Fick ni Ducati-ägare i Skåne ett brev idag?

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Liten uppdatering på email adresserna, för dom som vill maila och sätta lite press på dem :)

dominique.cherak@ducati.com - Managing Director

dominique.cheraki@ducati.nl - Managing Director

contact_us@ducati.com - Klagomål

info@ducati.nl - Ducati North Europe

micha.vries@ducati.nl - Ducati North Europe’s Chief Operating Officer

pam.vries@ducati.com - Director of Global Corporate Affairs

mats.holmberg@ducati.se - Ducati Sverige

press@ducati.com - Ducati press ansvarig

elena.gaz@ducati.com -

federico.strano@ducati.com

IR@ducati.com

paolo.poma@ducati.com
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
Tänkte just köpa mig en ducce. Men nu blev jag ju lite orolig.
Är det inte "vem som helst" som får serva en ducati eller?
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Skickade ett mail till Mats Holmberg och det verkar som om han komponerat ett standardsvar som ges till alla som skriver.

Fullt förståeligt, för han har väl fått en del mail hittills. :hihi

Jag bara hoppas han får tummarna loss och löser det hela med Malmö MC-Service.

Tänkte just köpa mig en ducce. Men nu blev jag ju lite orolig.
Är det inte "vem som helst" som får serva en ducati eller?

Inte för att jag är expert på området, men... Vem som helst som har kunskaper om motorer kan nog serva det märket, vissa bättre än andra, men då det krävs specialverktyg till vissa saker, läsare till datorn, snabb tillgång till reservdelar och så vidare är det kanske inte helt enkelt att göra allt.

Jag hade nog väntat ett tag till för att se hur det hela går innan jag skulle köpt en. Funderar själv på att sälja min på grund av allt krångel det skulle medföra om Malmö MC-Service slår igen.
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Är det det här standardsvaret du syftar på?

"Som vi tidigare meddelat är detta ett för oss prioriterat ärende och vi arbetar för att hitta en lösning så snart som möjligt. Vi har varit i kontakt med att antal tänkbara kandidater i regionen, bl.a. Malmö Mc-Service, men samtliga dessa har avvisat vidare diskussioner.

Vi kommer att hålla Er uppdaterade i ärendet."

Timglaset börjar rinna mot sitt slut. Jag hoppas in i det sista att det ska lösa sig på något sätt, men det ser mörkt ut.

Mats Holmberg erbjöd att öppna kontot, men var okänslig nog att upplysa om att man skulle dra in det igen ifall man hittar en lösning med kombinerad återförsäljare och serviceverkstad. Jag förstår ifall Malmö Mc Service avvisar ett sådant erbjudande.

Jag hade inte köpt en Ducati idag under rådande förhållanden ifall jag bodde i Malmö regionen. Mitt råd är att avvakta och se vad som händer.

Skickade ett mail till Mats Holmberg och det verkar som om han komponerat ett standardsvar som ges till alla som skriver.

Fullt förståeligt, för han har väl fått en del mail hittills. :hihi

Jag bara hoppas han får tummarna loss och löser det hela med Malmö MC-Service.

Jag hade nog väntat ett tag till för att se hur det hela går innan jag skulle köpt en. Funderar själv på att sälja min på grund av allt krångel det skulle medföra om Malmö MC-Service slår igen.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Är det det här standardsvaret du syftar på?

"Som vi tidigare meddelat är detta ett för oss prioriterat ärende och vi arbetar för att hitta en lösning så snart som möjligt. Vi har varit i kontakt med att antal tänkbara kandidater i regionen, bl.a. Malmö Mc-Service, men samtliga dessa har avvisat vidare diskussioner.

Vi kommer att hålla Er uppdaterade i ärendet."

"Som vi tidigare meddelat är detta ett prioriterat ärende för oss och vi arbetar för att hitta en lösning så snart som möjligt.

Vi har varit i kontakt med ett antal tänkbara nya representanter i Malmö med omnejd, bl.a. Mc-Service i Malmö, men hittills har ingen av dessa varit beredda att handha vare sig försäljning av hela enheter eller eftermarknad. Den största anledningen är naturligtvis det ekonomiska läget och den investering som kommer att krävas, oavsett vilken bakgrund man har.

Vi hänvisar till av oss auktoriserade återförsäljare eftersom vi vet att dessa har den utbildning och utrustning som är nödvändig."

Det var det svar jag fick.

Timglaset börjar rinna mot sitt slut. Jag hoppas in i det sista att det ska lösa sig på något sätt, men det ser mörkt ut.

Mats Holmberg erbjöd att öppna kontot, men var okänslig nog att upplysa om att man skulle dra in det igen ifall man hittar en lösning med kombinerad återförsäljare och serviceverkstad. Jag förstår ifall Malmö Mc Service avvisar ett sådant erbjudande.

Det förstår jag också. Vem vill arbeta under dessa förhållanden, att man inte vet hur nästa dag kommer se ut? Blir ju omöjligt att planera långsiktigt.

Mats borde kunna komma med en bättre lösning och helt enkelt låta bli att haka upp sig på det här med försäljningsbiten. Köpa en Ducati, då åker jag gärna till Bromölla eller Halmstad, men inte för service.

Det kommer ju drabba Ducati med minskat intresse för märket och försäljningen slår ju inte precis några rekord i jämförelse med andra märken. Antalet sålda enheter här nere lär knappast öka.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Tänkte just köpa mig en ducce. Men nu blev jag ju lite orolig.
Är det inte "vem som helst" som får serva en ducati eller?

Jag hade bara låtit någon som verkligen kan Ducati serva min hoj och hade jag haft garanti så absolut bara en auktoriserad ducativerkstad.

Fast jag tycker inte att du behöver vara orolig, det är inte så jobbigt att serva i Halmstad. Sen har du ju en i Bromölla också. Det är inte så jäkla långt och det är ju 1000 - 1200 milsintervaller på servicen så du behöver inte serva lika ofta som många japshojar.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag hade bara låtit någon som verkligen kan Ducati serva min hoj och hade jag haft garanti så absolut bara en auktoriserad ducativerkstad.

Fast jag tycker inte att du behöver vara orolig, det är inte så jobbigt att serva i Halmstad. Sen har du ju en i Bromölla också. Det är inte så jäkla långt och det är ju 1000 - 1200 milsintervaller på servicen så du behöver inte serva lika ofta som många japshojar.

Självklart ska man bara anlita en av Ducati auktoriserad verkstad om man har garanti på hojen.

Vad gäller någon som verkligen kan Ducati, så är det Malmö MC-Service.

Sedan är det långt till Halmstad/Bromölla!

Startmotorn gick inte igång när jag tryckte in knappen. Har haft elfel innan. Körde in till Olle i Malmö och han fixade det på fem minuter. Skulle jag kört ca 30 mil för en sådan sak?

Vill jag lämna den på service utan att ta en semesterdag och sitta och vänta på plats, så måste jag ha en följebil med mig, som kör mig fram och tillbaka. Det blir en sammanlagd körsträcka på ca 90 mil. Det innebär en körning upp till Sundsvall ungefär.

Nej tack. Jag tycker inte det är en bra lösning att köra till Halmstad/Bromölla för service. Köpa ny hoj däremot: Ja, helt ok!
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Mats borde kunna komma med en bättre lösning och helt enkelt låta bli att haka upp sig på det här med försäljningsbiten. Köpa en Ducati, då åker jag gärna till Bromölla eller Halmstad, men inte för service.

Det kommer ju drabba Ducati med minskat intresse för märket och försäljningen slår ju inte precis några rekord i jämförelse med andra märken. Antalet sålda enheter här nere lär knappast öka.

I den här frågan tror jag inte att Mats Holmberg ensam står bakom de strategiska beslut Ducati står inför. Jag är rätt övertygad om att Mats Holmberg fått sina direktiv högre upp närmare bestämt Ducati North Europe när det gäller prioritet att hitta en återförsäljare som kan ha kombinerad försäljning och verkstad. Det svar jag fick från Micha uttryckte det önskemålet klart och tydligt. Man ansåg att Malmöregionen var för viktig för Ducati för att endast ha en serviceverkstad. Micha nämnde även det brev man skickade ut till oss Ducati ägare i södra Sverige där vi hänvisades till närmsta återförsäljare.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Självklart ska man bara anlita en av Ducati auktoriserad verkstad om man har garanti på hojen.

Vad gäller någon som verkligen kan Ducati, så är det Malmö MC-Service.

Sedan är det långt till Halmstad/Bromölla!

Startmotorn gick inte igång när jag tryckte in knappen. Har haft elfel innan. Körde in till Olle i Malmö och han fixade det på fem minuter. Skulle jag kört ca 30 mil för en sådan sak?

Vill jag lämna den på service utan att ta en semesterdag och sitta och vänta på plats, så måste jag ha en följebil med mig, som kör mig fram och tillbaka. Det blir en sammanlagd körsträcka på ca 90 mil. Det innebär en körning upp till Sundsvall ungefär.

Nej tack. Jag tycker inte det är en bra lösning att köra till Halmstad/Bromölla för service. Köpa ny hoj däremot: Ja, helt ok!

Situationen är givetvis inte bra så som den är nu men det är inget att sälja sin ducce för. Och som du säger så finns ju Malmö MC-service.

Jag bor i Lund (som du också verkar göra) och det tar en timma att köra upp till Halmstad. Jag har för mig att jag bokat service i så god tid att jag har servat den på lördagar och då har jag fått låna en hoj eller en moppe och kunnat dra in till stan (gångavstånd) för att fika eller så har jag kört ner till östra stranden och gottat mig. Det har funkat för mig. Det blir ju bara en service per år för min del och det tar ju inte en hel dag att serva en hoj.

Visst, det hade varit gött att kunna lämna hojen på morgonen, åka till jobbet och sen hämta hojen när arbetsdagen är slut. Men det här funkar också. Jag tycker det verkar vara jobbigare att behöva serva hojen var 600:e mil som min polare behöver. Även om han servar här nere i Lund/Malmö så tycker jag inte att han gör annat än servar sin hoj :)

Fast det låter som om du ändå är trött på duccen, vad vill du ha istället?
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Situationen är givetvis inte bra så som den är nu men det är inget att sälja sin ducce för. Och som du säger så finns ju Malmö MC-service.

Jag bor i Lund (som du också verkar göra) och det tar en timma att köra upp till Halmstad. Jag har för mig att jag bokat service i så god tid att jag har servat den på lördagar och då har jag fått låna en hoj eller en moppe och kunnat dra in till stan (gångavstånd) för att fika eller så har jag kört ner till östra stranden och gottat mig. Det har funkat för mig. Det blir ju bara en service per år för min del och det tar ju inte en hel dag att serva en hoj.

Visst, det hade varit gött att kunna lämna hojen på morgonen, åka till jobbet och sen hämta hojen när arbetsdagen är slut. Men det här funkar också. Jag tycker det verkar vara jobbigare att behöva serva hojen var 600:e mil som min polare behöver. Även om han servar här nere i Lund/Malmö så tycker jag inte att han gör annat än servar sin hoj :)

Fast det låter som om du ändå är trött på duccen, vad vill du ha istället?

Hela den här tråden handlar om att Malmö MC-Service INTE kommer finnas om ett tag, om Ducati Sverige inte ger dem tillgång till reservdelar, kataloger, verktyg och så vidare, på samma sätt som andra serviceställen får.

Tanken var att få folk att reagera lite och skriva till Ducati, för att påtala hur viktigt det är med service i närområdet.

Kan man få den servad på en lördag i Halmstad är det självklart bra! Men det är mest då det uppstår småsaker man behöver få fixat, som det känns alldeles för långt att köra dit. Det är rätt många mil för att få en tiominutersgrej lagad, som då oljesensorn slutade fungera. Eller då startmotorn inte snurrade runt.

Är absolut inte trött på min Ducati, det är en kul hoj och hade planer på att byta till en ny om ca två år. Om jag varit trött på den hade jag sålt den och inte brytt mig om att skapa den här tråden. Men blir det för jobbigt att ha den, det vill säga utan lättillgänglig service, då kan jag lika gärna ha en annan motorcykel, som trots allt också har två hjul, en motor, styre , tank och sadel och det är inte alla japanska hojar som har ett serviceintervall på 600 mil.

Antar att du kanske är en större märkesentusiast än jag. :)
 
Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Hela den här tråden handlar om att Malmö MC-Service INTE kommer finnas om ett tag, om Ducati Sverige inte ger dem tillgång till reservdelar, kataloger, verktyg och så vidare, på samma sätt som andra serviceställen får.

Tanken var att få folk att reagera lite och skriva till Ducati, för att påtala hur viktigt det är med service i närområdet.

Kan man få den servad på en lördag i Halmstad är det självklart bra! Men det är mest då det uppstår småsaker man behöver få fixat, som det känns alldeles för långt att köra dit. Det är rätt många mil för att få en tiominutersgrej lagad, som då oljesensorn slutade fungera. Eller då startmotorn inte snurrade runt.

Är absolut inte trött på min Ducati, det är en kul hoj och hade planer på att byta till en ny om ca två år. Om jag varit trött på den hade jag sålt den och inte brytt mig om att skapa den här tråden. Men blir det för jobbigt att ha den, det vill säga utan lättillgänglig service, då kan jag lika gärna ha en annan motorcykel, som trots allt också har två hjul, en motor, styre , tank och sadel och det är inte alla japanska hojar som har ett serviceintervall på 600 mil.

Antar att du kanske är en större märkesentusiast än jag. :)

Nä det är inte alla som har 600 milaservice, det har du rätt i. Jag är nog en hyfsat stor märkesentusiast även om jag skulle kunna tänka mig att ha en Daytona 675 vid sidan om. Dyrare i försäkring men snorbillig service, nästan gratis i jämförelse hehe.
 

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Med tanke på det ekonomiska läget så tror jag inte chansen är stor att man hittat någon ny eller befintlig återförsäljare som vill hoppa på försäljning av Ducati i Malmö regionen. Mao, ge Malmö MC-service servicerättigheter med en vettig avtalstid så att vi Ducati ägare i Malmö har en bra tillgång till service. Då kanske vi behåller och även köper nya Duacti hojar..

Håkan R
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ni som har tänkt att serva era Ducatis i Halmstad på Halmstad Gustavs kan ge upp den tanken. Halmstad Gustavs har gått i graven och är uppköpt av Vincent Sport Bikes som ej säljer Ducatis. Var förbi Halmstad Gustavs igår för att kolla om de hade öppet i påsk och blev då varse att de gått i graven. Som gammal halmstabo så tycker jag detta är ruggit trist. :gråta

Nu har ni i söder bara Bromölla kvar att serva på om jag tolkat det hela rätt...

OT: Hur dyr är en Ducati Monster S4R i försäkring.
 

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Syd
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Nu är det ju så att det finns andra ställen än Bromölla att få Ducati-service på. Bröderna Hörbergs i Löddeköpinge är ju numera också återförsäjare av Ducati. Plus att man i verkstaden har mycket kunnig mekaniker, tidigare på Ducati Malmö. Förstår inte hur detta kan ha missats av så många som det verkar ha gjort.
Fick även ett mejl härom dagen från någon utanför Veberöd som tagit över Malmö Mc-service utrustning och ska tydligen börja med Ducati-service. Vem detta är och hur kompetensen på Ducati är vet jag inget om. kan säkert vara bra men mitt tips är att vända sig till BrH.
 

mtk

Lat
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Hade en GSXR 1000 K4
Ni som har tänkt att serva era Ducatis i Halmstad på Halmstad Gustavs kan ge upp den tanken. Halmstad Gustavs har gått i graven och är uppköpt av Vincent Sport Bikes som ej säljer Ducatis. Var förbi Halmstad Gustavs igår för att kolla om de hade öppet i påsk och blev då varse att de gått i graven. Som gammal halmstabo så tycker jag detta är ruggit trist. :gråta

Nu har ni i söder bara Bromölla kvar att serva på om jag tolkat det hela rätt...

OT: Hur dyr är en Ducati Monster S4R i försäkring.

Halmstad Gustavs finns kvar, de har bara flyttat.
Ligger på Kappgatan 31.
http://www.halmstadgustav.com/
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Som nämnt ovan, BRH i Lödde! Trevliga, kunniga och riktigt hjälpsamma.

Angående försäkringen så har jag för mig den ligger i klass 6 eller 7
Priset går att kolla online på tex. www.lansforsakringar.se

Har försökt kolla på diverse försäkringsbolags hemsidor med registreringsnummer som går att finna på t.ex. blocket.
Dock har jag alltid fått som svar att de ej har fullständiga uppgifter om fordonet.
Har ingen större lust att sitta och ringa runt förräns jag har ett aktuellt objekt som potentiellt ska inköpas.

Halmstad Gustavs finns kvar, de har bara flyttat.
Ligger på Kappgatan 31.
http://www.halmstadgustav.com/

Oj den infon hade jag inte. Vore ju bra med den infon på dörren till Vincent butiken. Men kan förstå att de kanske inte vill ha det där.
Nu ska jag allt dra dit i morgon och kolla om de har några trevliga Duccar att spana in.

Tackar för infon.
Butiken ligger ju bara en km från mina svärföräldras hus. Gött e de... (Som vi säger i götet.) :banana
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fick även ett mejl härom dagen från någon utanför Veberöd som tagit över Malmö Mc-service utrustning och ska tydligen börja med Ducati-service. Vem detta är och hur kompetensen på Ducati är vet jag inget om.

Jag såg ett inlägg om det på Ducati klubbens forum. Bara att önska honom lycka till. Känner inte till något om honom eller kompetensen. Men det kommer väl fram.

Har själv inte tagit ställning var jag ska lämna in min Ducati på service framöver.

Vilken mekaniker från Ducati Malmö är det som jobbar på BrH med att serva Ducati?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top