Fick inte plats i berg o dal-banan, gråter ut i pressen..

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jörgen vill antagligen säga att det inte är ngt fel på tjockisar.

För övrigt:

Det kostar inget att vara trevlig (Lemmy Kilmister) Detta gäller både Tjock och Smalutseendeideal.

Det jag retar mig på är cyniska, inskränkta, dömmande, skadeglada, hänsynslösa, inkompetenta, prestigefulla, bittra och okärleksfulla människor utan självinsikt och empati.
Det spelar ingen roll hur mkt skatt en sådan människa betalar, hur den ser ut eller hur "hälsosamt" den lever o tränar. Den är ändå ingen positiv tillgång för sin omgivning.

Ang egentliga ämnet: Kan man inte få på sig bältet eller är för kort så får man stå sitt kast när det gäller åkedon. Dock onödigt o ta det med pressen, men folk är ju så känsliga för allt i dag, det står ju klart.

Ett steg i rätt riktning är att tänka på vad man själv gör, skriver o säger, Hur uppfattas det, vilket syfte fyller det? Etc..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad hade dina polare med artikeln att göra då? Å vad vill du säg? Att är du inte snygg får du va rolig. Kan du inte åka karusell får du spela gura.
Hur gör man då man möter en humorbefriad tjockis, en som inte har det där medryckande böljande skrattet som får en att tro att tvättmaskinen börjar centrifugera i källarn. En som blir andfådd bara av att tänka på en oneliner. Vilket tröstepitet skall vi ge till dom?
Vad jag ville säga var att man inte kan beskriva en personlighet utefter hur tjock eller smal man är.
Dvs att inte alla tjockisar är lättkränkta, självömkande, anmälningsbenägna, lågpresterande, saknar självrespekt osv. Utan att det tvärtom tycks finnas lika stor varians av personliga egenskaper hos dem som hos normalviktiga och spinkisar.

Om man är normalbegåvad är ju detta så självklart att mitt inlägg ter sig märkligt.

Du har helt rätt Jörgen.
Ber härmed samtliga berörda om ursäkt för min bristfälliga uppfostran och mitt inskränkta sätt att tänka. Mina åsikter saknar grund helt och hållet.
Med detta går jag vidare, en lärdom rikare. Hoppas du/ni kan göra detsamma.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bra!

Last edited:

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Vad jag ville säga var att man inte kan beskriva en personlighet utefter hur tjock eller smal man är.
Dvs att inte alla tjockisar inte nödvändigtvis är lättkränkta, självömkande, anmälningsbenägna, lågpresterande, saknar självrespekt osv. Utan att det tvärtom tycks finnas lika stor varians av personliga egenskaper hos dem som hos normalviktiga och spinkisar.

Om man är normalbegåvad är ju detta så självklart att mitt inlägg ter sig märkligt, men nu skrev jag inte till intelligentian.

Precis det jag menade med. Men det framstår ju inte som korvspadsklart för att du har några välgödda glada i bekantskapskretsen eller hittar en korpulent gitarrvirituos på tuben.

Men vi är överens :tummenupp

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Nä men det funkar att punktbeskatta dessa varor. Det är t.o.m ganska lönsamt för staten.

Möjligt. Frågan är om det har någon större effekt. Folk kommer nog fortsätta äta dålig mat, bli sjuka av det och ångra sig när det är för sent för att ångra sig :) Det känns lite som om att det inte gått in för de som är grovt överviktiga att man faktiskt kan bli väldigt sjuk av det. Eller så ignorerar de det, såsom folk som röker gör (antar jag). Tyvärr. Men försöka kan man ju alltid! De sägs ju att vi blir allt tjockare här i Sverige så något behövs väl göras. Om inte annat för folkhälsans skull, som sagt.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag är förvånad att ingen lagt upp en bild på Stina än.

Jag får väl bita den sura tjuren i hornen och göra det själv. :brynad

View attachment 365517

:3freak

mmm tänk att få vakna en söndagmorgon och tänka: åhhh är allt detta mitt :D

Påminner om ett fruntimmer jag hörde beklaga sig för sin kompis om hur svårt hon hade att gå ner i vikt,i kassakön på Hemköp i Tyringe för några år sen.

Hon var nog ca 160 och vägde säkerligen 130 pannor.
Vad hon la upp på varubandet var. 8-10 färdigrätter, storpack Billys panpizzor, limpa rostbröd, påse med lösgodis modell stor och proppfylld, 2 påsar chips, ostbågar och 4 st 1.5 liters Coke Zero.

Jag sa högt och tydligt: Nä jag förstår inte heller hur du kan ha problem med övervikt när du dricker Coke Zero.

Fniss hördes lite överallt ifrån köerna från folk som hade hört henne innan.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
De sägs ju att vi blir allt tjockare här i Sverige så något behövs väl göras. Om inte annat för folkhälsans skull, som sagt.

En klar amerikanisering pågår tyvärr i Sverige. Vill vi ha amerikansk snabbmat så lär vi även få deras överviktsproblem. Är väl bara en tidsfråga innan även skolbespiningarna ska privatiseras som i USA. :7peta

Vem har tid att laga mat idag? Affärerna har mer färdigmat än råvaror... :rolleyes:

Men vilket parti skulle gå till val med ett löfte om en närings-skatteväxling? Ju mindre näring, desto högre skatt? Långsiktigt så skulle det förmodligen löna sig, i form av lägre sjukvårdskostnader. Man måste ju göra så mycket annat för att visa att man är framgångsrik och följer de senaste trenderna... Med tanke på hur få kalorier 30 min på gymmet verkligen förbränner, borde de flesta koncentrera sig på vad de stoppar i sig. Det krävs verkligen mycket gym för att kompensera dåliga matvanor...

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
En klar amerikanisering pågår tyvärr i Sverige. Vill vi ha amerikansk snabbmat så lär vi även få deras överviktsproblem. Är väl bara en tidsfråga innan även skolbespiningarna ska privatiseras som i USA. :7peta

Vem har tid att laga mat idag? Affärerna har mer färdigmat än råvaror... :rolleyes:

Men vilket parti skulle gå till val med ett löfte om en närings-skatteväxling? Ju mindre näring, desto högre skatt? Långsiktigt så skulle det förmodligen löna sig, i form av lägre sjukvårdskostnader. Man måste ju göra så mycket annat för att visa att man är framgångsrik och följer de senaste trenderna... Med tanke på hur få kalorier 30 min på gymmet verkligen förbränner, borde de flesta koncentrera sig på vad de stoppar i sig. Det krävs verkligen mycket gym för att kompensera dåliga matvanor...

Så sant så sant!

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Han får nog tänka om, finns ju ett uttryck: snus, mus och brännvin!
Tänk du om du har en drink i handen så har han ju allt.

Fast jag håller med honom snus smakar örkusblaffa!!!!

Snus smakar underbart gott! Och då ska man inte snusa någon jävla Catch eller skit utan det ska smaka SNUS! Grovsnus is the shiet I tell you. Mums!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO