Fick inte plats i berg o dal-banan, gråter ut i pressen..

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Jag är fet, verkar ha många personer på det här forumet som ogillar mig för min kropp.
I varje tråd där det handlar om någon tjock så kommer det en massa inlägg om flodhästar, hatar fetton m.m.
Mycket märkliga människor som gillar att nedvärdera andra tycker jag:va:va
Har du jättestora problem med att acceptera att allt inte kan skräddarsys efter din trots allt avvikande kroppsform?
Korkade fetton skall hatas, men inte för att dom är fetton, utan för att dom är korkade ;)

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Är man Så fet så tycker jag man ska söka hjälp eller bli tvingad till hjälp, något är ju inte rätt ifall man äter så mycket och att man skadar sig själv.

Folk som är feta och där anledningen inte är graviditet eller har sjukdomar, måste sluta nervärdera sig själva och ha detta självdestruktiva beteende.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Flytvirke.. Passar på vilket sätt?

Flatfeet, Weaknee eller helt enkelt Lartass hade varit passande.

Feta har ingen självrespekt och får därför inte min heller.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tycker det där är över gränsen. Rent mobbinginlägg som inte alls har med artikeln att göra.
Tycker du ska fundera på om du är forummaterial eller ej.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Alla har inte viljan eller lusten att hålla sig i form, så är det och går bara att motarbeta på ett sätt... Att lägga all skatt på maten på det onyttiga och flottiga och skattebefria det nyttiga... Jag tycker det är skrämmande dyrt när man går bland dom gröna hyllorna och ska handla.. Det borde vara billigt och mc donalds borde vara svindyrt, liksom alkoholen, för folkhälsans skull...

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Är man Så fet så tycker jag man ska söka hjälp eller bli tvingad till hjälp, något är ju inte rätt ifall man äter så mycket och att man skadar sig själv.

Folk som är feta och där anledningen inte är graviditet eller har sjukdomar, måste sluta nervärdera sig själva och ha detta självdestruktiva beteende.

Tycker INTE att vi ska gå den vägen att tvinga folk att göra ditt eller datt "för att de skadar sig själv", eller ja inte mer än vad som redan görs.
Om du hårddrar det kommer det tillslut bli curling av hela befolkningen från staten "Du kan ju ev göra illa dig"
Glömm allt som har med MC att göra. Det är ju livsfarligt! Du dör ju DirEct!
Röker du? Inspärrning på livstid!
Alohohol? Nänänä det kan ju missbrukas, du får max ett litet glas vin i veckan, (övrig typ av alkohol... Hahaha den trodde du på)
Sportbil? Tvångsförsäljning
Automatisk GPS hastighets övervakning o kör du för fort blir du av med kortet på livstid.

tja listan går göra lång.

De största anledningarna till att folk är kraftigt överviktiga är brist på motivation att ta tag i problemet.
Näst största anledningen är brist på insikt att det är ett problem.
Hittar du lösningarna på de två bitarna ... tja då kan du göra dig snuskigt rik ;)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Måste säga att många av mina mer roliga kompisar är rätt omfångsrika. Såna som kan sätta fart på vilken fest som helst. Kan vara lite avundsjuk på deras ständigt glada humör, även om jag ser att de ofta har det jobbigt med kroppen och nog inser att de lever sig sjuka om de fortsätter.

Här är en favvotjockis från YT. Ingen pojkbandskropp, men chef på gura :buga
http://www.youtube.com/watch?v=ATub40Npxik

Last edited:

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
f.d fordonsägare
Har du jättestora problem med att acceptera att allt inte kan skräddarsys efter din trots allt avvikande kroppsform?
Korkade fetton skall hatas, men inte för att dom är fetton, utan för att dom är korkade ;)

Har inga problem att acceptera att tjocka människor inte kan göra allt, inga problem att folk tycker att skriverierna i tidningarna om Lisebergshändelsen.

Tycker att mobbningsskriverier i allmänhet är lågt helt enkelt:tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
De största anledningarna till att folk är kraftigt överviktiga är brist på motivation att ta tag i problemet.

Pratar vi kraftigt överviktiga så finns det nog en del annat som spelar in men då enkla förklaringsmodeller är melodin på SH så skall jag inte gå i polemik med dig.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17

Låt mig vara fet i fred för bövelen!

Det är ju nästan som om jag skulle proklamera att man behöver ett visst IQ för o få göra IVF.

Vad har du för personliga egenskaper då? Skulle vilja veta så jag kan beodra dig lämpliga åtgärder.

Nähänä, just det..

Vi är alla ju olika i detta landet men en sak har de flesta av oss gemensamt och det är att vi är relativt fria och det skall vi vara rädda om. Det är ju det Dizzy illustrerar.

Erkänner dock att just den tån var öm redan från början.

120kg/189cm (använder enheter så ingen tror att jag är 120 lång o väger 189)
och jag får plats i Balder men får inte flyga Gripen, buhu ;)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Hälsa är inte att hålla sig iform det är att må bra och vara glad.

Jag vill må bra den tiden jag lever, inte leva efter alla livsstilsideal som visar sina fula nunor överallt.
Jag kan tänka själv och vill inte bli påprackad åsikter som rör min fysik eller intellekt.

Ett exempel på denna frihet som jag vill bevara är att tex kunna ha, och få behålla, en avatar på ett mc-forum som illustrerar BDSM/förnedring (eller vad jag skall säga) även om inte folk i allmänhet tjusas av detsamma.

Alla har inte viljan eller lusten att hålla sig i form, så är det och går bara att motarbeta på ett sätt... Att lägga all skatt på maten på det onyttiga och flottiga och skattebefria det nyttiga... Jag tycker det är skrämmande dyrt när man går bland dom gröna hyllorna och ska handla.. Det borde vara billigt och mc donalds borde vara svindyrt, liksom alkoholen, för folkhälsans skull...

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Tycker INTE att vi ska gå den vägen att tvinga folk att göra ditt eller datt "för att de skadar sig själv", eller ja inte mer än vad som redan görs.
Om du hårddrar det kommer det tillslut bli curling av hela befolkningen från staten "Du kan ju ev göra illa dig"

Problemet är att vi redan gått den vägen, fast åt andra hållet. Livsmedelsindustrin har gjort urvalet åt oss och erbjuder mängder av billig mat, fullproppad med socker. Regleringar av t ex socker skulle kunna ha positiva effekter då socker gör många överviktiga och leder till fetma och diabetes. I sådana fall där något orsakar sjukdomar som medför stora kostnader för samhället finns det anledning att styra med regleringar. I det här fallet så skulle det snarare öka människors valfrihet.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Hälsa är inte att hålla sig iform det är att må bra och vara glad.

Jag vill må bra den tiden jag lever, inte leva efter alla livsstilsideal som visar sina fula nunor överallt.
Jag kan tänka själv och vill inte bli påprackad åsikter som rör min fysik eller intellekt.

Ett exempel på denna frihet som jag vill bevara är att tex kunna ha, och få behålla, en avatar på ett mc-forum som illustrerar BDSM/förnedring (eller vad jag skall säga) även om inte folk i allmänhet tjusas av detsamma.
Det jag menade med skatterna är att då får i alla fall dom som väljer den flottiga kosten, betala för sina egna efterräkningar.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det jag menade med skatterna är att då får i alla fall dom som väljer den flottiga kosten, betala för sina egna efterräkningar.

Man kan ju kanske punktbeskatta mat med högt fettinnehåll och mycket socker och ta dessa intäkter och subventionera nyttig mat? Fast det har nån säkert tänkt på redan. :glömdet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Man kan ju kanske punktbeskatta mat med högt fettinnehåll och mycket socker och ta dessa intäkter och subventionera nyttig mat? Fast det har nån säkert tänkt på redan. :glömdet

Är inne på ditt spår.

Eftersom man självklart inte kan beskatta råvaror eller enkla produkter som smör, grädde, bacon o.s.v.(enligt mig alltså) så tycker jag att det vore fullt rimligt att beskatta färdiga produkter. Typexemplet är all färdigmat. "Onyttig" mat får 35% moms medan nyttig mat får 15% moms (typ)...
Ganska snabbt skulle Dafgård, Findus, Felix och alla andra se att det plötsligt blir mer värt att konkurrera med schyssta råvaror än att bara slänga på extra ost för att det skall säljas bra ur frysdisken.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Är inne på ditt spår.

Eftersom man självklart inte kan beskatta råvaror eller enkla produkter som smör, grädde, bacon o.s.v.(enligt mig alltså) så tycker jag att det vore fullt rimligt att beskatta färdiga produkter. Typexemplet är all färdigmat. "Onyttig" mat får 35% moms medan nyttig mat får 15% moms (typ)...
Ganska snabbt skulle Dafgård, Findus, Felix och alla andra se att det plötsligt blir mer värt att konkurrera med schyssta råvaror än att bara slänga på extra ost för att det skall säljas bra ur frysdisken.

Det funkar ju på bensin, tobak och sprit. :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det funkar ju på bensin, tobak och sprit. :)

Jo, men att en råvara är onyttig är inte detsamma som att måltiden den ingår i är onyttig, därför vill jag heller inte beskattas extra för att jag köper den.
Om man med momsen styr så att det blir lika konkurrenskraftigt att göra sund, god mat som att göra billig mat lockande genom att tillsätta fett, salt och socker så kommer Majas Nyttiga Måltid kunna konkurrera prismässigt med Fettopizza La Grande med Extra bukfett och salt.
Ett problem när man står vid färdigrätterna är ju att en fryspizza eller bechameldränkt lasange ofta är 20kr billigare än de mer sunda alternativen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024