Fick inte plats i berg o dal-banan, gråter ut i pressen..

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag var förut fet, och eftersom det var mitt egna fel att jag stoppade i mig så mycket onyttigt så fick jag skylla mig själv om jag inte kunde göra vissa saker. Att gråta över att liseberg inte monterat 5 meter långa bälten eller inte gjort stolarna i släng-gungan som 3 sits-soffor är bara löjligt, hade man haft något i hjärnan så hade man fattat att man inte kan göra vad som helst när man är stor som ett hus.

Vore ju underbart om det kommer ut en ny artikel snart "Karin högg av båda sina ben - fick inte hoppa bungy-jump".... Det är ju bedrövligt att de som anordnar "riktig" bungyjump att de inte anpassat det för dem som inte har några ben. Suck. :va

Slutligt om kvinnan som inte fick åka karusell:
attention_whore3.jpg

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Tycker det där är över gränsen. Rent mobbinginlägg som inte alls har med artikeln att göra.
Tycker du ska fundera på om du är forummaterial eller ej.

Jag vet att ursäkten för att få kalla överviktiga det ena och det andra i denna tråd är damens dåliga självinsikt, den använde inte jag.
Du tycker alltså att alla inlägg före mitt genomsyras av respektfullhet och hänsyn?
Läs gärna om tråden från början isf.
Mobbing? Nej, det är faktiskt så jag känner men springer inte runt och trakasserar överviktiga för det.
Lite politiskt inkorrekt kanske men då får det vara det.

Om jag är forummaterial eller ej lär väl visa sig om jag blir bannad.

Förlåt för all del om du känner dig kränkt.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Hon borde givetvis inte dragit det till media, för felet ligger ju inte hos liseberg som följer sina säkerhetsregler utan hos henne som borde veta sina begränsningar.

Inget fel i att ha ett par extra kilo så länge man är medveten om sina begränsningar.
några kilo är ju bra att ha om man nu skulle drabbas av någon sjukdom :fakta

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Gött o vara höginkomsttagare då så jag har råd... Men de andra i samhället då? Skall vi få ännu mer skillnad mellan dom som har mycket och de som har lite?

Mat (i affären) är en av de varor som folk inte sparar in på tror jag, precis som vi fordonsägare är relativt okänsliga för bensinpriset.

Mitt förra inlägg riktade sig mer mot hälsa, men punktskatt nej tack.

Inte fan lätt o vara socialliberal i dagens läge. Och tjock.

Man kan ju kanske punktbeskatta mat med högt fettinnehåll och mycket socker och ta dessa intäkter och subventionera nyttig mat? Fast det har nån säkert tänkt på redan. :glömdet

Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Man kan ju kanske punktbeskatta mat med högt fettinnehåll och mycket socker och ta dessa intäkter och subventionera nyttig mat? Fast det har nån säkert tänkt på redan. :glömdet
Fast hellre äter jag riktigt socker och t.ex vanlig cremefraiche än nåt som är sötat med aspartan och fullt av förtjockningsmedel

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alla har inte viljan eller lusten att hålla sig i form, så är det och går bara att motarbeta på ett sätt... Att lägga all skatt på maten på det onyttiga och flottiga och skattebefria det nyttiga... Jag tycker det är skrämmande dyrt när man går bland dom gröna hyllorna och ska handla.. Det borde vara billigt och mc donalds borde vara svindyrt, liksom alkoholen, för folkhälsans skull...

Nog är det väl fan om man inte skall få njuta av en god burgare bara för att man är låginkomsttagare?! :7peta:gnissla

Det jag menade med skatterna är att då får i alla fall dom som väljer den flottiga kosten, betala för sina egna efterräkningar.

Hur gör man då med de motionsfanatiker som promt ska ut i skogen & springa och bryter benet? Eller dom som gillar att simma & hamnar i drunkningstillbud?
Skall man resonera som dig så är det bara att avskaffa offentligt finansierad sjukvård.
Ett dera har man det, och så gäller det för alla, eller så skiter man i det totalt. Funkar inge vidare att dra gränser då alla jävligt gärna vill ha överkommlig sjukvård när de behöver det, men ingen vill betala för det.

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Då får man lära sig att laga god mat på nyttiga livsmedel som är skattebefriat.. För det går att laga gott på det oxå.. Helt otroligt, men så är det faktiskt.. Om man nu skulle tycka det är för dyrt för 200 kr för en big mac o co :)

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Tycker de är sorgligt hur de är accepterat att klanka ner på tjocka människor !
Vore intressant att se hur accepterat detta vore om de istället handlade om en turban/slöjbärare som inte fick åka med för den kan ramla av. Eller att vegitarianer inte får skolmat med argumentet att det är deras eget val och att vi kan inte anpassa oss efter deras "avikande" beteende. Tror inte de hårda tonen om eget val osv hade klingat lika högt.
Klart hon får skylla sig själv men tycker att om de finns gränser för magar borde de väll framgå innan man köper på samma sätt som krav på längd?

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Hade en turban eller slöja setts som en säkerhetsrisk så hade man förmodligen inte fått åka med det heller, jag lagar inte separat mat för att någon är vegeterian i ett sällskap, på samma villkor som att den inte kommer tillaga kött till mig om jag är där på middag. den personen kan äta potatis och sallad hos mig lika mycket som jag kan äta potatis och sallad hos dem.

Får man inte plats i en viss karusell så får man inte, simple as that, eller skulle personen fått åka med utan bälte o ramlat ur i stället? Samma sak om en bodubuilder på 140 kg och en axelbredd på 1,5 x vanlig person skulle vilja åka och inte får plats, är det diskriminering då med?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Hade en turban eller slöja setts som en säkerhetsrisk så hade man förmodligen inte fått åka med det heller, jag lagar inte separat mat för att någon är vegeterian i ett sällskap, på samma villkor som att den inte kommer tillaga kött till mig om jag är där på middag. den personen kan äta potatis och sallad hos mig lika mycket som jag kan äta potatis och sallad hos dem.

Får man inte plats i en viss karusell så får man inte, simple as that, eller skulle personen fått åka med utan bälte o ramlat ur i stället? Samma sak om en bodubuilder på 140 kg och en axelbredd på 1,5 x vanlig person skulle vilja åka och inte får plats, är det diskriminering då med?

Håller med dig på alla punkter de jag reagerar på är de "hat" eller brist på sympati de blir så fort de handlar om tjocka människor.
Att hon skulle få igenom detta som diskriminering är inte troligt.
Då de för lite sedan var uppe i media en tjej som vart nekad ett serverings jobb pga att chefen tyckte hon var för tjock och hon var inte på något vis onormalt tjock/fet bara lite mjuk runt kanterna.
DO dömde då till chefens fördel då man tydligen inte kan bli diskriminerad för kroppsform. Endast om de gäller "kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder."
Tycker de bara är konstigt att vissa frånsteg från normen får man skylla sig själv medans andra så ska man blir så jävla gulligullad med.

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Tycker de bara är konstigt att vissa frånsteg från normen får man skylla sig själv medans andra så ska man blir så jävla gulligullad med.

Bästa boten mot det borde ju vara att sluta upp med att curla öht.
Bara att säga "Livet är hårt och orättvist! Välkommen"

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag vet att ursäkten för att få kalla överviktiga det ena och det andra i denna tråd är damens dåliga självinsikt, den använde inte jag.
Du tycker alltså att alla inlägg före mitt genomsyras av respektfullhet och hänsyn?
Läs gärna om tråden från början isf.
Mobbing? Nej, det är faktiskt så jag känner men springer inte runt och trakasserar överviktiga för det.
Lite politiskt inkorrekt kanske men då får det vara det.

Om jag är forummaterial eller ej lär väl visa sig om jag blir bannad.

Förlåt för all del om du känner dig kränkt.

Jag tog det i mina ögon värsta inlägget. Det du gör där är ju just att rikta kraftiga trakasserier mot överviktiga
Ditt inlägg...
Flytvirke.. Passar på vilket sätt?

Flatfeet, Weaknee eller helt enkelt Lardass hade varit passande.

Feta har ingen självrespekt och får därför inte min heller.

....kritiserade inte beteendemönstret hos anmälaren i artikeln, vilket däremot de flesta andra i tråden däremot tog fasta på. Se tex Koffes inlägg här ovan så ser du en fundamental skillnad mot ditt.

Ang kränkt: Jag väger 95 och är 187, jag identifierar mig inte (rätt eller fel) med gruppen du angrep. Det hade inte spelat ngn roll om det istället för "fetton" hade varit håriga, homosar, mörkhyade, judar, sockersjuka, rullstolsbundna (eller ngn annan ej åsiktsbaserad grupp) i ditt påhopp. Jag hade reagerat liknande. Det handlar inte om politisk korrekthet eller att jag kände mig kränkt, min reaktion på ditt förra inlägg är för mig en ren kurage-/uppfostransfråga.

Tydligare än så här kan jag tyvärr inte förklara för dig. Redan det här känns pinsamt trivialt.

Last edited:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Du har helt rätt Jörgen.
Ber härmed samtliga berörda om ursäkt för min bristfälliga uppfostran och mitt inskränkta sätt att tänka. Mina åsikter saknar grund helt och hållet.
Med detta går jag vidare, en lärdom rikare. Hoppas du/ni kan göra detsamma.

Sent from my iPhone using Tapatalk

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Håller med dig på alla punkter de jag reagerar på är de "hat" eller brist på sympati de blir så fort de handlar om tjocka människor.
Att hon skulle få igenom detta som diskriminering är inte troligt.
Då de för lite sedan var uppe i media en tjej som vart nekad ett serverings jobb pga att chefen tyckte hon var för tjock och hon var inte på något vis onormalt tjock/fet bara lite mjuk runt kanterna.
DO dömde då till chefens fördel då man tydligen inte kan bli diskriminerad för kroppsform. Endast om de gäller "kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder."

Detta är Sporthoj, här angrips allt som inte tillhör SH-normen, vit svensk, ateistisk man med minimum inkomst på 300 000kr/året eller möjligen tillfällig student. Alla svenska kränkande män på ett o samma ställe. :crash

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Måste säga att många av mina mer roliga kompisar är rätt omfångsrika. Såna som kan sätta fart på vilken fest som helst. Kan vara lite avundsjuk på deras ständigt glada humör, även om jag ser att de ofta har det jobbigt med kroppen och nog inser att de lever sig sjuka om de fortsätter.

Här är en favvotjockis från YT.

Vad hade dina polare med artikeln att göra då? Å vad vill du säg? Att är du inte snygg får du va rolig. Kan du inte åka karusell får du spela gura.
Hur gör man då man möter en humorbefriad tjockis, en som inte har det där medryckande böljande skrattet som får en att tro att tvättmaskinen börjar centrifugera i källarn. En som blir andfådd bara av att tänka på en oneliner. Vilket tröstepitet skall vi ge till dom?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024