Fick inte plats i berg o dal-banan, gråter ut i pressen..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Snus är nog inte gott när man är 2 år gammal, och då garanterat tuggar och sväljer det :tungan Or am I wrong? :tungan

Lillebror brukade sno fars snusdosor och äta upp det i den åldern. Han mådde inte illa av det heller, men tydligen levererade han saker i blöjorna som kunde klassas som kemisk OCH biologisk stridföring efteråt.
Han gillade skiten redan som liten. :yoparty

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En klar amerikanisering pågår tyvärr i Sverige. Vill vi ha amerikansk snabbmat så lär vi även få deras överviktsproblem. Är väl bara en tidsfråga innan även skolbespiningarna ska privatiseras som i USA. :7peta

Vem har tid att laga mat idag? Affärerna har mer färdigmat än råvaror... :rolleyes:

Men vilket parti skulle gå till val med ett löfte om en närings-skatteväxling? Ju mindre näring, desto högre skatt? Långsiktigt så skulle det förmodligen löna sig, i form av lägre sjukvårdskostnader. Man måste ju göra så mycket annat för att visa att man är framgångsrik och följer de senaste trenderna... Med tanke på hur få kalorier 30 min på gymmet verkligen förbränner, borde de flesta koncentrera sig på vad de stoppar i sig. Det krävs verkligen mycket gym för att kompensera dåliga matvanor...

Jag tycker mig dock märka att utvecklingen går åt andra hållet.
Det har blivit modernt med kvalitet, närproducerat och ekologiskt.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag är förvånad att hon orkade lyfta på luren och ringa till Aftonbladet. Och folk säger att tjockisar är lata...

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Det är helt ok att vara överviktig så länge man är medveten om det och försöker hålla det under kontroll.
Det jag inte fattar är människor som blir feta och inte märker sina fysiska begränsningar. Det är ingen liten Donna om hon inte får plats i balder. Redan i kön borde hon insett detta.

Hur kan det komma sig att de inte märker att de blivit så feta av att de inte kan göra saker som de kunde förut och inte gör något åt det?

I ett tv-program ala biggest looser skulle deltagarna springa 500 meter som start på programmet. Bara 1 klarade det! Hur kan man låta det gå så långt??

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
springa 500 meter .... jag e väll "normal ölmage fet" (vettefan har ingen våg men tippar på 95-100 pannor å ca 185 nånting) .... klarar på min höjd å springa 100 meter :D .... iofs rökare å allmänt osunt leverne i 20 år :rolleyes:

(hmmm... kanske klarar det iofs , har ärligt talat inte sprungit sen lumpen , då klippte vi en mil första dagen :brinnerup visserligen med 2 arga kadetter gapandes när man höll på å kräkas)

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Det klarar du lätt. Vi snackar inte 400 meters sprint tempo. Utan små joggandes i 500 meter utan att stanna och hämta andan i 2 minuter. Sen har du ett tv-team i arslet.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ahh... skillnad på springa å jogga , springa för mig e med tempo ...

kanske skulle börja springa (eller nja jogga ... nja , gå med fart :tungan ) nån dag i veckan så kaggen stannar i växten så jag får åka med Balder :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det är helt ok att vara överviktig så länge man är medveten om det och försöker hålla det under kontroll.
Det jag inte fattar är människor som blir feta och inte märker sina fysiska begränsningar. Det är ingen liten Donna om hon inte får plats i balder. Redan i kön borde hon insett detta.

Hur kan det komma sig att de inte märker att de blivit så feta av att de inte kan göra saker som de kunde förut och inte gör något åt det?

I ett tv-program ala biggest looser skulle deltagarna springa 500 meter som start på programmet. Bara 1 klarade det! Hur kan man låta det gå så långt??

Frun gillar det programmet så det blev att vi satt och kollade på det... det som är så tragiskt är att de blir fetare o fetare, mår dåligt över att de blivit feta och tröstäter och blir således ännu fetare sen verkar allt ha blivit som ett stort mörker och de märker inte att de bara blir ännu fetare. Var ju vissa där som blev helt paff över att inte orka springa 500m och när de sen ställde sig på vågen kom nästa chock "VAAA! Väger jag sååå mycket!!!".
Säger en hel del om människans förmåga att blunda för det uppenbara.

Men jag måste säga att jag beundrar vissas bestämda vilja att göra något åt det i det programmet. :tummenupp

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
För er som sett sekvensen är det sorgligt. Ingen som kan sitta på en hoj kan vara i den situationen. Ni kanske tycker det är jobbigt att springa 500 meter till bussen. Men skulle jag säga spring 500 meter så får ni en tusing så skulle det vara en baggis. Dessa människor hade inte klarat det även om det fått 5000.

Slutligen kan jag tycka lite synd om tjejen inte för sin övervikt men vad hon ville få ut var att de kanske redan i biljettluckan skulle kunna sagt något om att hon inte skulle kunna åka alla attraktioner. Nu framställs hon istället som en fet kossa som inte förstår sitt eget bästa. Undra om hon kom ner i Flumride stocken??

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO