Fick ni Ducati-ägare i Skåne ett brev idag?

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Syd
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Jag såg ett inlägg om det på Ducati klubbens forum. Bara att önska honom lycka till. Känner inte till något om honom eller kompetensen. Men det kommer väl fram.

Har själv inte tagit ställning var jag ska lämna in min Ducati på service framöver.

Vilken mekaniker från Malmö MC Service är det som jobbar på BrH med att serva Ducati?

Han heter Kenneth och var mekaniker på Ducati Malmö innan det lades den, vilket inte är det samma som Malmö Mc Service som drevs av Ollenelli.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Han jag pratade med sa att han jobbat på Ducati Malmö innan
snaggad med skägg och en ring i örat, har tappat namnet.

Han jag tänker på jobbade på HD butiken i Helsingborg efter Ducati Malmö lades ner. Kännetecken att han har Ducati tatueringar på armarna. Är det han som börjat på BrH?

Fanns väl ytterligare en mekaniker som Ducati Malmö använde sig av. Är dock osäker på vem det var.

Antar att det är någon av dessa två.

Han heter Kenneth och var mekaniker på Ducati Malmö innan det lades den, vilket inte är det samma som Malmö Mc Service som drevs av Ollenelli.

Ok, då är det samma person jag tänker på. Jag såg att jag läst fel i ditt inlägg och korrigerade det. Kenneth har arbetat för Ollenelli ett tag innan han jobbade på Ducati Malmö.
 
Last edited:

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Syd
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Han jag tänker på jobbade på HD butiken i Helsingborg efter Ducati Malmö lades ner. Kännetecken att han har Ducati tatueringar på armarna. Är det han som börjat på BrH?

Fanns väl ytterligare en mekaniker som Ducati Malmö använde sig av. Är dock osäker på vem det var.

Antar att det är någon av dessa två.

QUOTE]


Stämmer att han var ett tag hos HD innan BrH. Kan varmt rekomendera att lämna in där för service.
 

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Syd
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Med tanke på att många inte verkar känna till Ducati-servicen på BrH så vet kanske inte så många heller att dom har drop-in varje vardag på däckbyte med många däck på lager.
 

Witlock

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Norge
Hoj
Ducati Monster S2R
Tjena,
Skulle behöva mail adressen till Ollenelli på Malmö MC-service AB.

//Witlock
 

Witlock

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Norge
Hoj
Ducati Monster S2R
Du är medveten om att firman är nerlagd eller hur? Det är hans privata e-mail du vill åt kanske?

Japp, ringde till dom 1 vecka efter KK. Och då svarade det en man som jag tror var delägare i firman. Och han berättade att den förra ägaren och han inte kom överens riktigt. Han bodde utanför malmö, närmare sakt 5km ifrån där mina föräldrar bor. Och han kunde hjälpa mig med servicar m.m. Har läst runt lite och det ända namnet som kommer upp på google är Ollenelli och Kenneth. Kenneth har jag servat hos för, och han är kanon duktig, men han jobbar / jobbade på HD i Helsingborg sisst jag var inne med min HD på service. Men tror du mannen jag pratade med var Ollenelli eller?

Japp hans email hade varit fint. Som sakt jag bor inte i sverige och jobbar natt så emailen hade varit fint då jag tänkt att beställa tid.

/Witlock
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Japp, ringde till dom 1 vecka efter KK. Och då svarade det en man som jag tror var delägare i firman. Och han berättade att den förra ägaren och han inte kom överens riktigt. Han bodde utanför malmö, närmare sakt 5km ifrån där mina föräldrar bor. Och han kunde hjälpa mig med servicar m.m. Har läst runt lite och det ända namnet som kommer upp på google är Ollenelli och Kenneth. Kenneth har jag servat hos för, och han är kanon duktig, men han jobbar / jobbade på HD i Helsingborg sisst jag var inne med min HD på service. Men tror du mannen jag pratade med var Ollenelli eller?

Japp hans email hade varit fint. Som sakt jag bor inte i sverige och jobbar natt så emailen hade varit fint då jag tänkt att beställa tid.

/Witlock

Det tjänar inte mycket till att skicka ett mail till Ollenelli. Jag vet inte vem du pratade med om jag ska vara helt ärlig. Om det var Malmö MC Service du ringde till var det mest troligt Ollenelli då han var ensam ägare och mekaniker på verkstaden som låg på baksidan av Ducati Malmö. Ollenelli har som sagt lagt ner sin verksamhet helt och hållet och är bosatt utomlands just nu. Det går tyvärr inte att anlita honom som mekaniker längre. Ollenelli har sålt all utrustning vidare till en Roland Svensson i Veberöd som bedriver Ducati verkstad (ej auktoriserad). Om honom vet jag inte så mycket. Här är en länk till den verkstaden: http://www.lolitech.se/

Kenneth som du anlitat tidigare till service arbetade för Ducati Malmö som mekaniker när de öppnade en verkstad i egen regi efter att det blivit en dispyt mellan Malmö MC Service och Ducati Malmö. När Ducati Malmö senare gick i konkurs började Kenneth på HD butiken i Helsingborg. Numera jobbar han på BrH (Bröderna Hörberg i Löddeköpinge) som mekaniker. De är den nya auktoriserade återförsäljaren och service verkstaden för Ducati i Malmö regionen. Länk: http://www.brh.se/

Nästa ställe att vända sig till är Claessons i Bromölla. http://www.claessonsmotor.se/
 

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2006 Triumph T100
Jag ska göra mitt bästa för att komma.

Fick för övrig brevet som nämndes i rubriken. Kan någon bekräfta att även Halmstad Gustav gått i konkurs. Jag lyckades inte hitta något om det med hjälp av Google. Om så är fallet återstår bara Claessons i Bromölla officiellt sätt.

Jag kan bekräfta att Halmstad Gustav AB har gått i konkurs.

Lennart Liljedahl
Förre ägaren till Halmstad Gustav AB
 

Witlock

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Norge
Hoj
Ducati Monster S2R
Det tjänar inte mycket till att skicka ett mail till Ollenelli. Jag vet inte vem du pratade med om jag ska vara helt ärlig. Om det var Malmö MC Service du ringde till var det mest troligt Ollenelli då han var ensam ägare och mekaniker på verkstaden som låg på baksidan av Ducati Malmö. Ollenelli har som sagt lagt ner sin verksamhet helt och hållet och är bosatt utomlands just nu. Det går tyvärr inte att anlita honom som mekaniker längre. Ollenelli har sålt all utrustning vidare till en Roland Svensson i Veberöd som bedriver Ducati verkstad (ej auktoriserad). Om honom vet jag inte så mycket. Här är en länk till den verkstaden: http://www.lolitech.se/

Kenneth som du anlitat tidigare till service arbetade för Ducati Malmö som mekaniker när de öppnade en verkstad i egen regi efter att det blivit en dispyt mellan Malmö MC Service och Ducati Malmö. När Ducati Malmö senare gick i konkurs började Kenneth på HD butiken i Helsingborg. Numera jobbar han på BrH (Bröderna Hörberg i Löddeköpinge) som mekaniker. De är den nya auktoriserade återförsäljaren och service verkstaden för Ducati i Malmö regionen. Länk: http://www.brh.se/

Nästa ställe att vända sig till är Claessons i Bromölla. http://www.claessonsmotor.se/

Svar: Tack så mycket för faktan. Men då blir det Kenneth som får skruva denna gången med. Hittade hans mail på BrH.

//Witlock
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top