Felparkare

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Swedie skrev:
Min parkering parkeras det Ofta andra på. Har lust att göra något som gör att dom aldrig mer parkerar där igen, utan att "fatta" att det är jag som gjort det. Lite fegt kanske, men ack vad jag är förbannad.

Just nu står det en dyr merca av nyare modell som dubbelparkerat över 2 platser. Min och en icke-P plats. 1 meter fritt på sidorna. Antar han inte vill att något ska parkera jämnte...

Har just nu satt en lapp på bilen där jag påpekar att jag låter det gå för den här gången. Och sen några punkter efter.....

Jag har inte läst igenom hela tråden. Så jag vet inte om detta förslaget har varit uppe, men om inte.

Skriv ut ett papper med text typ: DU STÅR PÅ MIN PLATS!!! KÖTTSKALLE!!!! med stor fet stil.
Ta lite sånt där spraylim eller vad det kallas.
Spraya det på samma sida som texten på pappret.
Sedan fäster du lappen på vindrutan framför förarplatsen.

Han/hon kommer sedan få ett helsike att få bort lappen.
:hihi

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
War-psycho skrev:
1987945så kanske dom fattar att det finns folk som inte tar skit från andra, och nästa gång kanske blir värre.

Det roligaste jag vet är att se när tufft folk som inte tar skit från andra råkar i luven på annat tufft folk som inte tar skit från andra. Det kan sluta hur som helst men ger garanterat hundraprocentig underhållning.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
War-psycho skrev:
1988051 Är man yrkeschaffis, och kör stora fordon i Stockholm, så uppskattar man deras arbete.
Tyvärr har trafikövervakningen försämrats på senare år, vilket också märks på framkomligheten.

Det är synd att så många bilister skiter i andra, och därmed gör P-lisorna nödvändiga.

Jag bjuder lapplisor på kaffe från bussen när jag ser dom i Stockholm.

Jag har länge funderat på att låta göra klistermärken som liknar "spanska flaggan" man får när man har fått körförbud på bilen och sskriva nått om att dom borde ta en korrespondenskurs i parkering på rätt plats!

MangeO

Med dubbla överliggande allt
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
Två klassiska gubbhojjar, VTR1000 & DRZ 400 (E)
Swedie skrev:
1987455 Min parkering parkeras det Ofta andra på. Har lust att göra något som gör att dom aldrig mer parkerar där igen, utan att "fatta" att det är jag som gjort det. Lite fegt kanske, men ack vad jag är förbannad.

Just nu står det en dyr merca av nyare modell som dubbelparkerat över 2 platser. Min och en icke-P plats. 1 meter fritt på sidorna. Antar han inte vill att något ska parkera jämnte...

Har just nu satt en lapp på bilen där jag påpekar att jag låter det gå för den här gången. Och sen några punkter efter.....

Har han parkat på din ruta måste det väl betyda att han vill ge dig bilen som present. Bryt den och kräng den på blocket, alt plocka av alla hjul, backspeglar å annat du kan få loss och sälj skiten.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping