BeyondEvil
*****ninja
Kommentarerna till folkbladet-artikeln är fantastiskt roliga stundtals.
Hon gjorde sin bästa säsong i karriären och sköt Liverpool till titeln i höstas. Men nu slutar Louise Schillgard (tidigare Fors) bara 24 år gammal – och skickar samtidigt en hård känga till förbundskapten Pia Sundhage.
– I Sverige får man inte ha en viss karaktär, de är karaktärsrädda, säger förre landslagsspelaren.
Något hon ger förbundskapten Pia Sundhage kritik för.
– Jag vet att vad jag än gör kommer jag aldrig att komma med. Hon har sina spelare. Jag är tusen gånger bättre nu än vad jag var när jag var med och jag vet att jag inte är sämre än någon annan, men hon väljer sina spelare.
Schillgard fortsätter:
– Hon har inte ens varit och kolla på mig, inte hälsat. Hon har varit nere och kollat på Sofia (Jacobsson) och inte kollat på mig, för mig är det bara... äh, det är lika bra att jag inte säger något. Jag blir inte lyckligare av att spela i landslaget och det är inget jag är ledsen över.
– Just nu prioriterar jag mitt privatliv. Jag har ingen lust att ha distansförhållande med min man. Vi har haft distans i två år och eftersom jag inte har någon flickvän som kan följa med och spela i samma lag, ofta är det så man gör i damfotboll, blir det svårt. Det hade varit lättare om man var lagd åt andra hållet.
Vad heter den snubben?
Vad heter den snubben?
Vad heter den snubben?
Kvinnor värda högre lön än män
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |