Fel att låta fångar träna?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Master skrev:
Dom borde inte få göra det...
Jag tycker att dom borde lägga ner dom större fängelserna i sverige o skicka dom som ska sitta där till en cell i ryssland som man hyr för ca 200kr/dygnet istället för att låta dom ha det så bra som dom har här, där dom tex kan träna och kostar staten 2500kr/dygn!
Men det är ju bara min åsikt!

Menar du vad du säger?

Alla små kids och äldre då som super ner sig så pass att de inte kan ta vara på sig själva kostar nog minst lika mkt, om inte mer, sammanlagt som en sittande i svenskt fängelse. Och det endast pga att de inte vet hur man förtär alkohol i rimliga mängder? Om man låter dem ligga kvar på gatan så har man ju sparat massor med pengar, jag tycker inte att det är en fråga om pengar...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Master skrev:
Dom borde inte få göra det...
Jag tycker att dom borde lägga ner dom större fängelserna i sverige o skicka dom som ska sitta där till en cell i ryssland som man hyr för ca 200kr/dygnet istället för att låta dom ha det så bra som dom har här, där dom tex kan träna och kostar staten 2500kr/dygn!
Men det är ju bara min åsikt!

Din hjärna blir nog också funktionsduglig nångång i framtiden.

Therudeboy

Guest
Ktmjacke visst blir en del botade i fängelset, min pappa är en av dom hans sista volta var bara på 14mån men han sa att det var den sista och slutade med vad han höll på med. Under tiden i fängelse hann han tänka ut en affärsidé och är helt laglig idag. Sen har vi dom som min bror som åker ut och in hela tiden på olika straff, sista sitter han på dropförsök igentligen bara ett slagsmål mellan kompisar men den ena råkade komma in på sjukhus så det blev autmatiskt anmält, han har suttit på ett ställe i umeå,kumla,hall och nu ett i kristianstad och alla har varit slutna. Iofs så har han bara suttit på slutna dom sista åren förutom vid frigång. Själv har jag suttit på ungdomsvård skola inte heller så jävla kul men jag är inte som jag var förr efter det, är en helt annorlunda person och det är jag glad över, men där fanns också gäng, men som du sa innan man väljer villka man är med. //Också en som sköter sig nuförtiden.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Therudeboy skrev:
Ktmjacke visst blir en del botade i fängelset, min pappa är en av dom hans sista volta var bara på 14mån men han sa att det var den sista och slutade med vad han höll på med. Under tiden i fängelse hann han tänka ut en affärsidé och är helt laglig idag. Sen har vi dom som min bror som åker ut och in hela tiden på olika straff, sista sitter han på dropförsök igentligen bara ett slagsmål mellan kompisar men den ena råkade komma in på sjukhus så det blev autmatiskt anmält, han har suttit på ett ställe i umeå,kumla,hall och nu ett i kristianstad och alla har varit slutna. Iofs så har han bara suttit på slutna dom sista åren förutom vid frigång. Själv har jag suttit på ungdomsvård skola inte heller så jävla kul men jag är inte som jag var förr efter det, är en helt annorlunda person och det är jag glad över, men där fanns också gäng, men som du sa innan man väljer villka man är med. //Också en som sköter sig nuförtiden.
Keep up the god work,duuuuude.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...