. Behöver väl inte vara ett toppmodernt gym för att de ska kunna träna och megatunga vikter borde de ta bort från mitt gym också :)

Edit: Stavfel

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Varför skulle de inte kunna bli lika vältränade utan de tyngsta vikterna :va

Tycker det låter som ett skämt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Henken skrev:
Hmmm, är nog farligare att ta bort en möjlighet till att få bort överskottsenregin som de lär ha gott om. Men överdriven träning..visst. Behöver väl inte vara ett toppmodernt gym för att de ska kunna träna och megatunga vikter borde de ta bort från mitt gym också :)

Nja, man kan ju fundera på hur mycket status och stridsvärde fångarna hade fått om de hade haft obegränsat tillgång till badminton, innebandy, längdskidåkning, simning osv.

Att däremot tillhandahålla gym och kampsport låter med det i åtanke som en rätt korkad ide.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Chris Ash skrev:
Varför skulle de inte kunna bli lika vältränade utan de tyngsta vikterna :va

Tycker det låter som ett skämt.

Det verkar som om någon inte tänkt riktigt hela vägen iaf! :3freak

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En liten reflektion, de jag satt med i USA i fängelset (ö, borde jag berätta det egentligen hehe), var oxå många väldigt biffiga, men de hade inte såna här träningsrum som svenskarna tydligen har. Där borta är det mer att det sitter en stång på väggen ute på gårdsplanen där man får vara 1 timma om dagen. Där kan man göra armhävningar, o andra fyspass. Fångarna där använde sig av varandra som tyngder m.m. Lite väl lyxigt i svenska fängelser tror jag nog.

Merlin

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Honda CBR 929 -00
Jag tycker dom kan få träna på att gör nummerskyltar till bilar, kanske inte så tunga vikter, men men alltid nått ju. :3freak

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ta bort de små vikterna istället och sätt in gigantiska vikter som 60kiloskolossar o sånt. Minska på deras mat och låt dem förtvina. När de kommer ut ska de väga 43kilo max - annars in igen :D

Ett barnmål mat om dagen och bara vatten mår de nog sen fint av. De kommer aldrig mer vilja vara där inne - nånsin.
Kosten styr mångas liv....

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
Vi är ett gäng som besöker Kalmaranstalten ett par gånger i månaden. Vi samtalar och fikar med grabbarna. Fängelset är ganska slitet och kommer troligtvis läggas ned 2008. Är nog en kostnadsfråga snarare än en säkerhetsfråga. Det är vanliga människor som det gått snett för som behöver hjälp på olika områden.

Rikard

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Klart att dom inte skall få träna, dom sitter ju i fängelse!!
Om det är någonting som dom skall få göra för att bli av med energi och få tiden att gå så är det jobba :fakta Sedan det som någon sa att dom tom skulle få träna kamp sport, det är ju fullständigt :kocko

Therudeboy

Guest
Kan ju tala om att många hade dött utan träning där inne, testa att sitta inne en månad tex och bara sitt på ditt rum eller ute i korridoren så förstår ni varför dom tränar som dom gör.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Skivstängerna va ju skitbra när det blev krig mellan blocken ju.*ler*

Henken

Guest
Chrille skrev:
Nja, man kan ju fundera på hur mycket status och stridsvärde fångarna hade fått om de hade haft obegränsat tillgång till badminton, innebandy, längdskidåkning, simning osv.

Att däremot tillhandahålla gym och kampsport låter med det i åtanke som en rätt korkad ide.

Missade delen där det stod om kampsport. Menar du att gymmande odlar mer aggressivitet än innebandy exempelvis? Jag tror det är tvärtom när det gäller innebandy iaf, hehe. Någon fysisk aktivitet behöver de när de sitter inne. Vet själv hur man blev när man var helt sysslolös.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Henken skrev:
Missade delen där det stod om kampsport. Menar du att gymmande odlar mer aggressivitet än innebandy exempelvis? Jag tror det är tvärtom när det gäller innebandy iaf, hehe. Någon fysisk aktivitet behöver de när de sitter inne. Vet själv hur man blev när man var helt sysslolös.

Kamsport var ett extremt exempel bara.

Men tänk själv. Vilken status tror du Paolo Roberto hade haft som tjugo-åring om han hade varit en jävel på pingis?

Naturligtvis måste man tillåta fysisk aktivitet av något slag men styrketräning behöver nödvändigtvis inte vara lösningen.

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Dömda våldsmän skall ha dåligt med mat och inga möjligheter att träna så att dom inte orkar göra mera satyg. Max 43 kilo tycker jag är en utmärkt ide. :tummenupp

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
heggeli skrev:
Dömda våldsmän skall ha dåligt med mat och inga möjligheter att träna så att dom inte orkar göra mera satyg. Max 43 kilo tycker jag är en utmärkt ide. :tummenupp

påtal om vad pedofiler borde råka ut för..... :fatta!
satyg har dom ju gjort så de räcker....

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Therudeboy skrev:
Kan ju tala om att många hade dött utan träning där inne, testa att sitta inne en månad tex och bara sitt på ditt rum eller ute i korridoren så förstår ni varför dom tränar som dom gör.

Stäng gymmen då .....

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Chrille skrev:
Kamsport var ett extremt exempel bara.

Men tänk själv. Vilken status tror du Paolo Roberto hade haft som tjugo-åring om han hade varit en jävel på pingis?

Naturligtvis måste man tillåta fysisk aktivitet av något slag men styrketräning behöver nödvändigtvis inte vara lösningen.

Har inte kollat på länken men det stod om det i Sydsvenskan för någon dag sedan och JA, de FÅR träna kampsport. Tydligen någon form av "body combat". Men det var inte vem som helst utan en utvald grupp på ca 8 pers o de hade hittills haft 2 träningar.
Lagidrotter tycker jag verkar vara ett bra förslag. Men på tex. Kirseberg så gick inte det pga. platsbrist. Samma sak med många andra utrymmeskrävande idrotter.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...