Feminist as

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Skriver jag att utspelen i sig måste vara bra?!
...Schymans fantasifoster "mansskatt" vad en vidunderligt absurd och puckad idé men fyllde sitt syfte.. Den fick var och varannan liten surmulen medborgare att diskutera jämnställdhet...
Om de så ägnade fem minuter av kvartsrasten åt att diskutera generella könsfrågor efter att ägnat de första tio åt att svära över schyman så är det ju iaf fem minuter mer diskussion än om Schyman aldrig öppnat munnen...

I de länder med svagast feminströrelser i västvärlden så har kvinnorna bäst villkor. Är det inte en förunderlig värld vi lever i? :)
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Hade killar födda sjuttio eller senare haft kuk nog att öppna ögonen och ifrågasätta tillvaron i de här sammanhangen så hade det varit uppenbart hur fel det är även inom fullt jämförbara yrken.

Som ingenjör/tekniker kan jag utan omsvep erkänna att tjejer tyvärr halkar efter och att det är aldeles för många fyrtiotalister som inte involverar unga tjejer på samma sätt i projekten som unga killar.

Det är allas vårat ansvar att vara medvetna om det och streta emot om möjligt... om vi ska ha rätten att påstå att vi bryr oss.
 

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Ort
hus
Hoj
54
korvgubbe skrev:
Nej, men så länge alla män hellre gnäller på Schyman och Winberg än deltar i förändringsarbetet kommer rabiata feminister som de behövas för att hålla debatten i gång...
Tror ändå det är fel ända att starta i och vi svenskar har ju en förmåga att värna mer om både vargar o sälar än människor. Läste en helsida om en tjuvskjuten varg. Och i en liten notis längst ner på sidan stog det om någon stackare som fått kniven i sig. Snacka om snevridet
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Ninjaboy skrev:
... Det är ju allmänt känt att kvinnor begär lägre lön på anställningsintervjuerna, är det männens fel också?


Till viss del är det naturligtvis det? Männens eller samhällets fel, men som tjej är det tyngre att hävda dig i lönekriget.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mr o skrev:
Tror ändå det är fel ända...

I vilken ände ska de börja i då?
"Vi" män gör ju inte ett skit om vi inte blir tvingade och så länge som de inte kan tvinga oss verkar det ju som män hellre gnäller på feminister här bland sina tuffa ryggdunkande grabbpolare än att faktiskt själva slå ett slag för att förändra så extrem-feminister inte längre blir nödvändiga...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Mr o skrev:
Att dom orkar. Tänk om dom la energin på nått vettigt.


Kämpa för t ex mäns våld mot kvinnor är inte det bra :va, o att män som har hjärtsmärtor tas på större allvar än kvinnor med samma symtom vet jag stämmer då jag arbetar på ett större sjukhus.
Tråkigt men sant.

Man har beslutat att ta bort den s.k speciella tjejtaxan på taxiresor, :7peta blir ni glada nu.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
2fast4hjo skrev:
o att män som har hjärtsmärtor tas på större allvar än kvinnor med samma symtom vet jag stämmer då jag arbetar på ett större sjukhus.

..kvinnor lever ju generellt sätt längre än män så då får vi väl se till att prioritera män först! :rolleyes:
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Mr o skrev:
Tror ändå det är fel ända att starta i och vi svenskar har ju en förmåga att värna mer om både vargar o sälar än människor. Läste en helsida om en tjuvskjuten varg. Och i en liten notis längst ner på sidan stog det om någon stackare som fått kniven i sig. Snacka om snevridet
Jag förstår inte din logik, du tycker inte att kvinnor ska få samarbeta för att få till ett mer jämlikt samhälle, sådana aktiviteter avfärdar du med typiska IQ-tuggummi-meningar som "står dom och pissar också?" och sen börjar du babbla osammanhängande om vargar?

Jag förstår inte att det är så provocerande för en del att kvinnor går ihop i grupp för att försöka få till ett mer jämlikt samhälle, det är väl bara bra eller?
 

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Ort
hus
Hoj
54
korvgubbe skrev:
I vilken ände ska de börja i då? ...
Jag har inte en aning men ska det ske en förändring i det nuvarande svenska sammhället så måste den förändring ske ifrån grunden. Jag tror inte att små uppstickare kan åstakomma någonting. Men det är min uppfattning och jag är ingen politiker.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
2fast4hjo skrev:
.....

Man har beslutat att ta bort den s.k speciella tjejtaxan på taxiresor, :7peta blir ni glada nu.

Jajjemensan. Nu blir det ännu fler packade, ensamma brudar i mörka undanskymda gångtunnlar. ........



:3freak
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mr o skrev:
Jag tror inte att små uppstickare kan åstakomma någonting. Men det är min uppfattning och jag är ingen politiker.

Tror du på fullaste allvar att ett feministparti någonsin haft avsikten att försöka få regeringsmakten eller något dyl?!

De har ett enda syfte och det är att lyfta feministiska frågor på dagordningen. Få beslut att fattas med jämnställdhet som bas på samma sätt som miljöpartiet vill ha miljöhänsyn som grund för alla beslut som fattas..

De vill ju knappas konkurera med GP och Partiet(Tm)..
 

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Ort
hus
Hoj
54
sgtpepper skrev:
Jag förstår inte din logik, du tycker inte att kvinnor ska få samarbeta för att få till ett mer jämlikt samhälle, sådana aktiviteter avfärdar du med typiska IQ-tuggummi-meningar som "står dom och pissar också?" och sen börjar du babbla osammanhängande om vargar?
Jag förstår inte att det är så provocerande för en del att kvinnor går ihop i grupp för att försöka få till ett mer jämlikt samhälle, det är väl bara bra eller?
Självklart är det bra men jag tror inte att dom kan göra någonting åt det nuvarande svenska samhället som det ser ut idag
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Chrille skrev:
Jajjemensan. Nu blir det ännu fler packade, ensamma brudar i mörka undanskymda gångtunnlar. ........



:3freak


Uhh hemska tanke, fast jag släpper inte gärna iväg min tös ensam i en taxi heller.
Då e jag mer än gärna nykter istället & skjutsar å hämtar henne.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Till och med Fettot säger ju att de kommer göra det, enda anledningen att stödja ett sådant initiativ.

nej nej... nu är du ute och cyklar... Göran Pompös sa väl att han såg ett sådant parti som ett hot, inte som en konkurent... Klart de är ett hot om de stjäl röster från V och MP och S så att V ramlar ut ur riksdagen så vänsterblocket förlorar sin majoritet... "Liten tuva" du vet
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
nej nej... nu är du ute och cyklar... Göran Pompös sa väl att han såg ett sådant parti som ett hot, inte som en konkurent... Klart de är ett hot om de stjäl röster från V och MP och S så att V ramlar ut ur riksdagen så vänsterblocket förlorar sin majoritet... "Liten tuva" du vet

Gör du skillnad på "hot" och "konkurrent"? Det är ju samma sak, trötter. :pannkyss Eller tror du han menade att de kommer komma och gnida sina smutsiga fjällrävenparkas mot Fettots specialsydda Tigerkostym i strl 274? :va
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Det är en sak jag inte förstår.
I undersökning efter undersökning visar det att kvinnor tjänar mindre för att göra samma jobb som en man. Borde det inte då finnas väldigt lite kvinnor arbetslösa? Det är ju billigare att anställa en kvinna... :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top